Strona startowa
Aktualności
Forum
Czym jest PTBG?
Konferencje
Publikacje
Homo Ludens
1/2009       ·   1(2)/2010
1(3)/2011   ·   1(4)/2012
1(5)/2013   ·   1(6)/2014
1(7)/2015   ·   2(8)/2015
1(9)/2016
Procedura recenzowania
 
Działalność społeczna i edukacyjna
Rating gier komputerowych
 
Członkowie
Statut PTBG
Zarząd PTBG
Koła PTBG
Kontakt z PTBG
Współpraca
 
What is PTBG?



Polskie Towarzystwo Badania Gier

Homo Ludens

HL5


Czasopismo ludologiczne Polskiego Towarzystwa Badania Gier

ISSN 2080-4555


I. NAJLEPSZY ARTYKUŁ I NAJLEPSZY RECENZENT ROKU / BEST ARTICLE AND BEST REVIEWER OF THE YEAR

Measuring the non-cooperation of players - a Loebner Contest case study

Paweł ŁUPKOWSKI

strony / pages: 13-22
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 680pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Retoryka porażki. Semantyczne i perswazyjne funkcje przegranej w serious games, art games i grach głównego nurtu

Piotr STERCZEWSKI

strony / pages: 23-36
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 915pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles
II. ARTYKUŁY/ARTICLES

Dancing toys: The quest for mechanical life

Vassiliki BARBOUSSI, Evangelia KOURTI

strony / pages: 37-46
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 732pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Praktyki odbioru komputerowych strategii czasu rzeczywistego w kontekście e-sportów

Mateusz FELCZAK

strony / pages: 47-58
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 819pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Neo-rogue and the essence of roguelikeness

Maria B. GARDA

strony / pages: 59-72
dostępne online / available online: 2013-12-31
pobrań / downloads: 1007pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Nazwy własne a lokalizacja gier elektronicznych fantasy - o potrzebie przekładu oraz wybranych tendencjach w tłumaczeniu gier anglojęzycznych na rynek polski i niemiecki

Krzysztof INGLOT

strony / pages: 73-82
dostępne online / available online: 2013-12-31
pobrań / downloads: 1069pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Polskie gry honoryfikatywne. Czego nie widać?

Arkadiusz JABŁOŃSKI

strony / pages: 83-92
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 800pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Czym jest gra? Uwagi o analogicznej wieloznaczności pojęcia gry. Kontekst nauk o zarządzaniu

Jan F. JACKO

strony / pages: 93-108
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 1059pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Dlaczego studenci nie grają w gry? Zastosowanie gier w edukacji dorosłych na przykładzie nauczania zarządzania projektami

Tomasz KAMIŃSKI

strony / pages: 109-118
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 957pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Cybernetyczne doświadczenia - fabularyzowane gry komputerowe w perspektywie hermeneutyki

Rafał KOCHANOWICZ

strony / pages: 119-128
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 932pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Od cRPG do gier logicznych. Rozważania na temat użycia gier komputerowych w kontekście glottodydaktycznym

Krzysztof KOTUŁA

strony / pages: 129-138
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 540pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Osobowość a uczestnictwo w grach fabularnych. O relacjach między tożsamością, myśleniem narracyjnym i stylem gry

Stanisław KRAWCZYK

strony / pages: 139-164
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 959pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Rola mechanizmów obrzydzenia w tworzeniu i organizacji narracji w wybranych fantastycznonaukowych grach komputerowych

Bartłomiej KUCHCIŃSKI

strony / pages: 165-172
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 585pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Szekspir mitycznie rzadki. Cytaty tekstów kultury w kolekcjonerskiej grze karcianej "Magic: the Gathering"

Arkadiusz LUBOŃ

strony / pages: 173-190
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 1044pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Być kobietą, być graczem... Funkcjonowanie wyrazu "graczka" w przestrzeni internetu

Marzena MATYKA

strony / pages: 191-204
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 1110pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Badanie tradycyjnych sportów i gier ruchowych jako perspektywiczny obszar badawczy

Bartosz PRABUCKI

strony / pages: 205-218
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 818pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Translation of video games and films - a comparative analysis of selected technical problems

Mateusz SAJNA

strony / pages: 219-232
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 1412pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Paradoks gracza, czyli co motywuje graczy do korzystania z gier online

Katarzyna SKOK

strony / pages: 233-252
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 1017pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Gry planszowe Wikingów - rekonstrukcja gier planszowych na przykładzie hnefatafl

Michał SOŁTYSIAK

strony / pages: 253-266
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 1263pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Współczesne modele komercjalizacji gier komputerowych: zasady funkcjonowania i opinie graczy

Jakub SWACHA

strony / pages: 267-278
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 790pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Dlaczego mężczyźni grają w FIFA, a kobiety w The Sims? Przemoc symboliczna w grach komputerowych

Magdalena TUŁA

strony / pages: 279-288
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 1117pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Projekt innowacyjnego programu nauczania i symulacyjnej gry decyzyjnej do przedmiotu "ekonomia w praktyce"

Marcin WARDASZKO, MICHAŁ JAKUBOWSKI

strony / pages: 289-306
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 795pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles
II. RECENZJE/REVIEWS

Retoryczne gry. Polemika z artykułem Piotra Sterczewskiego Czytanie gry. O proceduralnej retoryce jako metodzie analizy gier komputerowych.

Jerzy ZYGMUNT SZEJA

strony / pages: 307-314
dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 589pobierz pdf pobierz pdf / full text pdfpowiązane powiązane artykuły / related articles

Całość Homo Ludens 1(5)-2013


dostępne online / available online: 2013-05-14
pobrań / downloads: 2472pobierz pdf pobierz pdf / full text pdf