Polskie Towarzystwo Badania Gier w bieżącym roku akademickim przygotowuje raport nt. gamifikacji szkolnictwa wyższego w Polsce. Zbieramy informacje o przykładach gamifikacji wdrożonych na polskich uczelniach i o skali zainteresowania mechanizmami gamifikacyjnymi w gronie uczelnianych zespołów ds. dydaktyki i jakości kształcenia. Ogłoszenie raportu wstępnie zaplanowałem na konferencję Game Industry Trends 2013.
Gamifikacja w polskim higher-ed jest silniej obecna niż wskazują wyniki Google searchów, gdyż indywidualne eksperymenty podejmowane przez pojedynczych wykładowców czasem nie są w ogóle ogłoszone w Internecie. (Co doskonale rozumiem z własnego doświadczenia - wdrażanie gamifikacji jest tak czasochłonne, że trudno znaleźć czas na opracowanie materiałów informacyjnych na zewnątrz.) W tej chwili wiemy o inicjatywach w następujących jednostkach:
Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy
http://mmochocki.blogspot.com/search/label/Gamification
Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie:
http://313consulting.org/blog/index.php ... ormie-gry/
Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie:
http://www.kozminski.edu.pl/pl/aktualnosci/?tx_ttnews[tt_news]=2569&cHash=397b4a330beeef3c6d99d019cb50f160
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego:
http://gamelearning.net4u.pl/?p=20
Instytut Informatyki Politechniki Poznańskiej:
http://semantic.cs.put.poznan.pl/dokuwiki/doku.php
Wyższa Szkoła Technologii Informatycznych w Warszawie
http://www.cieciura.net/ua/, http://www.cieciura.net/mp/, http://www.cieciura.net/pi/.
Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa w Poznaniu , Uniwerstytet Ekonomiczny w Poznaniu
http://poznan.gazeta.pl/poznan/1,36001, ... #LokPozTxt
Prosimy o więcej!