Działalność edukacyjna

Gry komputerowe itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

Postprzez Jędrzej Kwapiński » Pn kwi 16, 2007 10:17 pm

Ze swojej strony również gratuluję :)

A wracając do tematu: uderzył mnie kontrast między "działalnością edukacyjną", a mało naukowym opisem wpływu gier na młodzież - do tego z konkluzją i wyjściem z problemu - ZAKAZEM dystrybucji "tego typu" (jakiego dokładnie? na jakiej zasadzie zostanie to ocenione? przez kogo?) gier. Czyli odcięcie graczy pełnoletnich od legalnych źródeł pozyskiwania gier. Tyle że o pełnoletnich w tym dziele słowa nie ma.
Poza tym jak Ministerstwo EDUKACJI może pisać, że dla 85% gier regułą i zasadą jest przemoc. Na podstawie jakich badań? Tak samo jak wskazują badania dotyczące wpływu mediów na dokonywanie czynów przestępczych. Jakie badania?
Wprawdzie jestem mocno uprzedzony do obecnych kręgów rządzących, ale to są chyba dość oczywiste naciągnięcia (i przegięcia).
A co do edukowania, to przecież wielokrotnie poruszany temat rodziców powinien w tym momencie wypłynąć. Że to oni powinni kontrolować, w co dzieci grają. To oni powinni sprawdzać oznaczenia wiekowe - w momencie, kiedy 10-letniemu synkowi kupują "Hitman: Krwawa Forsa".
Uważam, że jeszcze dużo, naprawdę dużo wody upłynie, zanim ktoś "na szczeblu" zainteresuje się tematem przemocy w kontekście opiekunów tych dzieci. A jeszcze chyba więcej, zanim ktoś uświadomi sobie, że na komputerze/konsoli grają też ludzie pełnoletni, a nawet tacy, którzy już dawno tę pełnoletność mają za sobą.
Smutne.

PS: Zobaczyłem link http://www.gry-online.pl/dla_rodzicow_o_grach.asp , którego podał Kolega Marcin Drews. Ja też nie miałem pojęcia o tej stronie. Ale pytanie zasadnicze - ilu rodziców o niej wie?
Jędrzej Kwapiński
Badacz Gier
 
Posty: 18
Dołączył(a): N kwi 15, 2007 1:41 pm

Postprzez Jerzy Szeja » Wt maja 01, 2007 7:50 pm

Hm, jakoś nikt nie rozwija tego wątku, a przecież jest bardzo istotny. Co prawda mam nadzieję, że powtarzające się kryzysy koalicyjne skutecznie uniemożliwią przepchanie ustawy o cenzurze mediów, ale z drugiej strony taka ustawa/posunięcie to kapitalny temat zastępczy.

Tak więc przydałaby się powszechna akcja uświadamiająca rodziców w ww. temacie.
Źródło finansowania: dystrybutorzy gier komputerowych we współpracy ze sprzedawcami i wydawcami pism + odpowiednie agendy rządowe (MPiPS?).
Jako inicjator i opiekun naukowy akcji wystąpiłoby PTBG.
Tylko jeden problem: któryś z członków PTBG musiałby osobiście zająć się tą akcją: dotrzeć do decydentów, przekonać, kogo trzeba, koordynować itp. Oczywiście Zarząd i całe PTBG wesprze taką osobę w każdy potrzebny sposób.
Byłoby to ogromne osiągnięcie osobiste tej osoby i całego PTBG.
W imieniu Zarządu PTBG proszę o kandydatury (tutaj lub mailowo na mój adres).
Proszę też o pomysły na hasło takiej akcji (przykłady, niezbyt chwytliwe: Gry komputerowe: szanse i zagrożenia; Gry komputerowe w polskich domach).
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 701
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Augustyn Surdyk » So gru 15, 2007 12:42 pm

Odświeżając ten watek, również w związku z coraz głośniejszą w mediach grą ‘Magritte’ Kol. Marcina Drewsa, polecam stronę organizacji ELEKTRA ("Enhanced Learning Experience and Knowledge TRAnsfer") http://www.elektra-project.org/en zajmującej się edukacyjnymi grami i nowymi technologiami w nauczaniu. Być może uda się nam zaprosić przedstawicieli na przyszłoroczną konferencję PTBG.

Polecam film na stronie.


