Konferencja w Krakowie 6-7 czerwca 2014

Ogłoszenia PTBG: Spotkania, konferencje, nowości itp. Dyskusja o organizacji i działalności PTBG itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

Konferencja w Krakowie 6-7 czerwca 2014

Postprzez Tomasz Majkowski » Pn mar 03, 2014 10:05 am

Tworzenie postaci: podmiotowości i tożsamości w grach wideo

Gry wideo, podobnie jak inne zjawiska nowych mediów, domagają się badania nie tylko ze względu na swoją architekturę technologiczną i tekstualną albo uwarunkowania rynkowe, ale także z uwagi na znaczenia, jakie przypisują im odbiorcy. Relacja gry jako tekstu medialnego i gracza, jako jednostki skłanianej do aktywności w jego obrębie, jest zjawiskiem złożonym i nieoczywistym, wymagającym przemyślenia z wielu perspektyw.
Zapraszamy studentów, doktorantów i pracowników naukowych zainteresowanych game studies do rozważań wokół tematu podmiotowości i tożsamości w medium gier wideo. Interesować nas będzie zarówno to, co dzieje się w kontakcie indywidualnego gracza z grą, jak i różnorodne społeczne konsekwencje tej relacji - m.in. sposoby ekspresji tożsamości w oparciu o grę, interakcje między graczami, tworzenie społeczności, sposoby funkcjonowania gier w mediach społecznościowych. Zachęcamy do podejmowania tematu z perspektywy różnych dziedzin i orientacji metodologicznych: kulturoznawstwa, medioznawstwa, socjologii, filozofii, antropologii, informatyki.

Organizatorzy: Krakowskie Koło PTBG, Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ, Wydział Polonistyki UJ
Termin nadsyłania abstraktów: 28 marca 2014
Data: 6-7 czerwca 2014

Opłata: 100 zł

Przykładowe tematy:
• relacja gracza i gry
• relacje gracza i postaci (playable i non-playable characters); postać gracza jako projekt tożsamościowy
• interakcje między graczami w grach wieloosobowych
• mechanizmy wytwarzania tożsamości indywidualnej i zbiorowej w grze i na podstawie gry
• relacja podmiotowości i sprawczości gracza; zakres kontroli, mocna i słaba podmiotowość; sprawczość gracza a sprawczość podstawy sprzętowej / oprogramowania
• wybory etyczne w grze i ich postrzeganie przez graczy
• wzmacnianie i zaburzanie utożsamienia z postaciami w grze (rozwiązania projektanckie i odbiór graczy)
• gra jako narzędzie budowania medialnej persony – letsplay, speedrun, e-sport jako widowisko
• użycie materiałów z gry do ekspresji tożsamości (machinima, media społecznościowe, fanfiction)
• gracz jako konstrukt tożsamościowy – ekskluzywność i inkluzywność, gry a wytwarzanie się społeczności, gry a tożsamości mniejszościowe
• twórca gry jako autor – indywidualny styl, ekspresja doświadczenia, grupy i manifesty artystyczne
• gracz jako autor (modowanie), subwersywne taktyki konstruowania tożsamości
• tożsamość gracza a podmiotowość konsumenta w przemyśle rozrywkowym; kontekst Industry Studies

Zgłoszenia:
Konferencja będzie miała formułę panelowych dyskusji nad tekstami uczestników, które zostaną wcześniej udostępnione na stronie internetowej wydarzenia. Obowiązkiem uczestników będzie przesłanie pełnego artykułu (15-27 tys. znaków) organizatorom w wyznaczonym terminie oraz zapoznanie się z tekstami współpanelistów. Na konferencji nie będzie możliwości ustnego wygłaszania referatów. Na początku każdego panelu prelegenci proszeni będą o krótkie (do 5 minut) streszczenie najważniejszych tez swojego artykułu.
Prosimy o nadsyłanie abstraktów tekstów (do 1500 znaków) i krótkich biogramów akademickich do 28 marca 2014 na adres gry.krakow@gmail.com .
Tomasz Majkowski
Badacz Gier
 
Posty: 6
Dołączył(a): Cz gru 08, 2011 12:06 pm

Powrót do Dyskusja o PTBG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron