roguelike - pomiędzy grafiką a fabułą

Gry komputerowe itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

roguelike - pomiędzy grafiką a fabułą

Postprzez Bartłomiej Siwek » Cz lut 10, 2005 12:42 pm

roguelike - gry RPG, graficznie bazują na kodzie ASCII, (@ - np. bohater, # - np. ściana, T - np. drzewo), freeware, dostępne na wszystkich znanych mi OS'ach, dzięki odpowiednim "silnikom" wszystko generowne jest losowo (lokacje, przedmioty, przeciwnicy...), bazują na grach fabularnych (głónie ADaD, CP), stąd nieprawdopodobnie rozbudowne w czasie, przestrzeni i współczynnikach, bohater ma coś z zabawki tamagotchi musi jeść, myć uszy (by słyszeć, a my przed ekranem widzieć), choruje, może złamać noge, uczy się... "silniki" mimo możliwości SAVE.game, po śmierci bohatera usuwają wszystko pozostawiając tylko LOG.txt (tu nie da się ubłagać mistrza gry:)), wszystko to powoduje, że "grywalność" wzrasta liniowo, a "determinacja"... logarytmicznie...
www.adom.de (anglojęzyczny, gram w nigo od 5 lat, fantasy)
www.nethack.org (anglojęzyczny i jeden z "najłatwiejszych", fantasy)
www.republika.pl/rush (polskojęzyczny, fantasy)
http://thangorodrim.angband.org (anglojęzyczny, fantasy)
pozdrawiam
Bartłomiej Siwek
Badacz Gier
 
Posty: 1
Dołączył(a): Cz lut 10, 2005 11:07 am

Postprzez Jakub Zapała » Wt lut 15, 2005 8:50 am

Wygląda ciekawie, ale czy można jaśniej i, jeśli wolno, z kim mam przyjemność?
Pozdrawiam
Jakub Zapała
Jakub Zapała
Badacz Gier
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Wólka Dworska

Postprzez Jerzy Szeja » Pt mar 11, 2005 7:17 pm

Ciekawił mnie ten typ, ale nigdy nie miałem tyle czasu, aby się zagłębić. Znam bardzo powierzchownie (+ niewiele relacji "z drugiej ręki").
Czy Kolega zagajający (=otwierający wątek) mógłby opisać swoje wrażenia, zwłaszcza przez analogię do NGF (RPG), MUD i konwencjonalnych gier komputerowych?
Ostatnio edytowano Pn maja 23, 2005 2:11 pm przez Jerzy Szeja, łącznie edytowano 1 raz
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 701
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Roman Budzowski » Pn maja 23, 2005 12:10 pm

Wątek stary, ale co tam

Dla mnie roug-like poza dokładniejszym odwzorowaniem "rzeczywistości" wynikającym z uproszczenia grafiki nie różniły się od ich większych braci z kategorii cRPG. W wersji off-line sprowadzały się do zdobywania kolejnych poziomów doświadczenia. Nie grałem za dużo w te gry i może moja opinia jest skrzywiona (grałem głównie w nethacka). Możliwe też, że w wersji on-line dostajemy coś, co pozwala przeżyć prawdziwe przygody...

pozdrawiam
Roman Budzowski
Roman Budzowski
Badacz Gier
 
Posty: 92
Dołączył(a): So kwi 16, 2005 3:05 pm
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Postprzez Piotr Konieczny » Pn maja 23, 2005 1:34 pm

Ja dorzuce jeszcze link na Wikipedie: LINK
Piotr Konieczny
Kandydat PhD
University of Pittsburgh
Piotr Konieczny
Administrator Forum
 
Posty: 119
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 8:08 pm
Lokalizacja: Katowice, Polska - Pittsburgh, USA


Powrót do Dyskusje o grach komputerowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron