Witam serdecznie;
jak już pisałem przedstawiając się, jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej z psychologii, dotyczącej gier komputerowych i związanych z nimi wybranych zjawisk psychospołecznych. Przedstawię w skrócie, o co chodzi:
Mój dotychczasowy plan opierał się na zbadaniu wśród grupy ok. 100-120
gimnazjalistów (15 r.ż.) preferencji różnych typów gier komputerowych (wg własnej typologii, z wtórnym podziałem do potrzeb badań wg poziomu przemocy/agresywności), skłonności agresywnych (kwestionariuszem IPSA Gasia), oraz cech osobowości (kwestionariuszem NEO FFI, z odniesieniem wymiarów intro-ekstrawersji i neurotyzmu do koncepcji temperamentu Eysencka, jako potencjalnie pierwotnych względem agresywności i preferencji gier). Chodziło o stwierdzenie występowania lub braku zależności pomiędzy powyższymi czynnikami. Do tego dojdzie jeszcze kilka pytań ankietowych odnośnie do występowania agresywnych wzorców zachowań w środowisku domowym.
Za kilka dni rozpoczynam pierwsze badania, tak więc teraz są ostatnie chwile na ewentualne modyfikacje. Chciałbym prosić szanownych Kolegów i Koleżanki z PTBG o podanie ewentualnych opinii, sugestii czy uwag na temat założeń pracy, by zoptymalizować ją tak, aby mogła ona wnieść choć odrobinę nowej wiedzy w interesujące nas wszystkich tematy, a przy tym żebym nie powtarzał niepotrzebnie czyichś badań (o których mogę nie wiedzieć, a o których wie może ktoś z Was). Chciałbym prosić również o polecenie jakiejś literatury w tym zakresie (ze szczególnym naciskiem położonym na zagadnienie gier), najlepiej dostępnej przez sieć w wersji elektronicznej, ale niekoniecznie.
Pozdrawiam wszystkich.