Opisy są różne. Czasem większe, czasem z adresami bibliograficznymi.
Kilka już zdecydowanie zdezaktualizowanych (proszę o nowe dane).
W adresach mailowych małpę zamieniłem na znak dolara.
1. dr Piotr Sitarski
sitarski$uni.lodz.pl
Gry, w które grają komputery. O narracyjnych uwarunkowaniach gier komputerowych, [w:] Kultura. Język. Edukacja, t. II, red. R. Mrózek, Katowice 1998.
Rozmowa z cyfrowym cieniem, Model komunikacyjny rzeczywistości wirtualnej, RABID, Kraków 2002.
Lochy fikcji. MUD-y jako akty mowy, „Principia”, tom XXVI, Kraków 2000.
2. dr Jerzy Szeja
(025)6751718
604606143
jszeja$pro.onet.pl
Między baśnią i dramą. Narracyjne gry fabularne i kulturowe konteksty [w:] Kultura Popularna 1., red. W. Godzic i in., Kraków 2002.
Fabuła na żywo, „Perspektywy” nr 11/2001.
Nowe formy kształcenia: narracyjne gry fabularne, „Polonistyka” nr 7/2000.
RPG: interaktywna gra fantastyczna, „Nowa Fantastyka” numery 1, 2, 3/2002.
Gry fabularne – nowe zjawisko kultury współczesnej, RABID, Kraków 2004.
Jakie są przyczyny popularności gier komputerowych?, "Nowa Polszczyzna" nr 4/2005, ss. 3-6.
Artykuły we wszystkich wydawnictwach pokonferencyjnych PTBG.
Przewodniczący PTBG.
3. dr Zbigniew Wałaszewski
zw$aps.edu.pl
Nie kończące się powtarzanie, nieskończoność powtórzenia, [w:] Od fotografii do rzeczywistości wirtualnej, red. M. Hopfinger, Warszawa 1997, ss. 156-161.
Przewodniczący Warszawskiego Koła PTBG.
4. dr Mirosław Filiciak
mirek$cyberforum.edu.pl
W pogoni za przyjemnością - krótki tekst o grach wideo i nie tylko ,[w:] Nowe nawigacje, red. M. Wrona, P. Kletowski, Kraków 1999.
Internet i rozrywka [w:] Humanista w cyberprzestrzeni, red. W. Godzic, Kraków 1999.
Hyperidentities: Postmodern Identity Patterns In Massive Multiplayer Online Role-Playing Games , [w:] Video Games Theory Reader, red. M. Wolf, B. Perron, Londyn, Nowy Jork 2003.
The Sims - zabawa w życie?, „Megalopolis”, nr 1/2001.
Sztuka w czasach gier wideo, „Kultura Popularna”, nr 0/2002.
Niepotrzebne gry? Notatki na marginesie ‘Zabawy w zabijanie’, „Kultura Popularna”, nr 1/2002.
Machinima: filmowcy wirtualnej rzeczywistości, „WWW”, nr 9/2003.
Modyfikacje gier przez użytkowników: od kontrkultury do postkonsumpcjonizmu, „Kultura Popularna”, nr 3/2003.
Gry (anty)wojenne, „Kultura Popularna”, nr 4/2004.
Zabawa naszych czasów [w:] "Nowa Polszczyzna" nr 4/2005, ss. 7-11.
doktorat Gry sieciowe jako medium komunikacyjne (ISzA UJ 2005)
Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne: Warszawa 2006.
Ogrywając Canarinhos. Piłka nożna i gry komputerowe [w:] „Czas Kultury“, nr 2/2006.
Re-kreacja: gry komputerowe, postfordyzm i kultura [w:] „Kultura Współczesna“, nr 1/2006.
5. Józef Orzeszyna
joseppe17$poczta.onet.pl
Publikował teksty na serwisie Valkiria i Poltergeist.
Zainteresowany kontaktem z innymi badaczami i socjologicznymi aspektami RPG.
6. dr Dominika Urbańska-Galanciak
durbanska$wp.pl
Proces projekcji-identyfikacji w grach komputerowych.
7. dr Augustyn Surdyk
surdykmg$amu.edu.pl
Aktualna lista publikacji na stronie:
http://ils.amu.edu.pl/index.php/pl/comp ... y/105-asur
Skarbnik PTBG, Przewodniczący Poznańskiego Koła PTBG przy ILS UAM.
Redaktor naczelny "Homo Ludens".
8. mgr Małgorzata Porębska
norna$interia.pl
Praca mgr pod kier. prof. R. Nycza (IFP UJ) Gra komputerowa jako przedmiot rozważań teorii literatury
9. Andrzej Rylski
wayreth$poczta.onet.pl
Praca mgr (pedagogika UW) o RPG.
10. dr Jan Stasieńko
stasieńko$dswe.wroc.pl
Problemy genologii gier komputerowych, „Prace Literackie” XXXIX, Wrocław 2001, ss.195-212.
Sposób opowiadania świata – o narracji gier komputerowych, [w:] Media, język, literatura, Wrocław 2002, ss. 96-120.
Fabuła gier komputerowych, „Literatura Ludowa” 2002. Dwumiesięcznik naukowo-literacki, nr 4-5.
Ontologia, stylizacja, komunikacja, socjologia – cztery poziomy meta - w grach komputerowych, [w:] Nowe media – nowe w mediach. Wizerunek mediów własny, Wrocław 2002.
Gry komputerowe jako obszar zainteresowań nowej teorii literatury (praca dr).
Alien vs. Predator? Gry komputerowe a badania literackie. Wrocław 2005.
11. Łukasz Pogoda
stalker$enter.net.pl
art. o RPG w Magii i Mieczu
12. mgr Katarzyna Cyran
icehaired$oak.rpg.pl
praca mgr o osobowości graczy gier fabularnych (psychologia UJ);
w przygotowaniu artykuł nt. RPG i twórczości
13.
mgr Ewa Galińska
ochpark$poczta.fm
Gry fabularne jako twórczy trening ról i sytuacji społecznych (praca mgr; socjologia UJ);
Kreatywność jako wymiar osobowości (art. do „Psychologiki” – w przygotowaniu)
Zamierza kontynuować badania nad RPG, analizując zależność między kreatywnością a osobowością graczy w ramach studiów doktoranckich.
14.
mgr Małgorzata Olejczyk
pasiikonik$wp.pl
praca mgr (psychologia stosowana UJ) o osobowości graczy RPG z uwzględnieniem obrazu siebie, mechanizmów obronnych, obrazu świata i twórczości (w przygotowaniu)
15.
mgr Magdalena Haśkiewicz
Członek-założyciel PTBG. Zginęła w wypadku samochodowym 12 kwietnia 2007 r.
Prace:
Zmienność i dynamika struktur fabularnych gier symulacyjnych [w:] Symulacja Systemów Gospodarczych - Prace Szkoły Duszniki 2002;
Gra fabularna jako narzędzie treningu kierowniczego, promotor dr Roman Pietroń, PWr 2003 (niedrukowana praca mgr).
16.
Cezar Matkowski
gorgiasz$poczta.neostrada.pl
praca licencjacka (polonistyka UWr) Gry fabularne jako forma parateatralna
17.
Marek Piwoński
vinnie$interia.pl
18.
mgr Michał Studniarek
idril$interia.pl
idril$poczta.onet.pl
art. w Magii i Mieczu;
współautor systemu
Wiedźmin: Gra Wyobraźni
19.
mgr Krzysztof Fudalej
kris$student.ifpan.edu.pl
art. w "Portalu"
20.
Michał Majewski
693 833 622
21.
mgr Michał Stochmal
skratek$poczta.onet.pl
gry fabularne w metodach aktywnych nauczania
22.
dr Agata Zarzycka
ferrbleidd$magma-net.pl
Mage: The Ascension by Phil Brucato and Stewart Wieck. A Role-Playing Game as a 'Poststructure', "Anglica Wratislaviensia" XLIII, Wrocław 2005, ss. 55-71.
publikacje nt. bohaterów komiksowych;
praca dr nt. intertekstualności gier RPG (w przygotowaniu)
23.
mgr Michał Marszalik
puszkin$vrpg.pl
art. w "Magii i Mieczu", "Gwiezdnym Piracie" i in. pismach
Jest informatykiem, psychologiem i fizykiem. Interesuje się grami RPG tak pod kątem rozrywki jak i zjawiska samego w sobie.
24.
