Napisane:
So mar 03, 2007 10:50 pm
przez Augustyn Surdyk
...Weird Al Yankovic plays D&D and other games in"White and Nurdy":):
http://www.youtube.com/watch?v=-xEzGIuY7kw
Napisane:
Pn mar 05, 2007 5:35 pm
przez Marcin Drews
Electronic Arts wspólnie z firmą iVillage tworzy portal pogo.com, który ma być skierowany głównie do grających w internetowe gry komputerowe kobiet.
http://wirtualnemedia.pl/document.php?id=2098173
Napisane:
Wt mar 06, 2007 1:06 pm
przez Roman Budzowski
W tym "niusie" to pewnie tłumacz popisał się fantazją - pogo.com istnieje od dawna, tak jak i inne serwisy takie jak Big Fish Games, RealArcade czy Reflexive. Wszystkie wymienione serwisy są skierowane na tzw. casual players. Tak się składa, że statystycznie tacy gracze to w zależności od portalu w 60-75% kobiety w wieku 30 do 60 lat.
Prawdziwa treść wiadomości powinna brzmieć zapewne: EA zdobył nowe źródło dystrybucji dla serwisu pogo.com, którym jest portal firmy iVillage.
Przy okazji, Zylom zrobił podobnie z Onetem, tylko nikt z nas, znających się na rynku "casual games", nie może zrozumieć, dlaczego Onet kasuje biednych Polaków po 30 euro zamiast 30 dolców (i dlaczego Zylom kasuje resztę swiata [za ten sam produkt] po 30$ zamiast 20$, tak jak robią to inni).
Pozdrawiam
Roman Budzowski
Napisane:
Pt mar 16, 2007 12:33 am
przez Augustyn Surdyk
Prawdopodobnie niewielu z nas zna pochodzenie i historię gry TETRIS, w którą chyba grał każdy. Wczoraj (a właściwie już dzisiaj) o godz. 0:05 TVP 2 wyemitowała program "Tetris z serdecznymi pozdrowieniami z Rosji" (Wielka Brytania 2005).
"Historia gry "Tetris" rozpoczęła się wiosną 1985 roku w Moskwie. Jednym z pracowników Moskiewskiego Centrum Komputerowego był wówczas niespełna 30-letni Aleksiej Pażytnow, który wolny czas spędzał nad puzzlami czy szachami. Jedną z jego ulubionych rozrywek była zabawa Pentomino, w której trzeba odpowiednio ułożyć elementy w drewnianym pudełku. Aleksiej przeniósł grę na ekran komputera i stworzył własną. Nazwał ją "Tetris", od greckiego słowa oznaczającego "cztery". Wielokrotnie kopiowany "Tetris" szybko zyskał sławę gry kultowej."
Więcej informacji:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tetris
Napisane:
Pn mar 19, 2007 12:54 pm
przez Marcin Drews
Dlatego też w graficznym ujęciu tytuł tej kultowej gry miał odwróconą literę "R" (częsty zabieg symbolizujący związek z Rosją - zastosowany m. in. w tytule Gorky 17). Kiedy gra pojawiła się w wydaniu na 8-bitowy komputer ZX Spectrum, reklamowano ją jako "soviet mind game".
http://www.entermultimediale.cz/pix/nm.ZX_tetris2u.jpg
http://www.fuxoft.cz/gfx/tetris2.gif
http://retrothing.typepad.com/photos/uncategorized/tetris_1.jpg
Napisane:
Pn mar 19, 2007 1:22 pm
przez Marcin Drews
A przy okazji naszych wschodnich sąsiadów, ciekawostka związana z zimną wojną...
Firma Konami wydała w 1985 roku wojenną grę zręcznościową "Green Beret". Rok później tytuł trafił na platformę Atari oraz ZX Spectrum. Szybko też podbił inne komputery.