ELEKTRA: "Enhanced Learning Experience and Knowledge TRAnsfer"
ELEKTRA is a European research project that aims at revolutionising technology-enhanced learning. Nine interdisciplinary partners from six different European countries merge their expertises in cognitive science, pedagogical theory, computer science and neuroscience with the innovations of computer gaming, design and development.
The outcome will be a digital learning game that bridges the gap between cognitive theory, pedagogy and gaming practise, to make learning as exciting as leading-edge computer games. Furthermore, the ELEKTRA methodology about conceptual design and production of digital learning games is being developed.
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1177
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » So mar 15, 2008 1:42 am

Trinity college w Dublinie http://www.tcd.ie wprowadził nowe studia magisterskie z zakresu gier video.

Trinity College Dublin Offering New Video Game MA
Irish gamers and anyone else who has a yen for a graduate degree in a video game-related field will now be able to head to Dublin: Trinity College just announced that they will begin offering a one-year MA in "interactive entertainment technology." Partnering with some heavy hitters like Microsoft, "the course provides students with a state-of-the-art learning environment including the Microsoft sponsored XNA Gamelab - the first in Ireland." It's interesting to see the growth of game development, theory and design on an academic level, especially at some of the top universities around the globe.

The course is open to only 25 students annually, each of whom will have achieved a minimum of a 2.1 in Computer Science or a related degree. Students meeting these requirements will be required to sit an interview as part of the selection process. The course features modules delivered by world class researchers taken from TCD research groups including the graphics vision and visualisation group. The second half of the year-long course will focus on individual research on a chosen dissertation topic and contribution to a significant group project developing a complete application (e.g. a game). Students will be encouraged to build a portfolio of work and enter international competitions such as Microsoft's Imagine Cup.
Applications for Fall '07 enrollment close at the end of July, and the program will begin in October.

Trinity College partners with industry to launch new video game masters degree

Źródło: http://kotaku.com/gaming/academia/trini ... 275961.php

Dublin college introduces video game degree
Video game fans may now have a legitimate excuse to spend all day hooked up to their PlayStations and Xboxes - thanks to a new video game masters degree at Trinity College Dublin.

Trinity has just added a one-year full-time Masters degree in "interactive entertainment technology" starting in October this year. The course has been designed in collaboration with influential players in the industry such as Microsoft, Demonware, and Radical Entertainment, and focuses on the science and technology behind the video game and entertainment industries.

The deadline for applications to the course is 31 July, 2007. Only 25 places are available each year, with applicants required to have a minimum of a 2.1 in Computer Science or a related degree.

Successful applicants will have access to a state-of-the-art learning environment, which includes a Microsoft-sponsored "Gamelab", and will be schooled by world experts in computer graphics and animation, computer vision, networking and distributed computing.

The course is designed to provide students with the latest tools and technologies to prepare them for a career in game development and entertainment technology.

The introduction of the Master's degree course is timely, given Ireland's fast-growing media and gaming industry. Recent government reports identified it as potentially of significant strategic value to Ireland's future economy. Globally, the video game software industry is worth over $20bn a year, expanding at a rate of 25 per cent per annum.

"Interactive entertainment is one of the fastest growing and most exciting areas of global industry right now. It presents a fantastic opportunity, not just for students and individuals, but for the country," said Dr Steven Collins, course director Trinity College Dublin

"If we can continue to grow the skills and knowledge available in Ireland in key areas, building on our research strengths, we have the ability to make Ireland a specialised hub for this business."

Źródło: http://www.theregister.co.uk/2007/07/05 ... e_masters/
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1177
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Michał Mochocki » So lut 21, 2009 11:15 pm

A na naszym podwórku UJ i AGH - studia podyplomowe z gier komputerowych pod szyldem Europejskiego Centrum Gier.

Pisze o tym Wyborcza:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... erowe.html

A oto link do samej Akademii Gier. Pierwsze zajęcia odbyły się dzisiaj:
http://www.ega.org.pl/
Michał Mochocki
Badacz Gier
 
Posty: 140
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 9:08 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Jerzy Szeja » So lut 21, 2009 11:33 pm

Na stronie

* http://ega.org.pl/studia/plan_zajec

umieściliśmy harmonogram zajęć w I semestrze. W przypadku zmian będzie on aktualizowany na bierząco.