Piotr Schmidtke
flint_vrpg$poczta.fm
p.schmidtke$plusnet.pl
Artykuły publikowane w: "Kawaii"; "Fahrenheit" http://www.fahrenheit.eisp.pl;
"Valkiria Network" http://www.valkiria.net;
Praca nt. Go (w przygotowaniu).
25.
Karolina Pieprzyk
kumiko$o2.pl
26.
mgr Magdalena Rudzka
magr1$wp.pl
Fabularne gry komputerowe: konstrukcja i działanie opowiadania multimedialnego - praca mgr, MISH UW;
Przyjemność fikcji - o świadomym odbiorcy kultury popularnej - praca dr w przygotowaniu, SNS przy IFiS PAN;
Robot - sztuczny umusł i sztuczne cialo w filmach SF, "Kwartalnik Filmowy", nr 31-32;
27.
Maciej Sabat
lucek$oak.pl
Gry fabularne w pytaniach i odpowiedziach, (z T.Z. Majkowskim), [w:] „Dekada Literacka”, nr 7/8 (199/200) 2003, s. 7.
Krótka historia gier fabularnych, [w:] „Dekada Literacka”, nr 7/8 2003, s. 12.
Obecnie pracuje nad grą fabularną Wolsung: Magia Wieku Pary.
MMORPG; rpg a teoria literatury; literatura i kultura popularna - rpg jako jej element;
28.
Jakub Zapała
piec_kierunkow$wp.pl
29.
mgr Marcin Baryłka
nuklear$tenbit.pl
Współautor gier fabularnych "Dzikie Pola" i "Neuroshima";
w latach 1998-2002 redaktor naczelny, wydawca i współprowadzący audycję "Dzikie Pola" w Radiostacji, będącej radiową opowieścią fabularną wzorowaną na RPG.
30. Krzysztof Jerzy Majewski
chris$vrpg.net
31. mgr Michał Madej
severian$poczta.onet.pl
Artykuły na http://www.q10.rpg.pl/
32. mgr Bartosz Kuczyński
blitz$poczta.fm
http://www.doktorant.net/
Anglista po poznańskim UAM.
Doktorat: analiza komunikacji przez komputery.
Zainteresowania akademickie: językoznawstwo.
W kontekście badania gier - szeroko pojęta analiza dyskursu.
33. Ismena Ładecka
aliquis$wp.pl
"Interesuje mnie RPG w kontekście psychologicznym, jako szczególny rodzaj aktywności mający wpływ na graczy, a także wymagający pewnych umiejętności i pomagający je rozwijać”.
34. mgr Paweł Furman
szept1$poczta.onet.pl
35. Tomasz Tura
luckyboy$o2.pl
36. Maciej Starzycki
zefir$ideefixe.pl
zefir$rpg.pl
http://zefir.krap.pl
37. mgr Tomasz Z. Majkowski
tzm$fandom.art.pl
Gry fabularne a inne teksty kultury [w:] "Dekada Literacka" nr 7/8, red. M. Wyka i in., Kraków 2003,
Gry fabularne w pytaniach i odpowiedziach (współautorstwo) [w:] "Dekada Literacka" nr 7/8, red. M. Wyka i in., Kraków 2003,
Dyskretny urok wyobraźni (współautorstwo) [w:] "Dekada Literacka" nr 7/8, red. M. Wyka i in., Kraków 2003,
Wielki wstrząs w Starym Świecie (współautorstwo) [w:] "Kultura Popularna nr 0", red. W. Godzic i in., Kraków 2002,
publikacje w pismach hobbistycznych: "Magii i Mieczu", "Portalu", "Gwiezdnym Piracie".
38.
Paweł Marcisz
martzisch$o2.pl
http://www.marcisz.prv.pl
39. mgr Rafał Charłampowicz
rafal$cogito.univ.gda.pl
40. Jerzy Rzymowski
jerzy$vrpg.net
Zaraźliwa sztuka - "Fantom" nr 7 (luty 2000) (o RPG jako nowym rodzaju sztuki);
Jak cię widzą - "Fantom" nr 8 (kwiecień 2000) - (o wizerunku RPG i graczy);
Dramaturgia - "Magia i Miecz" 6/00 (art. też w zbiorach PTBG);
Wyprawy, czyli w te, nazad i co po drodze - "Magia i Miecz" 10/99 (pisane razem z Maćkiem Jurewiczem; o wykorzystaniu motywu wypraw w RPG);
Sen na 12 osób, czyli pierwszy LARP nowego gatunku - Portal #13;
41. dr Agnieszka Fulińska Uniwersytet Jagielloński
agnieszkafulinska$fantastyka.pl
Wstęp do analizy strukturalnej gier fabularnych (współautorstwo), „Teksty Drugie” 2002/6
Dyskretny urok wyobraźni (współautorstwo), „Dekada Literacka” 2003/7-8
Dlaczego literatura popularna jest popularna?, „Teksty Drugie” 2003/4
42. Marcin Segit
seji$poczta.onet.pl
Podłoże konfliktów w środowisku miłośników fantastyki.
(tekst niepubl., w zbiorach PTBG).
Autor tekstów w "Magii i Mieczu" oraz w serwisie Poltergeist (http://rpg.net.pl). Działacz Galicyjskiej Gildii Fanów Fantastyki i organizator konwentu Imladris.
43. Przemysław Bociąga
p.bociaga$pszemau.com
Publikacje - pismo hobbistyczne "Portal".
44. Agata Krajewska
k_a$o2.pl
45. Maciej Dzierżek
starlift$poczta.onet.pl
Kilka tekstów w Serwisie Poltergeist.
46. mgr inż. Piotr Narloch
gustafus$n4u.krakow.pl
"Propagowanie RPG, analiza rynków RPG na świecie, ich rozwój i relacje miedzy nimi. Ewolucja gier".
47. Bartosz Chmielewski
soers$repe.k.pl
bartchm$yahoo.com
Dominanta kompozycyjna gry
fabularnej (w dziale FILES listy dysk.).
48. Marta Mońko
m.monko$wp.pl
49.Michał Czapski
nstalker$botrm.org
50. Iwona Drożewska
dr-iwona$wp.pl
"O RPG będę pisać pracę magisterską (UAM, lingwistyka stosowana) w kontekście nauczania języków obcych".
51. mgr Łukasz A. Czyżewski
Nicolaus Copernicus University, Institute of Archaeology, Laboratory of Computer Methods
lukasz.czyzewski$uni.torun.pl
52. Maciej Reputakowski
repek$oak.rpg.pl
Teksty na q10.rpg.pl
Praca magisterska o teatralizacji widowisk sportowych (w przygotowaniu).
53. mgr inż. Andrzej Jarząbek
606 620 919
septimus$rpg.pl
54. Łukasz Kruczkowski
alienkrux$poczta.onet.pl
student filmoznawstwa UJ - w ramach specjalizacji medioznawczej pisze pracę magisterską o rozwoju narracji w grach komputerowych.
55. mgr Piotr Konieczny
piokon$post.pl
administrator forum PTBG
doktorant na Akademii Ekonomicznej w Katowicach
56. Jakub Jaruga
57. mgr Przemysław Budziszewski
budziszewski$gmail.com
Doktorant na wydziale Komunikacji i Kultury na Indiana University. Jego badania koncentrują się wokół kulturowo-społecznej analizy gier. Zajmuje się m.in. kwestią płci (biologicznej i społecznej) w produkcji i odbiorze gier, el. wspólnymi gier i in. mediów (ekranizacje gier, gry oparte na filmach, przedstawienia gier i graczy w mediach itp.).
58. Jacek Pluciński
jplucinski$wp.pl ; gg: 1337681
Student polonistyki i slawistyki UAM.
Zainteresowania, oprócz ogólnych literackich i językoznawczych, dotyczą problematyki Słowian Południowych, zwłaszcza kultury Bułgarii oraz sytuacji Bośni i Hercegowiny po 1995 r. Zainteresowania dotyczące gier skupiają się wokół cRPG - przede wszystkim Baldurs' Gate i Star Wars.
59. Marcin Kosman
koso$psxextreme.pl; gg: 1511255
Redaktor "PSX Extreme" - pisma poświęconego konsolom komputerowym.
60. mgr Tomasz Smejlis
smartfox1$poczta.onet.pl
Doktorant na literaturoznawstwie - Wydział Filologiczny Uniwersytetu Wrocławskiego. Zajmuje się wszelkimi przejawami kultury popularnej, szczególnie Sf&fantasy.
