przez Michał Mochocki » Pn paź 03, 2005 10:35 pm
Adamiak Marcin
Od zabawy do konwencji. Człowiek retoryczny wobec gry.
Banaszczyk Igor
Ksiązkowe gry RPG w Polsce.
Banaszkiewicz Karina, dr
Przestrzeń i pejzaż jako narracja w grach komputerowych.
Bełkot Andrzej, mgr
Nowe formy gier i zabaw: edutainment, infotainment, docutainment.
Bobrzyńska Eleonora, dr
Rola gier dydaktycznych w nauczaniu przyrody w szkole podstawowej.
Bojko Piotr, mgr
Świat po katastrofie. Wykorzystanie konwencji fantastyki naukowej w grze komputerowej na przykładzie serii Fallout.
Budzowski Roman, mgr
Istota przemocy w grach komputerowych w opinii graczy.
Chimkowski Krzysztof, mgr
Fotografia jako gra, fotograf jako gracz.
Doda Agnieszka, dr
Stawka w grze - etyczny problem teorii gier.
Dworakowska-Marinow Dominika, dr
Gry dydaktyczne na lekcjach polskiego wobec tradycyjnych metod kształcenia językowego i literackiego.
Filiciak Mirosław, dr
Gry komputerowe jako przejaw kultury uczestnictwa.
Franz Klemens, Dipl.-Ing (FH)
Regenerating Structures in Digital Games.
Franz Klemens, Dipl.-Ing (FH)
Parallels of Visual-Morphology in Painting, Child Drawing and Digital Games.
Galińska Ewa, mgr
Odgrywana postać a własne „ja” graczy RPG.
Gierszal Henryk, mgr inż.
Elektroniczne gry online - rozrywka czy zagrożenie?
Golka Marian, prof. dr hab.
Ucieczka od zabawy.
Hostyński Paweł, dr
Po co nam luka informacyjna? Gry i zabawy w glottodydaktyce - wyniki badań.
Jabłoński Arkadiusz, dr
Kontekst, fakt, działanie. Rama kontekstowa gier a kształtowanie aktywności komunikacyjnej.
Jasiński Jarosław
Uczestnicy masowych gier internetowych jako "cyfrowa awangarda" współczesnego społeczeństwa informatycznego.
Jurasz Alina, dr
Dydaktyczny potencjał gier językowych na przykładzie języka niemieckiego.
Konieczny Piotr, mgr
Symbole, interfejs użytkownika i agenci interfejsu w dialogu pomiędzy użytkownikiem a komputerem na przykładzie komputerowych, ekonomicznych gier strategicznych.
Koschany Rafał, dr
Gra i przypadek. Egzystencjalne obrazy 'alea' w kulturze współczesnej.
Kowalczyk Krzysztof, mgr
Ekonomiczne aspekty gier sieciowych.
Kozińska Diana, mgr
Etyka i Moralność w Grach Role Playing.
Kozioł Joanna
Determinizm czy wolny wybór? Historiozofia w komputerowych grach RPG.
Krasoń Katarzyna, dr
Kinestetyczna gra z tekstem w edukacji małego dziecka.
Leszczyński Krzysztof, mgr
Problematyka granicy w symulacji i w grze.
Łaba Jolanta, mgr
Inspiracje literackie wybranych gier fabularnych typu RPG (role playing game).
Łaguniak Agata
Wizerunek kobiety w grach przygodowych i crpg na podstawie analizy wybranych przykładów.
Makarowska Olga, dr
Wybrane gry językowe na lekcjach języka rosyjskiego.
Malmor Izabela, mgr
Pomiędzy magią a rozrywką - średniowieczne akcesoria do gier z terenu Śląska. Próba interpretacji znalezisk archeologicznych i ich znaczenie dla badań nad społeczną i kulturową funkcją gier.
Marcisz Paweł
Próba formalizacji dyskursu wokół gier fabularnych w kategoriach Foucaultowskiej "Historii seksualności".
Mochocka Aleksandra, mgr
White Wolf - Black Dog. Metafikcja w RPG.
Mochocki Michał, mgr
Scenariusze narracyjnych gier fabularnych. Propozycja metody badawczej.
Okoński Krzysztof, dr
Neonazizm w Niemczech a treść, przesłanie dydaktyczne i dystrybucja gier komputerowych.
Przybyłowska Jadwiga Anna, mgr
Psychodrama. Gra jako forma terapii.
Roter Adam, dr
RPG - jako styl życia w badaniach etnograficznych.
Rusek Beata, dr
Gry interakcyjne w nauczaniu języków obcych.
Sakaguchi Alicja, prof. dr hab.
Gry jezykowe w esperanto: kilka uwag.
Sambor Magdalena, dr
Wykorzystanie gier symulacyjnych w uczeniu kompetencji interkulturowej.
Schreiber Paweł, mgr
Niewolnik i demiurg. Reprezentacje gracza w wybranych grach komputerowych.
Siek-Piskozub Teresa, prof. dr hab.
Strategia ludyczna w glottodydaktyce
Sitarski Piotr, dr
Historia, założenia i praktyka oceniania (ratingu) gier komputerowych w Europie i na świecie.
Skwarska Anna, mgr
Kategoria gry w ponowoczesnej estetyce.
Smejlis Tomasz, mgr
Play by Forum - inne oblicze gier fabularnych.
Sobociński Mikołaj, mgr
Po trzykroć Gothic - Gothic 1, Gothic 2 i dodatek do Gothic 2, Noc Kruka. Albo o kosmologicznym rozpasaniu.
Stoyanova Julia, mgr
Rozumienie w trakcie gry językowej: werbalne i niewerbalne środki.
Surdyk Augustyn, dr
Charakter i cele PTBG oraz perspektywy badań nad grami w Polsce.
Surdyk Augustyn, dr
Od Tolkiena do glottodydaktyki, czyli o technice gier fabularnych w dydaktyce języków obcych i gustach literackich studentów.
Szeja Jerzy, dr
Przyczyny popularności fantastyki i gier fabularnych w kulturze współczesnej.
Szpunar Magdalena, mgr
Społeczna percepcja gier.
Śliwa Anna, mgr
Kici Koci gra w kartki żywnościowe. Funkcja gry i gier językowych w "Kabarecie Kici Koci" Mirona Białoszewskiego.
Świątkiewicz-Mośny Maria, mgr
Kulturotwórcza funkcja gier na przykładzie sieneńskiego palio.
Urbańska - Galanciak Dominika, mgr
Czy damy radę? O walorach edukacyjnych gier komputerowych dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Walkiewicz Barbara, dr
Między tematem a rematem czyli o naturze gier słownych.
Wiśniewski Wojciech, mgr
Prawdziwe życie w nierzeczywistym świecie. MUD-y jako zjawisko społeczne.
Zarzycka Agata, mgr
Paladyn u babci, księżniczka na zakupach. Kreacja postaci w narracyjnych grach fabularnych a wzorce osobowe we współczesnym społeczeństwie zachodnim.
Zwierzycka Anna, mgr
Piosenka jako forma zabawy w nauczaniu dzieci.