Hm, z takim poziomem, to im nie rokuję. Nie rokuję na bieŻąco :-P

Zwłaszcza że zaoczniaki (tj., pardon, "niestarcjonarni" - dziennych chyba nie planują - ale całe szczęście, że to nie "zdalni")) mają takie zajęcia:
1
21 II 2009
22 II 2009
Projektowanie gry wideo
Analiza i ewaluacja gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
s. 055 Wydz. FAIS UJ, ul. Reymonta 4
Piotr Bielatowicz
Krzysztof Gonciarz
Michał Drobot
2
7 III 2009
8 III 2009
Projektowanie gry wideo
Analiza i ewaluacja gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
s. 055 Wydz. FAIS UJ, ul. Reymonta 4
Piotr Bielatowicz
Krzysztof Gonciarz
Michał Drobot
3
21 III 2009
22 III 2009
Projektowanie gry wideo
Analiza i ewaluacja gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
s. 055 Wydz. FAIS UJ, ul. Reymonta 4
Piotr Bielatowicz
Krzysztof Gonciarz
Michał Drobot
4
4 IV 2009
5 IV 2009
Projektowanie gry wideo
Analiza i ewaluacja gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
s. 055 Wydz. FAIS UJ, ul. Reymonta 4
Piotr Bielatowicz
Krzysztof Gonciarz
Michał Drobot
5
25 IV 2009
26 IV 2009
Projektowanie gry wideo
Analiza i ewaluacja gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
s. 055 Wydz. FAIS UJ, ul. Reymonta 4
Piotr Bielatowicz
Krzysztof Gonciarz
Michał Drobot
6
16 V 2009
17 V 2009
Projektowanie gry wideo
Analiza i ewaluacja gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
s. 055 Wydz. FAIS UJ, ul. Reymonta 4
Piotr Bielatowicz
Krzysztof Gonciarz
Michał Drobot
7
Ostatnia aktualizacja: 2009-02-21 09:18:29

Hm, trochę monotonny zestaw wykładowców :-D
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 701
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Michał Mochocki » So lut 21, 2009 11:37 pm

Wiem, przyjrzałem się planom zajęć. Ortografia i składnia rzeczywiście miejscami poraża, ale to przecież się nie przekłada na poziom samych studiów. Programy studiów wyglądają tak:

http://www.ega.org.pl/studia/program_studiow

Studia w ramach każdej ze specjalizacji trwają cztery semestry. Warunkiem uzyskania dyplomu ukończenia studiów jest zaliczenie wszystkich przedmiotów oraz obrona pracy dyplomowej.

Środowiskowe studia podyplomowe "Europejska Akademia Gier"
- projektowanie produkcji gier wideo (łącznie 480 godzin zajęć):
Projektowanie gry wideo - Wprowadzenie do tworzenia gier
Analiza i ewaluacja gry wideo
Proces realizacji gry
Projektowanie interakcji
Prezentowanie informacji i tworzenie dokumentacji
Prawo autorskie
Podstawy montażu filmowego
Podstawy reżyserii filmowej
Pisanie scenariuszy
Poetyka z retoryką
Podstawy marketingu i interpretacja wyników badań
Teoria narracji a hipertekst
Psychologia społeczna
Estetyka i psychologia percepcji
Wprowadzenie do ludologii (game studies)
Preprodukcja gry wideo

Środowiskowe studia podyplomowe "Europejska Akademia Gier"
- projektowanie mechaniki gier wideo (łącznie 480 godzin zajęć):
Projektowanie gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
Analiza i ewaluacja gry wideo
Proces realizacji gry
Projektowanie interakcji
Prezentowanie informacji i tworzenie dokumentacji
Prawo autorskie
Podstawy montażu filmowego
Podstawy reżyserii filmowej
Pisanie scenariuszy
Tworzenie dokumentacji technicznej
Podstawy języków skryptowych
Podstawy sztucznej inteligencji
Projektowanie poziomów
Preprodukcja gry wideo

Środowiskowe studia podyplomowe "Europejska Akademia Gier"
- programowanie gier wideo (łącznie 480 godzin zajęć):
Projektowanie gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
Analiza i ewaluacja gry wideo
Proces realizacji gry
Symulacja procesów fizycznych
Podstawy programowania silnika 3D
Wprowadzenie do technologii HDR
Tworzenie dokumentacji technicznej
Systemy cząsteczkowe
Podstawy sztucznej inteligencji
Wprowadzenie do szaderów
Podstawy działania silnika fizycznego
Architektury sprzętowe, procesory wielordzeniowe
Programowanie sieciowe
Wprowadzenie do programowania animacji
Preprodukcja gry wideo

Środowiskowe studia podyplomowe "Europejska Akademia Gier"
- modelowanie 3D w grach wideo (łącznie 480 godzin zajęć):
Projektowanie gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
Analiza i ewaluacja gry wideo
Proces realizacji gry
Grafika konceptowa z elementami estetyki
Tworzenie scenorysów gier
Wprowadzenie do narzędzi tworzenia grafiki
Efekty specjalne w grafice gier
Modelowanie 3D – Postacie (1, 2, 3)
Modelowanie 3D – Otoczenie (1, 2, 3)
Tworzenie i obróbka tekstur (1, 2, 3)
Preprodukcja gry wideo