W RPG gra od lat 12, jednak naukowo tym tematem zajmuje się od ponad roku. Do tej pory ma za sobą 3 odczyty dotyczące problemu przemian wizerunku gracza/postaci w grach komputerowych oraz komunikowania w tychże.
61. dr Remigiusz Szczechowicz
remixxx$o2.pl
Absolwent Instytutu Psychologii UAM (praca mgr na temat przemocy w grach komputerowych i jej potencjalnego wpływu na zachowania agresywne użytkowników) oraz Instytutu Etnolgii i Antropologii Kulturowej UAM (praca mgr poświęcona Internetowi jako nowemu zjawisku społeczno-kulturowemu).
Obecnie (IV 2005) ostatni rok studiów doktoranckich na Wydziale Historycznym UAM, IEiAK, Zakład Badań nad Kulturą Współczesną (praca dr poswięcona analizie społeczności internetowych i cyberkultury).
Kilka publikacji w zbiorowych opracowaniach i m.in. w "Kulturze Popularnej".
Zainteresowania naukowe: "nowe media" i ich wpływ na ludzkie życie (pod kątem psychologicznym, socjologicznym i kulturowym).
62. Paweł Matysiak
nimdil$poczta.onet.pl
Jest studentem matematyki UW. Grami interesuje się amatorsko - szczególnie fabularnymi (od wielu lat), ale także różnymi odmianami gier szachowych.
63. mgr Sebastian Skolik
przykuta$o2.pl
Magister socjologii. Pracownik Politechniki Częstochowskiej na Wydziale Zarządzania. Przygotowuje obronę pracy doktorskiej na Uniwersytecie Śląskim związanej tematycznie z przestrzenią społeczną Częstochowy. W przyszłości ma zamiar zająć się badaniem kulturowej ewolucji w RPG z punktu widzenia memetyki.
Bliskie są mu zarówno gry RPG, cRPG jak i komputerowe strategiczne gry turowe. Przez kilka lat był członkiem Śląskiego Klubu Fantastyki, gdzie miał możliwość zaobserwować zjawisko przenikania się różnego typu memów (mempleksów) przy tworzeniu autorskich systemów RPG. Amatorsko grywa w skata.
64. dr Dobrosława Grzybkowska-Lewicka
dobrra$poczta.onet.pl
Absolwentka Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. W roku 2001 obroniła pracę magisterską pt. "Gry fabularne - RPG - jako wielopoziomowy dialog. Sposoby funkcjonowania literatury - od remityzacji do postmodernizmu". Interesuje się wszystkim z pogranicza fantastyki i folkloru.
W 2006 r. broniła pracę doktorską pt. Współczesne - literackie i ikoniczne - wyobrażenie anioła.
Jest autorką artykułów dotyczących RPG:
Gry fabularne - ontologia, komunikacja, zjawisko społeczno-kulturowe, "Literatura Ludowa" 2001 nr 3.
Aspekt remityzacyjny w grach RPG (cz. 1), "ALBO albo. Problemy psychologii i kultury" 2001 nr 3.
Naśladownictwo i przemiana w RPG (cz. 2), "ALBO albo. Problemy psychologii i kultury" 2002 nr 2.
Gry fabularne - nowy "gatunek" folkloru? [w:] Genologia Literatury Ludowej. Studia folklorystyczne, Toruń 2002.
Narracyjne gry fabularne jako dzieło sztuki. Refleksje [w:] Baśnie nasze współczesne, pod red. Jolanty Ługowskiej, Wrocław 2005.
65. Iwona Hrynczenko
iwona.hrynczenko$hgo.se
Mieszka od '74 w Szwecji. Jest wykladowca grafiki komputerowej wydzialu Techniki, Sztuki i Nowych Mediow na Uniwersytecie Gotlandzkim. Wydzial ten ma 4-letni program poswiecony konstrukcji gier komputerowuch z kierunkiem grafika oraz programowanie.
Absolwentka studiow grafiki, scenografii teatralnej i filmowej oraz programowania dla nowych mediow.
Interesuje sie grami jako srodkiem przekazu nowych idei i starych szablonow. Interesuja ja takze wplywy ograniczajace tresc tzn. zaleznosci techniczno-produkcyjne.
66. Maciej Sibiński
Student V roku informatyki Politechniki Wrocławskiej.
Pisze pracę dyplomową o różnych stylach interakcji w grach komputerowych i systemach multimedialnych.
Prowadzi badania w tej dziedzinie.
67. mgr Diana Krysińska
dianka.k$poczta.fm
Absolwentka Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW.
W grudniu 2004 r. obroniła pracę magisterską pt. "Gry Role- Playing jako nowa kategoria kultury. Analiza socjologiczna".
Stara się o przyjęcie na studia doktoranckie na tym samym wydziale. W ramach doktoratu zamierza badać orientacje moralne graczy gier fabularnych.
68. mgr Wojciech Wiśniewski
http://www.wojtekwisniewski.prv.pl
Absolwent Animacji Społeczno-Kulturalnej UŚ filia w Cieszynie. W czerwcu 2005 roku obronił pracę magisterską pt. Społeczny i kulturowy charakter Internetu na przykładzie MUD-ów. Podstawowym celem pracy było zbadanie na ile gracze w MUD-y tworzą tzw. wirtualne wspólnoty i na ile znajomości zawierane w świecie on-line przenoszą się do rzeczywistości. Szuka sposobności na opublikowanie całości bądź fragmentów tej pracy.
Interesuje się przede wszystkim socjolgią, nowymi mediami i kulturą popularną. W grach interesują go socjokulturowe aspekty gier komputerowym oraz "pojęcie realizmu". Temu ostatniemu zagadnieniu poświęcił tekst The Sims - ucieczka w codzienność, "Kultura Popularna" 2(12) 2005.
69. Julia Pirowska
tener7$wp.pl
Jest studentką 5 roku pedagogiki - resocjalizacji.
Pisze pracę magisterską na temat "Hermenutyczny opis elementów subkulturowych młodzieży uczestniczącej w grach fabularnych na podstawie badań etnograficznych". Badania będzie przeprowadzać na konwencie w Mirowie "Flamberg" jak również wśród członków Śląskiego Klubu Fantastyki w Katowicach.
Pierwszy kontakt z grami RPG miała 13 lat temu. Z pewnymi przerwami grywa do dzisiaj.
70. Paweł Potakowski
tredo_lodz$o2.pl
GG7265464
Od października 2005 jest studentem prawa KUL.
Z grami wiążą go zainteresowania oraz funkcja przewodniczącego Stowarzyszenia Miłośników Erpegów i Fantastyki S.M.E.R.F. z siedzibą w Łodzi.
Organizuje imprezy o tematyce RPGowo-fantastycznej, szczególnie Live Action Role Playing (od 2003 roku prowadzi cyklicznego LARPa w konwencji gry Warhammer Fantasy Role Play).
Koordynator łódzkiego konwentu U-BOT 2005.
Jako sympatyk PTBG chce pogłębiać swoją wiedzę i dzielić się wszelkimi własnymi spostrzeżeniami. Jeśli będą także takie możliwości chciałby doprowadzić do kilku spotkań PTBG w Łodzi.
71. mgr Krzysztof Kopciowski
Magisterium na UŚ przy Zakładzie Filmoznawstwa i Nowych Mediów: "Dyspozytyw gier audiowizualnych".
72. Robert Waliszczak
fabster$op.pl
GG: 2591254
Student Z.E.W.i P. w Kielcach (kierunek integrujący nauczanie wczesnoszkolne z nauczaniem j. angielskiego). Z RPG związany od 10 lat. W działalności towarzystwa szczególnie zaineteresowany jest debatami na temat możliwości wprowadzania RPG czy ich elementów w edukacji (z nastawieniem na naukę j. obcych).
73. Stanisław Krawczyk
krawczykstanislaw$@gmail.com
Student na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (stan na rok 2008/2009):
- psychologia (IV rok, specjalność kliniczna)
- Międzykierunkowe Indywidualne Studia Humanistyczne (MISH; II rok, kierunek główny: filologia polska)
Uczestnik rozgrywek RPG od 10 lat (zwykle jako mistrz gry). Interesuje się problematyką narracji w psychologii i naukach humanistycznych, narratologią, narracyjnymi grami fabularnymi (z perspektywy psychologicznej i literaturoznawczej), pograniczami psychologii i humanistyki (szczególnie literaturoznawstwa). Przygotowuje pracę magisterską z psychologii na temat role-playing games.