Jednakże tylko w jednej wersji - ZX Spectrum - miał on wybitnie antyradziecki wydźwięk, bowiem tytułowy zielony beret miał za zadanie zabić jak najwięcej sowieckich żołnierzy i uwolnić amerykańskich zakładników. Życie głównego bohatera oznaczane było sierpem i młotem.
Tę zasadniczą różnicę zobaczyć można, analizując poniższe załączniki:
ZX Spectrum:
http://obuxo.net/wordpress/wp-images/beret4.gif
CPC:
http://www.cpczone.net/media/screens/g/green-beret-3.png
C64:
http://homepages.tesco.net/parsonsp/assets/images/GreenBeret11.gif
Atari:
http://atari.panprase.cz/screenshots/Green%20Beret.gif
"Green Beret" nie był jedyną antysowiecką grą na ZX Spectrum. Równie popularnym tytułem w połowie lat 80. stał się słynny "Raid over Moscow", wydany w Wielkiej Brytanii przez U. S. Gold.
http://www.marcianitos.org/bibliospectrum/scr/RAID-OM.PNG
http://www.spectrum.bujnicki.webd.pl/r/gallery/big/big_RaidOverMoscow.gif
Napisane:
Śr mar 21, 2007 11:54 am
przez Marcin Drews
Posiadacze Playstation 3 wkrótce zamieszkają w wirtualnym Domu.
http://technopolis.polityka.pl/?p=70
Napisane:
Śr mar 21, 2007 9:25 pm
przez Szymon Białas
Tak - Sony znane jest z 'klonowania' zyskownych patentów. A takim był też wynalazek konkurencji - Microsoftu. System rozgrywek online oraz całe środowisko wirtualnych graczy jest niezwykle prężną maszyną, która wraz z ogromną grywalnością przynosi duże korzyści finansowe, więc nie ma się co dziwić, że Sony również wychodzi z takim przedsięwzięciem.
Kolejny patent jak zniewolić gracza - tworzenie własnego wirtualnego domu, który będzie swoistą wizytówką danego gracza - użytkownika. Sukces (raczej) gwarantowany, ponieważ tworzenie "własnego kącika" w sieci jest ostatnio dosyć popularnym trendem, biorąc za przykład wspomniany Xbox Live! (Microsoftu) oraz stronę YouTube.
Napisane:
Pt mar 23, 2007 8:30 am
przez Adrian Kuc
Jednakże tylko w jednej wersji - ZX Spectrum - miał on wybitnie antyradziecki wydźwięk, bowiem tytułowy zielony beret miał za zadanie zabić jak najwięcej sowieckich żołnierzy i uwolnić amerykańskich zakładników. Życie głównego bohatera oznaczane było sierpem i młotem.
Z tego co pamiętam "na maszynach w salonach gier" też był
wydźwięk antyradziecki.
A aby nie zaśmiecać tematu: to firma
Breakpoint (ci od mobilnej wersji Witchera i Yamakasi) tworzy grę pt. Pudzian.
Napisane:
Pt mar 23, 2007 12:14 pm
przez Marcin Drews
Nie, z tego, co mi wiadomo, tylko na ZX Spectrum.
Screenshoty z automatu:
http://screenmania.retrogames.com/arcade/06/arcade_0155.html
Napisane:
Pt mar 23, 2007 3:43 pm
przez Adrian Kuc
Faktycznie - zwracam honor. Ale sporo czasu już upłynęło, od kiedy uruchamiałem emulator mame, a i kiedy wrzucałem dzięsiątki do maszyn (heh).
Napisane:
Pt maja 18, 2007 12:24 am
przez Augustyn Surdyk
Napisane:
Cz cze 07, 2007 2:26 pm
przez Augustyn Surdyk
Wirtualna telewizja wp.tv uruchomiła program „Error” poświęcony grom komputerowym:
http://www.wptv.wp.pl/rozrywka.html?wid ... 222554.481
Napisane:
Pn cze 11, 2007 12:10 pm
przez Augustyn Surdyk