Strona startowa
Aktualności
Forum
Czym jest PTBG?
Konferencje
Publikacje
Homo Ludens
1/2009       ·   1(2)/2010
1(3)/2011   ·   1(4)/2012
1(5)/2013   ·   1(6)/2014
1(7)/2015   ·   2(8)/2015
1(9)/2016   ·   1(10)/2017
1(11)/2018 early citation
Procedura recenzowania
 
Działalność społeczna i edukacyjna
Rating gier komputerowych
 
Członkowie
Statut PTBG
Zarząd PTBG
Koła PTBG
Kontakt z PTBG
Współpraca
 
What is PTBG?

Aktualności

"Perspectives of the Avatar. Sketching the Existential Aesthetics of Digital Games" - książka autorstwa Marty M. Kani

11-12-2017 23:35

Książka autorstwa dr Marty M. Kani pod tytułem "Perspectives of the Avatar. Sketching the Existential Aesthetics of Digital Games", która ukazała się nakładem wydawnictwa Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, jest rezultatem projektu badawczego sfinansowanego przez Narodowe Centrum Nauki.

Można pobrać ją za darmo w formacie epub.
https://www.academia.edu/34953742/Marta_M_Kania_-_Perspectives_of_the_Avatar.epub


lub .pdf
https://www.academia.edu/34953743/Marta_M_Kania_-_Perspectives_of_the_Avatar.pdf
 

Szkic egzystencjalnej estetyki gier cyfrowych zawarty w książce, powstał z potrzeby zgłębienia zagadnienia usytuowania jednostki – autora i gracza – względem jednoosobowej gry cyfrowej z awatarem.
 

Skupiając się na analizie tytułów autorskich, niezależnych i artystycznych, autorka koncentruje się na tym, jak różnie jawią się gry w zależności od perspektywy, z jakiej są postrzegane. Prezentowany sposób interpretacji opiera się na założeniu zaczerpniętym z filozofii egzystencjalnej, mówiącym iż to indywidualna ludzka egzystencja jest centralnym problemem filozoficznym. W takim horyzoncie teoretycznym, splot wydarzeń towarzyszący powstawaniu gry komputerowej czy graniu w nią, staje się znaczący jedynie z perspektywy konkretnej sytuacji.