Korektor tomów pokonferencyjnych PTBG. Sporządza bibliografię badań nad narracyjnymi grami fabularnymi: http://docs.google.com/Doc?id=dxgd7vg_169hz5gk4cj&hl=pl .
Narracja i dialog. Zastosowania psychologii narracyjnej w badaniu narracyjnych gier fabularnych, [w:] Homo communicativus, nr 3(5)/2008. <http>.
74. mgr Krzysztof Leszczyński
Absolwent socjologii i ekonomii na Uniwersytecie Gdańskim, od trzech lat wykładowca akademicki i doktorant (najpierw na Uniwersytecie Humboldta w Berlinie, w Polsce chwilowo z wolnej stopy). Od półtora roku prowadzi wykłady i ćwiczenia w dwóch trójmiejskich wyższych szkołach prywatnych i stosuje tam techniki symulacji.
75. dr Rafał Szczerbakiewicz
Adiunkt w Zakładzie Literatury Współczesnej UMCS.
Poza narracjami literackimi interesuje się narratologią gier.
Opublikował artykuł z tego zakresu w "Tekstach Drugich".
76. mgr Jarosław Jasiński
Absolwent socjologii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza. Jego zainteresowania obejmują szeroko rozumiane nauki społeczne, szczególnie cybersocjologię - wpływ nowoczesnych mediów zarówno na całą ludzkość, jak i każdego człowieka, czyli tematyka nowych aspektów komunikacji, łącznie z grami komputerowymi. Do tego problematyka cyberprzetrzeni, zawiązywania się społeczeństwa sieciowego oraz funkcjonowania wirtualnych wspólnot. Tytuł pracy magisterskiej: „Uczestnictwo w masowych grach internetowych jako jeden z przejawów funkcjonowania we współczesnym społeczeństwie informatycznym”. Intensywnie eksploruje „galaktykę Internetu”.
Fascynuje go film dokumentalny (montaż, reżyseria) oraz fotografia, którymi zajmuje się amatorsko. Od czasu do czasu lubi również napisać jakieś opowiadanie lub esej…
77. Maciej Stępnikowski
maciej.stepnikowski$op.pl
Jest studentem socjologii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, Kolegium Licencjackie w Radomiu. Zainteresowania: kierunek rozwoju gier komputerowych (mody i trendy na rynku), fenomen firmy Electronic Arts, w szczególności zjawisko piractwa wśród graczy: jego przyczyny, zasięg i sposoby przeciwdziałania na na polskim rynku.
78. mgr inż. Krzysztof Wardziński
duckingman$fornet.com.pl
Jest inżynierem informatykiem.
W kręgu zainteresowań znajdują się narracyjne gry fabularne oraz bitewne gry figurkowe, ale w związku z posiadaną wiedzą zdobytą na studiach w badaniu gier skupia się na grach komputerowych.
Pracę magisterką poświęcił problemom AI w grach strategicznych.
79. Łukasz Kujawa
Student V roku Nauk Politycznych UJ.
Jeden z członków największego w Polsce magazynu o grach konsolowych. Poza tym jest szefem działu 'technologie' portalu http://www.global.net.pl oraz regularnie współpracuje z magazynem "Przekrój" (w tematyce gier).
W magazynie PSX EXtreme pisze pod pseudonimem Dżujo.
80. Krzysztof Litwinowicz
kael$interia.pl
Jest studentem V-go roku psychologii na UŁ.
Pisze pracą magisterską dotyczącą gier komputerowych/wideo i związanych z nimi wybranych zjawisk i uwarunkowań psychospołecznych.
Pasjonuje się też "tradycyjnym" RPG.
81. Maciej Bednarczyk
garw1n$interia.pl
Student I roku Informatyki i Ekonometrii na WSB w Poznaniu. Zainteresowania:
- gry komputerowe - mial stycznosc z kazdym gatunkiem tego rodzaju gier (od RTS przez sportowe i logiczne po FPS); gral takze klanowo w Enemy Territory; obecnie nalezy do polskiej gildii "Fool's Alliance" w grze Guild Wars (mmorpg).
Pracowal jako newsman w serwisie GamePress.pl
- RPG - 5-letnie doswiadczenie; gra i prowadzi w systemach: Warhamer Fantasy Role Play, D&D (autorskie swiaty i Forgoten Realms), Wampir: Maskarada, Wampir: Mroczne Wieki, Wiedzmin: Gra Wyobrazni, Neuroshima.
- Karcianki, a dokladniej Magic: The Gathering od 7 lat, ale turniejowo zaczal grac dopiero niedawno.
- Gry bitewne - male doswiadczenie (poza malowaniem figurek i malej grze pokazowej), natomiast posiada garstke wiedzy teoretycznej.
- Gry planszowe.
- Inne: gry paragrafowe, LARPy (tylko w systemie Wampir: Maskarada).
82. Piotr Przychodni
mazi7$o2.pl
Student V roku socjologii na UZ.
Pisze pracę magisterską na temat RPG. Prosi o pomoc w znalezieniu materiałów (artykułów, opracowań naukowych itd.).
Główne zainteresowania to odtwarzanie realiów średniowiecza w Bractwie Rycerskim z Zielonej Góry i oczywiście RPG - gra od 8 lat (gł. w WFRP).
83. Anna Krakowska
ania.krakowska$gmail.com
Studentka 4 roku socjologii w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW, jednak jej ulubioną dziedziną jest antropologia kulturowa. Interesuje się MMORPG. Właśnie zaczyna pisać na ten temat pracę magisterską, głównie na przykładzie World of Warcraft, w którym to od pewnego czasu prowadzi obserwację uczestniczącą. Gł. problematyka to przede wszystkim ontolologiczny status rzeczywistości wirtualnej jak i jej szeroko pojęte funkcjonowanie.
84. Magdalena Misiak
madziorynda$interia.pl
Studentka pierwszego roku lingwistyki stosowanej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Zainteresowana grami, jednak ma małe doświadczenie w tej dziedzinie. Od kilku miesięcy gra w karciankę Magic: The Gathering.
Jej priorytetem jest dowiedzenie się, jaki wpływ mają gry na rozwój intelektualny.
85. Weronika Gorska
weragorska$hotmail.com
Studentka V roku Etnolingwistyki na UAM w Poznaniu. Uczy także hiszpańskiego w szkole Olimpijczyk w Smochowiskach. Nie miała dużego kontaktu z grami poza niewielką liczba partii Hero Quest czy Magii i Miecza rozgrywanymi w gronie rodzinnym. Jej zainteresowania grami wiążą się przede wszystkim z dydaktyką nauczania jęz. obcych. Uczestniczyła w konferencji PTBG w Poznaniu.
Poza grami interesują ją bardzo nowe technologie w nauczaniu jęz. obcych. Sama uczesniczyła jako tutor w Foro de la ruta de la lengua española w roku 2004, który spedziła w Barcelonie. W roku 2005 załozyła własne foro dla swoich uczniow.
Organizuje też i naucza grupy miłośników stepu w Poznaniu.
86. Agata Boba
wyroje$4kroki.com
Studiuje pedagogikę resocjalizacyjną na UJ i pisze pracę licencjacką, w której opisuje graczy komputerowych w wieku gimnazjalnym. Praca ma roboczy tytuł "Poziom umysłowy i zdolności graczy komputerowych a ich osiągnięcia szkolne". Sama nie gra, ale na co dzień ma kontakt z graczami, którzy rozbudzili jej zainteresowania badawcze.
87. Paulina Świątkiewicz
v.mona$wp.pl
Studenka trzeciego roku etnologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Gry, zwłaszcza komputerowe, są jej hobby od dziecka. Pisze pracę licencjacką dotyczącą społeczności gier MMORPG i prowadzi w tym zakresie badania, których obiektem jest World of Warcraft, a dokładniej gildie, tworzone przez uczestników tej gry.
88. Piotr Ostrowski
solinarius$o2.pl
Z RPG ma styczność od około 8 lat.
Jest zainteresowany rozgrywkami sesji gier fabularnych w sieci oraz technologiami z tym związanymi.
89. Aleksandra Busse-Brandyk
aleksandra.b-b@wp.pl
Doktorantka III roku na psychologii na Uniwersytecie Wrocławskim. Zajmuje się narracyjnymi grami fabularnymi w kontekście ich wykorzystania we wspieraniu rozwoju, psychoedukacji i terapii zorientowanej na psychologię nieświadomości. Od wielu lat jeste praktykującym graczem i Mistrzem Gry.
