Strona startowa
Aktualności
Forum
Czym jest PTBG?
Konferencje
Publikacje
Homo Ludens
1/2009       ·   1(2)/2010
1(3)/2011   ·   1(4)/2012
1(5)/2013   ·   1(6)/2014
1(7)/2015   ·   2(8)/2015
1(9)/2016   ·   1(10)/2017
1(11)/2018 early citation
Procedura recenzowania
 
Działalność społeczna i edukacyjna
Rating gier komputerowych
 
Członkowie
Statut PTBG
Zarząd PTBG
Koła PTBG
Kontakt z PTBG
Współpraca
Polityka prywatności
 
What is PTBG?

Aktualności

"Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje" - nowa publikacja o grach

10-12-2017 19:57

Gry wideo w środowisku rodzinnym. Diagnoza i rekomendacje to pierwsza polskojęzyczna książka, która podejmuje w sposób kompleksowy rodzinne aspekty funkcjonowania gier wideo. Na ponad 200 stronach opisane zostały między innymi takie zagadnienia jak:

  • ekonomiczne i kulturowe znaczenie gier cyfrowych we współczesnym świecie;
  • podstawowe pojęcia i koncepcje teoretyczne dotyczące gier wideo;
  • charakter relacji zachodzącej pomiędzy graczem a grą;
  • rola edukacji medialnej w społeczeństwie informatycznym;
  • konsekwencje przekształceń sfery mediów;
  • cyfrowe rodzicielstwo jako wyzwanie dla współczesnych rodziców;
  • szkodliwość i edukacyjny potencjał gier elektronicznych;
  • wiedza i kompetencje rodziców oraz dzieci w odniesieniu do gier cyfrowych;
  • gry wideo w komunikacji pomiędzy dziećmi i rodzicami;
  • wartość otoczenia społecznego w kontekście wsparcia rodziców wychowujących dorastających graczy;
  • gry wideo w szkole i edukacji nieformalnej;
  • praktyczne rekomendacje dotyczące wykorzystania gier cyfrowych jako narzędzia wychowawczego i dydaktycznego.

W książce zaproponowano możliwie holistyczne i unikające skrajności ujęcie gier wideo. To znaczy, że przedstawione zostały zarówno zagrożenia związane z obecnością tego medium w życiu rodzinnym – i częściowo szkolnym – jak i jego pozytywny potencjał.

Gry w rodzinie… to książka skierowana do szerokiej grupy odbiorców:

  • Rodziców – martwiących się o swoje grające dzieci, ale też szukających okazji do nawiązywania relacji z młodszym pokoleniem poprzez pasję do gier cyfrowych;
  • Nauczycieli/pedagogów – współpracujących z dorastającymi graczami i ich rodzicami, a także mogących wykorzystać potencjał opisywanego medium w praktyce dydaktycznej;
  • Profesjonalistów (wykładowców, edukatorów, przedstawicieli sektora kultury) – którzy uczą innych o mediach czy kulturze popularnej i otwierają na nowe możliwości wychowawcze czy edukacyjne, jakie stwarzają także gry elektroniczne;
  • Studentów – w szczególności kierunków pedagogicznych, którzy już niedługą wejdą na ścieżkę kariery zawodowej;
  • Twórców gier – bo i dla nich jest miejsce w projekcie edukacji medialnej, do którego mogą wnieść wiele jakości związanych z ich kompetencjami i doświadczeniem tworzenia gier;
  • Graczy – tych wszystkich, którym nie wystarcza bierne konsumowanie gier.

Źródło: http://grywrodzinie.pl/