Środowiskowe studia podyplomowe "Europejska Akademia Gier"
- animacja 3D w grach wideo (łącznie 480 godzin zajęć):
Projektowanie gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
Analiza i ewaluacja gry wideo
Proces realizacji gry
Grafika konceptowa z elementami estetyki
Tworzenie scenorysów gier
Wprowadzenie do narzędzi tworzenia grafiki
Efekty specjalne w grafice gier
Podstawy reżyserii filmowej
Podstawy montażu filmowego
Przygotowanie obiektu 3D do animacji
Animacja 3D tworzona tradycyjnie
Preprodukcja gry wideo

Środowiskowe studia podyplomowe "Europejska Akademia Gier"
- realizacja dźwięku w grach wideo (łącznie 480 godzin zajęć):
Projektowanie gry wideo
Wprowadzenie do tworzenia gier
Analiza i ewaluacja gry wideo
Proces realizacji gry
Podstawy reżyserii filmowej
Podstawy akustyki i percepcji dźwięku
Podstawy reżyserii nagrania
Kompozycja i opracowanie ścieżki dźwiękowej
Dźwięk cyfrowy
Techniki i narzędzia rejestracji dźwięku
Edycja dźwięku, efekty dźwiękowe, biblioteki
Techniki programowania
Dźwięk przestrzenny i auralizacja, postprocessing
Interfejsy dźwiękowe w komputerach
Preprodukcja gry wideo
Michał Mochocki
Badacz Gier
 
Posty: 140
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 9:08 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Jerzy Szeja » So lut 21, 2009 11:45 pm

A coś gdzieś piszą o innych wykładowcach, prócz tej trójcy, którzy obsłużą tyle, ile obsłużą :D ?
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 701
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Michał Mochocki » So lut 21, 2009 11:46 pm

Michał Mochocki
Badacz Gier
 
Posty: 140
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 9:08 am
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Mariusz Majchrowski » N lut 22, 2009 1:11 am

"Wprowadzenie do ludologii (game studies)" - nikomu z Towarzystwa nie zaproponowali prowadzenia zajęć? ;)
Mariusz Majchrowski
Badacz Gier
 
Posty: 46
Dołączył(a): N mar 30, 2008 11:23 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez Augustyn Surdyk » N lut 22, 2009 1:30 am

Oferta studiów podyplomowych skierowana jest jak widać głównie do informatyków, więc pomysłodawcom zapewne bliżej jest do DiGRA (Digital Games Research Association) niż PTBG, a ludologia w programie z pewnością ogranicza się do założeń czołowych ludologów DiGRA (Frasca i in.), które to stowarzyszenie (nie umniejszając naukowości DiGRA ani jej członków) mimo deklaracji szerszych zainteresowań jednak zajmuje się wyłącznie grami cyfrowymi - „digital games”. Wśród członków PTBG natomiast jest spora rzesza badaczy gier cyfrowych, jednak nie wyłącznie ich, a ludologię postrzegamy znacznie szerzej, co pokazały dotychczasowe cztery konferencje. Zaś obie Uczelnie zapewne posiadają wystarczająco wielu własnych specjalistów z zakresu informatyki i projektowania gier oraz innych oferowanych przedmiotów i nie muszą daleko szukać wśród członków PTBG lub za pośrednictwem towarzystwa. Ze swej strony mogę jedynie życzyć wszelkiej pomyślności pomysłodawcom. Z pewnością wyślemy zaproszenia na naszą najbliższą konferencję.

Nie chcę jeszcze zdradzać szczegółów, lecz prawdopodobnie za cztery dni i PTBG (ściślej Poznańskie Koło) będzie mogło się pochwalić dokonaniami akademickimi.
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1177
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » Cz lut 26, 2009 10:18 pm

...znalezione w sieci (zakładam, może nieco naiwnie, że poza atrakcyjnymi nagrodami akcji przyświeca szczytny cel edukacyjny) – może ktoś z Członków/Sympatyków PTBG lub/i Forumowiczów byłby zainteresowany (i prawdopodobnie najlepiej ma "w szufladzie" jakiś projekt, bo czasu pozostało niewiele)?

"Nużą Cię utarte scenariusze?
Wymyśl własną grę flashową i wygraj główną nagrodę 5.000 Euro:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fwho ... 55&sid=651"

Konkurs Whosegame w dziedzinie Serious Games 32 dni pozostałe
Data rozpoczęcia : 2008-12-08
Data zakończenia : 2009-03-31



Nowy konkurs Whosegame w dziedzinie Serious Games!