90. Daniel Krysiński
daniel.prodo$wp.pl
Student trzeciego roku politologii na Wydziale Nauk Społecznych w Katowicach. Z grami jest związany od dzieciństwa.
Interesuje go wpływ gier na człowieka.
91. dr Michał Mochocki
zulus$studio.net.pl
Między grą a literaturą. Scenariusze narracyjnych gier fabularnych, niepublikowana praca doktorska, Wydział Filologiczno-Historyczny, Uniwersytet Gdański 2007.
Sekretarz PTBG
Współautor drugiej edycji "Dzikich Pól".
Współorganizator naukowy konferencji poznańskiej z ramienia PTBG.
92. Piotr Sztela
zax$xboxpolska.net
Uczeń drugiej klasy LO; w przyszłości nie wyklucza głębszego udziału w PTBG.
93. Marcin Pędich
mpedich$gmail.com
Pracownik Uniwersytetu w Białymstoku. Pracuje na stanowisku asystenta na kierunku Informacja Naukowa i Bibliotekoznawstwo, gdzie prowadzi zajęcia komputerowe (obsługa komputera, wyszukiwanie informacji w bazach danych, budowa stron WWW). Jest absolwentem Informacji Naukowej na UJ i anglistyki na UwB. Pracuje również jako tłumacz.
Od ponad 10 lat zajmuje się grami fabularnymi (jest MG). To zainteresowanie grami ma jak na razie charakter czysto hobbystyczny, ale już od paru lat nosi się z zamiarem zajęcia grami w pracy naukowej.
Poza RPG interesuje się także szeroko pojętą fantastyką, innymi formami gier, tworzeniem gier (szczególnie tzw. światotworzeniem na użytek gier) i aspekatami komunikacji między graczami w grze RPG oraz rozpowszechnianiem informacji w Internecie i budownictwem bibliotecznym. Jest też developerem w projekcie gry cRPG "Scrub" (zajmuje się tworzeniem świata gry).
Ma nadzieję, że kontakt z Towarzystwem pozwoli na doprecyzowanie zainteresowań naukowych, a być może nawet znalezienia tematu pracy doktorskiej z zakresu badania gier.
94. Andrzej Krzyżanowski
Lat 28, księgowy; pasjonat gier fabulanych i szeroko rozumianej fantastyki. Nade wszystko lubi poczuć się aktorem w dramie. Czasami jako mistrz gry. Regularnie czyta "Diunę" Franka Herberta oraz "Fundację" Isaaca Asimova. Słucha głównie darkwave'u i ambientu. Ulubiony film - "The Crow". Przewodzi Koszalińskiemu Klubowi Fantastyki "SATHRA".
95. Kamil Lebiecki
khaard$gmail.com
Jest pracującym studentem socjologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.
Grami komputerowymi interesuje się od dziecka. Bierze udział w sportach elektronicznych. Ma za sobą uczestnictwo w kilku turniejach lanowych i internetowych.
Jego zainteresowania socjologiczne dotyczą styku gier komputerowych (w wersji multiplayer) i zachowań społecznych. Aktualnie tworzy pracę magisterską dotyczącej społeczności graczy komputerowych.
96. Bartosz Chilicki
kastor.krieg$gazeta.pl; kastor.krieg$wp.pl
GG: 2871243
Lat 23, student Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego, katedra filologii angielskiej Instytutu Anglistyki UW.
Kontakt z grami fabularnymi ma od 13 lat, od 9 jest MG.
Jest członkiem założycielem organizacji Caern-pl zrzeszającej graczy "Wilkołaka: Apokalipsy" oraz realizującej od niespełna 7 lat cykl LARP-ów Rage Across Warsaw z którego wyrósł ruch Rage Across Poland.
Publikował swoje artykuły, materiały i opowiadania w serwisach RPG Gildii, Nowej Gildii, oraz Valkirii. Obecnie jest redaktorem działu WoD serwisu Poltergeist.
Zainteresowania: prócz RPG (od lektury podręczników przez tworzenie settingów po właściwą aktywność sesyjną) - sport (piłka nożna i kolarstwo górskie) i literatura.
Kształci się w zawodzie tłumacza języka angielskiego, z docelową specjalizacją w materiałach do gier fabularnych.
Amatorsko zajmuje się na potrzeby własne analizą dynamiki relacji i interakcji międzyludzkich, głównie celem zrozumienia pozornie absurdalnych nieraz motywacji i zachowań.
97. Jarosław Węcławek
jarekw007$wp.pl
Student III roku Uniwersytetu Szczecińskiego, instytut Historii i Stosunków Międzynarodowych.
Gry fabularne wprowadziły go w świat fantastyki; szczególnie upodobał sobie cyberpunk. Grywał w komputerowe wersje gier fabularnych, lecz prawdziwą przyjemność z grania odnalazł dopiero wraz z kupnem pierwszej konsoli.
Obecnie pisze pracę proseminaryjną "Polityka w grach komputerowych".
98. Rafał Komisarz
rafkom2$wp.pl
Studiuje filozofię na UKSW. Wcześniej skończył Politechnikę Warszawską. Szczegolnie lubi "klimatyczne" RPG: horrory, fantasy, sf. Interesuje się też programowaniem (grafika i jakby inaczej gry). Ponadto jest założycielem klubu gier fabularnych "Srebrzysty Miecz" przy Bielańskim Ośrodku Kultury, który między innnymi organizuje coroczny LARP w Lasku Bielańskim.
99. Grzegorz Balawender
gbalawender$wp.pl
Studiuje dziennikarstwo i komunikację społeczną w Rzeszowie. Obecnie pisze pracę licencjacką. Praca składa sie z dwóch części z czego druga jest esejem pt. "Gry komputerowe a filmy akcji". Chciałby w nim przedstawić głównie różnice między tymi dwoma nurtami. Udowodnić, że gry komputerowe to coś więcej niż film akcji i są kolejnym elementem w ewolucji rozrywki, którym najpierw była książka, film a teraz gry komputerowe. Chciałby też przedstawić problem przemocy w grach i w filmach.
100. Jędrzej Ilukowicz
exoman$poczta.onet.pl
Jest studentem etnolingwistyki na wydziale Neofilologii UAM w Poznaniu.
Pisze pracę magisterską: "Analiza przekładu gier fabularnych z języka angielskiego na przykładzie Dungeons & Dragons 3 ed.".
Jest graczem i MG o pięcioletnim stażu.
Współtwórca gier fabularnych:
J. Ilukowicz, I. Trzewiczek, M. Oracz, M. Blacha, Neuroshima: Detroit, Wydawnictwo Portal, Gliwice 2005.
J. Ilukowicz, I. Trzewiczek, M. Oracz, M. Blacha, Neuroshima: Wyścig, Wydawnictwo Portal, Gliwice 2005.
i tłumacz:
Ścieżki Przeklętych - Popioły Middenheim, dodatek do WFRP 2 ed., przeł. J. Ilukowicz, Copernicus Corporation, Warszawa 2006.
101. Ryszard Rzepka
rzepka$eranet.pl
Oficer Wojska Polskiego. Zbiera materiały do pracy magisterskiej nt. "Możliwości wykorzystania strategicznych gier komputerowych w procesie szkolenia nowoczesnych dowódców wojskowych". Chciałby udowodnić, że gry strategiczne mogą być jak najbardziej przydatne przyszłym dowódcom. Praca zakłada ukazanie zarówno możliwości wykorzystania specyficznych programów i gier komputerowych zaprojektowanych i używanych już przez wojsko (w szczególności skupi się tu na działalności Centrum Symulacji i Komputerowych Gier Wojennych Akademii Obrony Narodowej) ale także typowych gier komputerowych (z szczegółowym omówieniem gier typu Total War, Civilization, Europe Universalis, Panzer General i Medal of Honor jako przedstawicieli gier komputerowych od szczeble taktycznego, poprzez operacyjny aż po strategiczny).
102. Maciej Krowiński
moociej$gmail.com
gg: 1313331
Jest studentem II roku kulturoznawstwa międzynarodowego na wydziale studiów międzynarodowych i politycznych UJ. Obecnie jest na etapie formułowania tematu swojej pracy licencjackiej. W przeszłości, poza graniem, zajmował się publicystyką i prowadzeniem serwisu informacyjnego o grach wideo. Po zakończeniu obecnego kierunku chciałby dostać się do szkoły filmowej. Ponadto czyta i rysuje komiksy.
