Film interaktywny jako pochodna gry

Gry komputerowe itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

Film interaktywny jako pochodna gry

Postprzez Marcin Drews » Pn lip 20, 2009 10:36 am

W najbliższych dniach umieszczę na swojej stronie pracę magisterską "Film interaktywny – możliwości i ograniczenia interakcji odbiorcy z treściami uprzednio utrwalonymi". Być może będzie komuś pomocna, bowiem omawia film interaktywny w kontekście zjawiska ludologicznego, historycznie wywodząc go od hipertekstowych gier tekstowo-graficznych. Przy okazji powalczyłem w pracy z mitycznym, marketingowym terminem nieliniowości, udowadniając, iż w przypadku narracji i fabuły możemy mówić najwyżej o multilinearności.
Pozdrawiam,
Marcin M. Drews
http://www.drews.art.pl
Marcin Drews
Badacz Gier
 
Posty: 149
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 11:04 am
Lokalizacja: Lubin

Re: Film interaktywny jako pochodna gry

Postprzez Stanisław Krawczyk » Pn lip 20, 2009 6:49 pm

Znakomicie! Z chęcią ściągnę, a jeśli starczy czasu, to również przeczytam!

Wydaje mi się, że podobne znaczenie do wspomnianej przez Kolegę "multilinearności" mogłaby mieć ergodyczność, o której pisze Kol. Mirosław Filiciak w Wirtualnym placu zabaw. Kiedyś zresztą dyskutowałem o niej mailowo z Kolegą Przewodniczącym* Jerzym Szeją – ale troszkę zaocznie, bo nie miałem akurat dostępu do książki. Wydaje się, że to ciekawa kategoria (o ile wiem, w języku zachodnich ludologów zastępuje interaktywność).


* Albo też "Tym Który Przewodniczy" (oby nam wiecznie przewodniczył?).
Serdecznie pozdrawiam
Stanisław Krawczyk
Stanisław Krawczyk
Badacz Gier
 
Posty: 255
Dołączył(a): Cz wrz 01, 2005 4:40 pm
Lokalizacja: Uniwersytet Adama Mickiewicza

Re: Film interaktywny jako pochodna gry

Postprzez Marcin Drews » Pn lip 20, 2009 8:23 pm

Stanisław Krawczyk napisał(a):Wydaje mi się, że podobne znaczenie do wspomnianej przez Kolegę "multilinearności" mogłaby mieć ergodyczność...


Oczywiście, podejmuję również temat ergodyczności, analizując zjawisko filmu interaktywnego pod kątem typologii tekstów Ryan i tego, co o cybertekście i ergodyczności napisał Aarseth. Jednakże multilinearność nie musi się równać Aarsethowskiej ergodyczności, tym bardziej, iż w pracy wprowadzam również termin multilinearności pozornej.

Choć nie lubię przyznawać się do ignorancji, książki Kolegi Mirka nie czytałem - jeszcze, bowiem zamierzam to niedopatrzenie niezwłocznie naprawić.
Pozdrawiam,
Marcin M. Drews
http://www.drews.art.pl
Marcin Drews
Badacz Gier
 
Posty: 149
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 11:04 am
Lokalizacja: Lubin

Re: Film interaktywny jako pochodna gry

Postprzez Stanisław Krawczyk » Pn lip 20, 2009 8:53 pm

Doskonale! Zatem przeczytam tym chętniej.
Serdecznie pozdrawiam
Stanisław Krawczyk
Stanisław Krawczyk
Badacz Gier
 
Posty: 255
Dołączył(a): Cz wrz 01, 2005 4:40 pm
Lokalizacja: Uniwersytet Adama Mickiewicza

Postprzez Adrian Kuc » So sie 08, 2009 7:27 am

Ja również czekam na ową pracę, zwłaszcza że filmy interaktywne wydawało mi się że obumarły po gwałtownym rozroście na przełomie wieków.
WWW.GITGAMES.pl
Adrian Kuc
Badacz Gier
 
Posty: 31
Dołączył(a): Śr sie 23, 2006 7:00 pm

Postprzez Marcin Drews » Pt wrz 25, 2009 2:32 pm

Z małym poślizgiem z winy awarii dysku...

Załączam rzeczoną pracę: http://www.drews.art.pl/Film_interaktywny.pdf.
Pozdrawiam,
Marcin M. Drews
http://www.drews.art.pl
Marcin Drews
Badacz Gier
 
Posty: 149
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 11:04 am
Lokalizacja: Lubin


Powrót do Dyskusje o grach komputerowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron