Strona startowa
Aktualności
Forum
Czym jest PTBG?
Konferencje
Publikacje
Homo Ludens
1/2009       ·   1(2)/2010
1(3)/2011   ·   1(4)/2012
1(5)/2013   ·   1(6)/2014
1(7)/2015   ·   2(8)/2015
1(9)/2016   ·   1(10)/2017
1(11)/2018 early citation
Procedura recenzowania
 
Działalność społeczna i edukacyjna
Rating gier komputerowych
 
Członkowie
Statut PTBG
Zarząd PTBG
Koła PTBG
Kontakt z PTBG
Współpraca
 
What is PTBG?



Polskie Towarzystwo Badania Gier

Homo Ludens

HL10


Czasopismo ludologiczne Polskiego Towarzystwa Badania Gier

ISSN 2080-4555


I. NAJLEPSZY ARTYKUŁ I NAJLEPSZY RECENZENT ROKU / BEST ARTICLE AND BEST REVIEWER OF THE YEAR

Skąd patrzy badaczka rozgrywki? Perspektywy egzystencjalnej estetyki gier komputerowych

Marta Matylda KANIA

strony / pages: 13-23
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 30pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles
II. ARTYKUŁY/ARTICLES

Elementy grywalizacji w mediacjach gospodarczych - studium przypadku

Krzysztof CHMIELEWSKI

strony / pages: 27-44
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 16pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Jak grać w naukę? Eksperymenty z wykorzystaniem gier na podstawie utworów braci Strugackich i nie tylko

Aleksiej FIEDOSIEJEW

strony / pages: 45-78
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 16pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Wybrana leksyka uczestników narracyjnych gier fabularnych (RPG)

Jakub Mateusz FIGUS

strony / pages: 79-96
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 25pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Czy z każdym można grać we wszystko? Gatunki mowy a jednostronne gry komunikacyjne

Arkadiusz JABŁOŃSKI

strony / pages: 97-110
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 12pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Rzeczywistość wirtualna w nauczaniu języków obcych - nowy paradygmat komunikacji w dyskursie szkolnym?

Krzysztof KOTUŁA

strony / pages: 111-132
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 13pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

O ocenianiu i ewaluacji w translatoryce w kontekście rozumienia przekładu jako gry

Joanna KUBASZCZYK

strony / pages: 133-150
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 9pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Gry sarmackie w ujęciu anglo-amerykańskich heritage studies

Michał MOCHOCKI

strony / pages: 151-192
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 16pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Punktyfkacja, playifkacja, hazardyzacja? Analiza skuteczności mechanizmów motywacyjnych stosowanych w procesie gamifkacji

Katarzyna SKOK

strony / pages: 193-216
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 18pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Mediewalizmy, neomediewalizm i rola archeologii w badaniu gier

Michał SOŁTYSIAK

strony / pages: 217-238
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 17pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Dwa aspekty "youtubifkacji" gier video - analiza wybranych przykładów nowego zjawiska w branży gier wideo

Wojciech SOSNOWSKI

strony / pages: 239-254
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 18pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Gry fabularne jako sposób zwiększenia kontroli nad rzeczywistością. Poczucie umiejscowienia kontroli oraz emocjonalność graczy, w porównaniu do młodzieży niegrającej

Radosław B. WALCZAK, Joanna WĘŻOWSKA

strony / pages: 255-268
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 29pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Tubylcze gry wideo jako narzędzie do wspierania i ochrony kultur ludności rdzennej w Amerykach. Przykłady Never Alone i Huni Kuin: Yube Baitana

Krzysztof ZĄBECKI

strony / pages: 269-281
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 15pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles
III. RECENZJE/REVIEWS

A Fresh Take on Roger Caillois. Review of Homo Ludens as a Comic Character in Selected American Films

Stanisław KRAWCZYK

strony / pages: 285-290
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 13pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Zanurzenie w cyfrowej rzeczywistości. Kółko i krzyżyk a gra wideo. Recenzja książki Gry wideo. Zarys poetyki Piotra Kubińskiego

Sonia MRZYGŁOCKA

strony / pages: 291-302
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 18pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles
IV. SPRAWOZDANIA/REPORTS

Sprawozdanie z warsztatów wiedzy nt. USA

Anna GRAMERA, Monika BANICKA, Anita DOMAGAŁA, Dagmara WALCZAK

strony / pages: 303-306
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 10pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Report from "Larp Studies Seminar 2017"

Michał MOCHOCKI

strony / pages: 309-313
dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 15pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Całość Homo Ludens 1(10)-2017


dostępne online / available online: 2017-12-28
pobrań / downloads: 44pobierz pdf pobierz pdf / full text pdf