103. Monika Bombol
gg: 103340
e-mail: monika_bombol$o2.pl
Absolwentka Polsko Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie, specjalizacja: Programowanie Gier Komputerowych. Aktualnie kończy studia magisterskie uzupełniające, pisząc pracę z e-nauczania.
Więcej można się dowiedzieć ze strony monika.yoyo.pl
104. Krzysztof Lis
klis$ath.bielsko.pl
Jest studentem informatyki, obecnie pisze pracę inżynierską poruszającą tematykę gier. Ma długie doświadczenie w grach komputerowych i znacznie krótsze w grach Role Playing. Poza tym interesuje się także fotografią.
105. Konrad Markowski
Pisze felietony na temat gier i prowadzi aktualnie największą w kraju rozgłośnię internetową o grach komputerowych. Planuje otwarcie netowej TV, która będzie poświęcona grom.
106. Patryk Strzelewicz
gg: 2759582
patryk.strzelewicz$niezwyklekostki.pl
Jest właścicielem firmy Q-workshop, która produkuje kostki do gier, eksportowane na cały świat. Kol. Patryk Strzelewicz deklaruje: Nasze kosteczki eksportujemy na cały świat i mamy kontakt z wieloma producentami i dystrybutorami gier. Jeśli mogę pomóc w tych tematach, zapraszam do kontaktu.
107. Marcin Drews
marcin.drews$gmail.com
Od 16 lat jest dziennikarzem, w tym pięciokrotnie miał przyjemność być redaktorem naczelnym - dwukrotnie w TV, dwukrotnie w mediach ogólnopolskich.
Od 20. lat interesuje się grami komputerowymi. Był współautorem pierwszej polskiej gry przygodowej na platformę PC. Pracował jako menedżer PR w firmie Metropolis Software, menedżer produktu i redaktor naczelny w Lemon Interactive, a obecnie współpracuje z City Interactive oraz mam przyjemność być dyrektorem ds. marketingu w firmie Onimedia, gdzie zajmuje się także tłumaczeniami i oprawą dziennikarską produktów. O jego przygodzie z grami opowiada artykuł opublikowany na łamach "Panoramy Dolnośląskiej": http://drews.go.pl/cyber.pdf
Obecnie studiuje w Dolnośląskiej Szkole Wyższej Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej we Wrocławiu (kierunek: dziennikarstwo i komunikacja społeczna, specjalizacja: komunikacja elektroniczna i media cyfrowe).
108. Grzegorz Majchrzak
Główne zainteresowania to gry konsolowe.
109. Karol Leniec
karolleniec$wp.pl
Studiuje na 4 roku psychologii na UAM w Poznaniu. Klaruje temat pracy magisterskiej związanej z RPG, jednocześnie zajmując się tematyką psychologii pracy i organizacji, a przez to innych ścieżek związanych z tematem (z analizą treści narracyjnych włącznie).
W kwestii gier zajmuje się głównie grami fabularnymi i dawanymi przez nie możliwościami praktycznymi, z punktu widzenia hobbysty ogranicza się raczej do gier bitewnych (z pominięciem ich turniejowego aspektu), starych klasyków gier komputerowych i rekonstrukcji historycznych.
110. Adrian Kuc
opses$tlen.pl
Autor artukułów na łamach pism: "Magia i Miecz", "Portal", "Kwarta".
111. Arkadiusz Radek
Studiuje na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na trzecim roku kulturoznawstwa. Jego zainteresowania są ściśle związane z przemysłem gier wideo. Pisze licencjat na temat ludologii i gier komputerowych, a właściwe ich miejsca w kulturze popularnej.
112. Bartosz Kamrat
Studiuje na UŚ (w Szczecinie) pedagogikę pracy socjalnej i resocjalizację. Jest w trakcie pisania pracy magisterskiej o roboczym tytule "Aspekty edukacyjne gier fabularnych" w zakładzie Edukacji Medialnej.
Interesuje się tematyką RPG i fantastyką naukową.
Jest zagorzałym fanem Star Treka.
113. Radosław Bomba
radek_bomba$o2.pl
Jest absolwentem kulturoznawstwa i socjologii UMCS w Lublinie. Obecnie pracuje w Instytucie Kulturoznawstwa na stanowisku asystenta w Zakładzie Teorii Kultury i Metodologii Nauk o Kulturze. Prowadzi badania dotyczące mojej pracy doktorskiej, którą pisze pod kierownictwem dr. hab. Andrzeja Radomskiego. W pracy swojej bada gry komputerowe w kategoriach ich wpływu na percepcję rzeczywistości współczesnej, przestrzeni społecznej, tożsamości indywidualnej, estetyki i zjawisk związanych z globalizacją.
W trakcie studiów czynnie zajmował się działalnością w klubie fantastyki "Cytadela Syriusza" - m.in. asystował przy narodzinach "Falcon-u" - obecnie jednego z największych konwentów w Polsce. Wczesnej również dużo grał w RPG.
114. Monika Liwacz
Studentka pedagogiki wczesnoszkolnej i opiekuńczo-wychowawczej na KUL-u. Szuka materiałów dopracy licencjackiej: "Wpływ gier komputerowych na dzieci w młodszym wieku szkolnym".
115. Michal Zacharzewski
mzacha$gmail.com
Ma 29 lat (wpis z 3 stycznia 2007), mieszka w Warszawie. W gry komputerowe gra od 21 lat, komputer w domu ma zaś od 18 lat.
Od 1998 roku pracuje jako dziennikarz zajmujący się grami komputerowymi - przez 6 lat w Wirtualnej Polsce, a obecnie na Onecie. W miedzyczasie spedził pół roku w firmie CD Projekt na stanowisku specjalisty ds. marketingu, potem opiekował się grą "Wiedźmin". Pracował też przez kilka lat w miesięczniku "Click!", a obecnie współpracuje z magazynem "GameRanking".
Prócz gier komputerowych i konsolowych gra w fabularne RPG-i ("Dzikie Pola", "Shadowrun") oraz planszówki. Czasami również w totka. Niestety, jak dotąd ani piątki, ani szóstki...
Studia ukonczył na SGH, kierunki Zarzadzanie i marketing oraz Międzynarodowe stosunki gospodarcze i polityczne.
116. Szymon Białas
simonb_1989$vp.pl
Uczęszcza do I LO w Nysie, do klasy II o profilu dziennikarskim (równie dobrze można nazwać go humanistycznym). Pisze do zinu "Playback" (dział publicystyki).
117. Monika Prus
rrudzio$wp.pl
Studentka V-tego roku na warszawskiej ASP; przygotowuje się do magisterium na temat gier planszowych w kontekście różnych aspektów życia. Chce przyjrzeć się motywom, jakie kierowały twórcami gier, w jakim stopniu były one subiektywne, a w jakim obiektywne w stosunku do ich obserwacji realiów. Zamierza przyjrzeć się grom pod względem tego, w jakim stopniu potrafią odsłonić ludzki charakter. Ma w planach napisać także o grach w kontekście sztuki i reklamy (tzn. jak i kiedy forma gry planszowej wykorzystywana jest w reklamie). Od dłuższego czasu wytrwale poszukuje wszelkich źródeł i kontaktów związanych ze światem gier. Prosi o pomoc wszystkich, którzy mogą podsunąć jakieś tytuły i wskazać kontakty.
118. Marcin Jaskurzyński
izrafiel$wp.pl
Jest licencjatem socjologii o specjalizacji komunikowanie i doradztwo w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, obecnie studiuje na 1 roku studiów uzupełniających magisterskich - również na SGGW. Jego praca licencjacka traktowała o wpływie wirtualnej rzeczywistości na graczy - na podstawie MMORPG. Fascynację grami rozpoczął od "Warhammera" i "Wampira: Maskarady". Dziś interesują go głównie gry online, a zwłaszcza MMORPG. Pisze pracę magisterską o tożsamości w świecie wirtualnym i ciekawi go kreowanie osobowości w internecie - jak się to odbywa i za pomocą jakich procesów.
119. Jędrzej Kwapiński
mrrruczit$gmail.com
Student 3. roku informatyki, specjalność: technologie internetowe; pisze pracę licencjacką na temat "Internet jako płaszczyzna wymiany informacji na przykładzie wybranych serwisów z branży gier komputerowych".