Weź udział i wygraj aż do 5000€ !

Uczestnictwo jest otwarte do 31 marca 2009 !

Musisz zgłosić swoją grę w języku angielskim, ale możesz też ją przetłumaczyć na każdy inny język na Whosegame !

Po tym terminie gry zostaną upublicznione na Whosegame i ocenione przez jury oraz użytkowników Whosegame.

- Jakiś problem ? Napisz do nas na następujący adres: whosegame@serwis.wp.pl

Zasada

Możesz stworzyć tak dużo poważnych gier ile tylko chcesz na następujące tematy:

- udoskonalenie twojej wiedzy w dziedzinie telekomunikacji

- bycie eko-obywatelem przy pomocy telekomunikacji

- działanie przeciwko wykluczeniom i dyskryminacji dzięki telekomunikacji

Na Whosegame znajdziesz grę w każdej z kategorii, która pomoże ci stworzyć twoją własną.

Nagroda

Trzy nagrody jury:

1-sza Nagroda: 5000€

2-ga Nagroda: 2500€

3-cia Nagroda: 1000€

I trzy nagrody po 500€ dla zwycięzców w każdej z kategorii wskazanych przez członków Whosegame !
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1177
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Jerzy Szeja » Cz lut 26, 2009 11:00 pm

No jeżeli ktoś z forumowiczów chciałby tworzyć gry edukacyjne, to ma możliwość zrobienia gry za o wiele więcej, niż te 5k eu.
I to na dwa sposoby: we współpracy z WSiP oraz w ramach realizacji projektu MEN wpiętego w program EU (EFS, zakres 3.4.4.).
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 701
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Augustyn Surdyk » Śr lip 08, 2009 8:35 pm

Poznański Park Technologiczny 3D jest głównym organizatorem projektu „Zajęcia Pozalekcyjne. Poznański Park Technologiczny 3D. Zrób z Nami Swój Internet!" (więcej informacji na stronie http://www.zrobznamiswojinternet.pl). Do udziału w projekcie i wygłoszenia wykładów nt. ludologii i licznych aspektów badania i konstruowania gier organizatorzy zaprosili m.in. poszczególnych członków Polskiego Towarzystwa Badania Gier.

Projekt realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i trwa od 1 maja 2009 do 28 lutego 2010.

Celem ogólnym Projektu jest wytworzenie lub podniesienie zawodowych
kompetencji informatycznych uczestników Projektu w zakresie kreowania
grafiki 3D i projektowania witryn/gier 3D.

Uczestnikami projektu jest 130 uczniów poznańskich techników:
-Technikum Odzieżowo-Usługowe w Zespole Szkół Odzieżowych im. W. Reymonta,
Poznań, Kazimierza Wielkiego 17 (technik technologii odzieży sp. plastyczne
projektowanie ubioru, modelowania i wytwarzania odzieży);

-Liceum Plastyczne im. Piotra Potworowskiego w Poznaniu. Adres: Junikowska
35 (tytuł zawodowy plastyk; sp. reklama wizualna, projektowanie przestrzenne);

- Technikum Ekonomiczno-Administracyjne Nr 1, Poznań, Marszałkowska 40 (technik informatyk; sp. grafika komp., projektowanie stron WWW);

- Technikum Nr 19 w Zespole Szkół Licealno-Technicznych, Poznań, ul. 28
Czerwca 1956r. 352/360 (technik informatyk, sp. grafika komp.);

- Technikum Architektury Krajobrazu przy Zespole Szkół Budowlanych, Poznań,
ul. Grunwaldzka 152 (technik architektury krajobrazu).

Dotychczas wykłady dla uczniów biorących udział w projekcie wygłosili dr Augustyn Surdyk (29.06.2009: „Ogólne wprowadzenie do ludologii”) i mgr inż. Krzysztof Wardziński (29.06.2009: „Sztuczna inteligencja w grach”).
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1177
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Marcin Drews » Pt wrz 25, 2009 2:54 pm

Z przyjemnością informuję, iż od najbliższej niedzieli rozpoczynam prowadzenie zajęć "Problemy fabuły interaktywnej i hipertekstu" na III roku specjalności "Media cyfrowe i komunikacja elektroniczna" Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu. Oczywiście nie tylko jako współpracownik DSW, ale i członek PTBG.
Pozdrawiam,
Marcin M. Drews
http://www.drews.art.pl
Marcin Drews
Badacz Gier
 
Posty: 149
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 11:04 am
Lokalizacja: Lubin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje o grach komputerowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

cron