Grywał w papierowe RPG, trochę w bitewniaki; interesuje się filmem, komiksem i literaturą fantastyczną.
120. mgr Andrzej Klimczuk
socjologia, pracujący, Białystok, aklimczuk$gazeta.pl,
Redaktor serwisu Gry komputerowe Gry.o2.pl i współpracownik magazynu Neo Plus. Poza grami zajmuje się socjologią jakościową, socjologią wizualną, socjologią kultury, socjologią wiedzy, socjologią starzenia się, futurologią/prognostyką społeczną, rozwojem sieci internetowej, komiksem, filmem i miksowaniem muzyki (nie tylko elektronicznej).
Więcej: http://www.goldenline.pl/andrzej-klimczuk
121. Bartłomiej Piotrowski
t543$wp.pl
Kończy kierunek informatyka z elementami przedsiębiorczości.
Grami zaczął się interesować dawno temu - jeszcze jako gracz (nadal nim jest). Głównie cRPG (Gothic I, II, Baldur's Gate, Neverwinter Nights, Planescape Torment, Rage of Mages i in.) czy czasem strategie (Warcaft III, Starcraft i in.). Oprócz gier interesuje się także psychologią (wybiera się od nowa na studia), fantastyką - tworzeniem własnego świata i czytaniem (np. Sapkowski, Tolkien, Kres, Dragonlance), a obecnieteż SF, anime i manga (Miecz Nieśmiertelnego, Eden czy Naruto) i trochę filmami oraz zdjęciami. A z tematyki zupełnie innej - ścianka i żeglowanie.
Pisze pracę licencjacką pt. "Gry cRPG aspekt socjopedagogiczny", czyli o wpływie pewnego konkretnego gatunku gier na graczy; przy pracy poprawia także pewne nieścisłości na Wikipedii (Bartlomiej.Piotrowski).
122. Sylwia Śliż
myszasl$poczta.onet.pl
Jest studentką teologii na UWM-ie. Od dawna interesuje się różnego rodzaju grami komputerowymi. Chce zbadać, jaki wpływ mają one na nasze życie. Pisze pracę magisterską Gry wideo jako czynnik kulturotwórczy.
123. Miłosz Gruszczyński,
merphoea$gmail.com
Jest studentem IV roku filologii polskiej ze specjalnością komunikacja społeczna na Akademii Pedagogicznej im. KEN w Krakowie.
Pisze pracę magisterskią, bez zdefiniowanego jeszcze tytułu, dotyczącą komunikacji między graczami w grach fpp.
Przygodę z grami zaczął, gdy miał 7 lat. Od 5 lat gra na poziomie profesjonalnym w gry fpp (Tactical Ops, Counter Strike: Source).
124. Stanisław Just
stanjust$wp.pl
Jest na trzecim roku Psychologii UJ. Obecnie robi dwie specjalizacje z psychologii zarządzania zasobami ludzkimi i psychologii reklamy.
Najbardziej interesuje go jednak połączenie marketingu (zwłaszcza promocji i reklamy), psychologii i gier komputerowych.
Gra, odkąd dostał Commodore 64. Najbardziej lubi RPG-i.
125. Michał Mazur
mazur$psxextreme.pl
Pracuje jako Game Designer w firmie deweloperskiej Frontline Studio oraz dziennikarz w miesięczniku PSX Extreme, gdzie od 8 lat publikuje felietony, artykuły publicystyczne, wywiady oraz recenzje.
Od lat interesuje się branżą elektronicznej rozrywki (badania medioznawcze z zakresu uzależnień od mediów interaktywnych - przerwane, z powodu nowych wyzwań zawodowych) oraz działalnością promotorską.
Obecnie po raz drugi stara się uzyskać stypendium rządu japońskiego, próbując zainteresować propozycjami badawczymi na temat emocji oraz ich wpływu na przyszłość elektronicznej rozrywki. Ukończył filologię polską o specjalności nauczycielskiej.
Poza samymi grami interesuje się od lat Japonią, przede wszystkim japońską popkulturą.
126. Kamil Słomiński
sloma17$wp.pl
24-letni student socjologii UAM. Pisze pracę magisterską na temat "Alternatywne rzeczywistości on-line na przykładzie gier komputerowych".
127. Emanuel Kulczycki
emek$amu.edu.pl
Jest doktorantem filozofii w Zakładzie Teorii i Filozofii Komunikacji Instytutu Filozofii UAM.
Zakres zainteresowań i badań:
- metodologiczny status nauki o komunikacji;
- gry językowe, definicja gry;
- języki uniwersalne i doskonałe;
- filozofia komunikacji;
- kształtowanie się ludologii jako dyscypliny: problem metod i przedmiotu;
- klasyczne gry fabularne; gry strategiczne.
Redaktor naczelnym czasopisma „Homo communicativus” - http://www.hc.amu.edu.pl
128. Henryk Duszyński
henryk_duszynski$interia.pl
Asystent w Zakładzie Onomastyki i Historii Języka Rosyjskiego w Instytucie Neofilologii i Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.
Naukowo zajmuje się onomastyką (w szczególności urbanonimią na pograniczach językowych) oraz językiem narracyjnych gier fabularnych. W kręgu zainteresowań znajdują się ponadto pedagogika waldorfska i zoologia mitologiczna.
129. Jarosław Domiński,
jarekdominski$wp.pl
Psycholog-konsultant. Jego hobby, a zarazem specjalnością wybraną podczas studiów, jest psychologia społeczna, z naciskiem na analizę transakcyjną w powiązaniu z psychodynamiką (rozpatrywaną na poziomie grup). W pracy magisterskiej skupił się jednak na bardziej empirycznym podejściu do psychologii (percepcja bodźców i przetwarzanie informacji - nurt kognitywistyczny).
Autor kilka artykułów. Prywatne zainteresowania to demonologia i ewolucja myśli magicznej oraz gry pod każdą postacią - od zagadek i łamigłówek, na RPG kończąc.
130. Mateusz Kądziołka
m_kadziolka$interia.pl
Trzeci rok dziennikarstwa i komunikacji społecznej na WSZ w Rzeszowie i wkrótce również na 3 roku filologii angielskiej na Uniwersytecie Rzeszowskim.
Z grami ma kontakt od mniej więcej 3 roku życia (czyli już 19 lat). Głównie pasjonują go gry komputerowe/wideo, ale miał też przyjemne spotkania z karciankami (M:tG) oraz RPG (DnD 3,5).
Naukowo szczególnie jest zainteresowany wpływem gier/ich obecności na społeczeństwo.
Poza grami interesuje się tenisem, kulturą japońską (kuchnia, obyczaje, ale i manga oraz anime) i muzyką (z przykładowych: System of a Down, Red Hot Chilli Peppers oraz jPoP i jRock).
131. Mariusz Majchrowski
3fikcje$wp.pl
Studiuje socjologię na Uniwersytecie Gdańskim.
Uczestniczy w RPG od 15 roku życia. Od 2005 roku jest członkiem "Białej Rady" - zespołu organizującego cykliczne LARP-y pod szyldem "Zardzewiały Topór". Wspólnie z Trójmiejską Federacją Fantastyki, do której należy grupa "Zardzewiały Topór" współorganizuje konwent 3Fikcje.
Prowadzi również firmę, która organizuje imprezy okolicznościowe, zwłaszcza dla dzieci, w formie LARP-ów. W przyszłości planuje także zająć się LARP-ami bardziej naukowo.
132. Adam Wojciechowski
iselor$interia.eu
Mieszka w Łodzi. Studiuje kulturoznawstwo w WSHE. W "papierowych" RPG siedzi od około 7 lat, a w gry komputerowe gra od ponad 14. Jego ulubione gatunki to cRPG; strategie, zarówno RTS-y, jak i turówki; klasyczne przygodówki; lubi stare FPS-y.
Pozostałe zainteresowania:- religioznawstwo (największa pasja), - polityka, - literatura, - historia.
133. Arkadiusz Leszczyński
minicons$wp.pl
Studiuje psychologię, aktualnie (2008/9) na IV roku. Papierowymi RPG interesuje się od 8 lat. Dużo też czasu poświęca grom wideo, w tym RPG oraz RTS (Starcraft, DoW).
W RPG fascynuje go kosmologia i magia. Od pewnego czasu interesuje się też grami figurkowymi oraz karcianymi (ze względu na różnorodność strategii, jakie oferują).
Ma zamiar napisać pracę magisterską związaną z RPG.
134. Piotr Witka
pw-pw-pw$o2.pl; piotr.witka$plusnet.pl
Pisze pracę magisterską związaną z rynkiem gier MMOG, konkretnie BBMMOSG. Praca pisana pod kątem opłacalności tworzenia gier tego typu, perspektyw rozwoju, trendów ogólnoświatowych, europejskich, sytuacji w naszym kraju. Grę traktuje jako zwykły produkt konsumencki.
Kierunek studiów - finanse i bankowość.
135. Leszek Sznajder
sznajder.leszek$wp.pl
Student V roku na Wydziale Turystyki.
Interesuje się fantastyką i RPG-ami od 7 lat. Obecnie pisze pracę magisterską pt. "Wpływ fantastyki na turystykę i rekreację" i poszukuje do niej materiałów.
Pozostałe zainteresowania: muzyka instrumentalna (od poważnej do heavy metalu czy gotyku), wspinaczka, teatr, speedcubing.
136. Joanna Kulka
lady_ghost$o2.pl
Jest studentką trzeciego roku filologii polskiej medialnej w Bielsku-Białej. Pisze pracę licencjacką Gry komputerowe i RPG jako medium, tekst, rytuał. Grami interesuje się mniej więcej tyle samo, co fantastyką, czyli od 10 lat. Poza tym w kręgu zainteresowań ważne miejsce zajmuje muzyka (słuchanie jak i wykonywanie) oraz książki.
137. dr Jarosław Dekowski
kwisatz$wp.pl
Doktor w dziedzinie mechaniki gazów zjonizowanych. Pracuje jako inżynier przepływu ciepła przy projektowaniu silników odrzutowych.
Ma 17 lat doświadczeń z RPG jako gracz i mistrz gry. Poznał ponad 40 systemów.
Interesuje się również grami strategicznymi, szczególnie figurkowymi systemami bitewnymi. Od czasów Commodore 64 jest graczem komputerowym - gł. gry strategiczne i cRPG.
Interesuje go przede wszystkim spojrzenie na gry jako na sposób modelowania pewnej rzeczywistości (mniej lub bardziej zbliżonej do naszej). Szczególnie interesuje się mechaniką gier RPG i od dłuższego czasu nosi się z próba usystematyzowania stosowanych rozwiązań.
Hobbistycznie zajmuje się również programowaniem i rozważaniem możliwości wprowadzenia nowych elementów do komputerowych gier RPG (szczególnie MMO).
138. Marcin Karbowski
marcin.a.karbowski$gmail.com
Mieszka w Sosnowcu. Z wykształcenia informatyk, z zawodu tłumacz i dorywczo kryptolog. W RPG-i grywa i mistrzuje od 17 lat, podobnie jak w gry komputerowe – zaczęło się od Atari i Commodore. Lubi również LARP, gry terenowe i dobre planszówki. Poza tym interesuje się filmem i muzyką filmową, sportem (aktywnie i pasywnie ;-)) i literaturą.
139. Dominik Kopeć
frastie$op.pl
W gronie znajomych jest rozpoznawany pod pseudonimem Frastie. Studiuje w Poznaniu na kierunku filozofia, specjalność: komunikacja społeczna.
Głównym zainteresowaniem są narracyjne gry fabularne (jest mistrzem gry), lecz grywa także na komputerze, jak i w planszówki, karcianki i bitewniaki.
140. Piotr Adamczyk
adamczykpio$wp.pl
Historyk-muzealnik. Pracuje w Muzeum Archeologiczno-Historycznym w Elblągu. Interesuje się dawnymi grami planszowymi, głównie ich początkami aż do okresu nowożytnego. Stara się propagować gry planszowe w edukacji.
Liczy na pomoc w zbieraniu gier planszowych z epoki PRL-u i również przedwojennych.
Gra też na komputerze, gł. w strategie typu Colonization, Civilisation, ale i gry typu Mount&Blade, Starcraft, Warcraft, Besieger. Czasami również gra na kompie w Reversi, Go czy Mancalę.
141. Katarzyna Ziółkowska
ka.ziolkowska$wp.pl
Pisze pracę magisterską na wydziale psychologii; specjalność media. Temat okazał się trafić na podatny grunt i ma nadzieję wyczerpująco go potraktować.
142. Piotr Gerek.
pgzibi$wp.pl
Magister ekonomii. Pracuje w firmie zajmującej się m.in. tworzeniem gier na PC oraz na telefony komórkowe. Interesuje się głównie grami komputerowymi: FPS, cRPG, RTS, MMORPG, ale także wędkarstwem (spinning) oraz filmem i muzyką. Swoją przygodę z grami rozpoczął ok. 1991 r.
Poszukuje opracowań i jakichś publikacji na temat badań nad wiekiem gracza komputerowego - zarówno w Polsce, jak i na świecie. Zbiera informacje dotyczące lat poprzednich, ale też interesują go najnowsze badania.
143. Damian Pawiłojć
dan_19$interia.pl
Jest studentem IV roku socjologii. Interesuje się MMORPG, a szczególnie "Lineage 2". Lubi strategie z cyklu Total War i rozmaite shootery. Inne zainteresowania: sport, książki, filmy i naturalnie socjologia.
144. Łukasz Garczewski
tor$polter.pl
Interesuje się, zarówno praktycznie, jak i teoretycznie, grami fabularnymi i ich pochodnymi.
Należy do poznańskiego Klubu Fantastyki "Druga Era". Jest członkiem redakcji serwisu Poltergeist, obecnie na stanowisku koordynatora działów RPG. Był dwukrotnie sędzią Pucharu Mistrza Mistrzów oraz, również dwukrotnie, koordynatorem pionu RPG na kolejnych edycjach Pyrkonu. Od kwietnia 2009 roku pełni funkcję głównego organizatora konwentu Pyrkon 2010. Pojawia się w roli prelegenta na kilku konwentach rocznie, a także na niektórych spotkaniach poznańskiego koła PTBG.
145. Jacek Krogulski
jeemen$o2.pl
Student V roku Business & Technology w Centrum Kształcenia Międzynarodowego na Politechnice Łódzkiej oraz II roku Informatyki na Wydziale Fizyki Technicznej Informatyki i Matematyki Stosowanej. Szuka interesującego tematu pracy magisterskiej, nad którą będzie pracował przez następny rok. Ponieważ swoją przyszłość chciałbym związać z branżą gier komputerowych, pragnie, aby praca dotyczyła tego segmentu domowej rozrywki (tematyka: Finanse, Ekonomia, Marketing, Organizacja i Zarządzanie).
146. Jakub Marszałkowski
jakob2009$wp.pl
Student SUM informatyki na Politechnice Poznańskiej. Z grami jest związany od bardzo dawna, zawsze jako praktyk oraz twórca. Prowadził sklep z RPG w Poznaniu, grał sportowo w "Magic: the Gathering" (wysoki ranking ogólnopolski), tworzył wiele LARP-ów, zarówno jednostrzałowych na konwentach, jak i przez dwa lata poznańską część ogólnopolskiej dramy wampirzej PlbN.
Zajmuje się zawodowo grami on-line, w szczególności przeglądarkowymi. Ponieważ prawie nie ma badań na ich temat, jest nimi niezwykle zainteresowany, stara się też badać sam. Szczególnie zajmują go kwestie ergonomii, zasad tworzenia takich gier, `jak działają gracze` oraz wszelkie wątki ekonomiczne, reklama w grach etc.
Udziela się w poznańskim kole PTBG od ubiegłorocznej konferencji.
147. Marcin Kosyra
hondacx$wp.pl
Mimo swojego wieku w tym roku pisze pracę licencjacką. Od ponad 5 lat pracuje z młodzieżą (nadzór), zainspirowany swoimi spostrzeżeniami wybrał pracę związaną z grami komputerowymi. Lubi pracę z dzieciakami.
148. Wojtek Rutkowski
pippin2$o2.pl
Jest studentem 4 roku Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu - Wydział Towaroznawstwa, specjalność menedżer produktu. Pisze pracę inżynierską na temat opakowań gier komputerowych. Gra zarówno w komputerowe, jak i w gry planszowe.
149. Beata Jędrzejak
b.jedrzejak$wp.pl
W czerwcu 2009 obroniłampracę magisterską pod tytułem "Funkcjonowanie społeczności wirtualnej na podstawie masowej gry internetowej Travian" na Uniwersytecie Zielonogórskim. Jej gł. zainteresowania naukowe skupiają się wokół pedagogiki.
150.