Przykłady dobrych i złych gier

Gry komputerowe itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

Postprzez Marcin Drews » Pt sty 04, 2008 7:03 pm

Moja wypowiedź nic tu nie wniesie, ale muszę podsumować powyższe zdanie Kolegi Jerzego - lepiej bym tego nie ujął! Zdrowa analogia wiele może wnieść w kontekście poprawnego zrozumienia istoty problemu.
Pozdrawiam,
Marcin M. Drews
http://www.drews.art.pl
Marcin Drews
Badacz Gier
 
Posty: 149
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 11:04 am
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Roman Budzowski » N sty 06, 2008 2:06 pm

Analogie są dobre, jeżeli powołujemy się na powszechnie znane tematy, a ja (nie)stety nie widziałem ww. filmów, pani prof. pewnie też nie. Tak więc nawet nie wiem, na co ta analogia miałaby wskazywać?

pozdrawiam
Romek
Roman Budzowski
Badacz Gier
 
Posty: 92
Dołączył(a): So kwi 16, 2005 3:05 pm
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Postprzez Jerzy Szeja » N sty 06, 2008 2:53 pm

To są dość znane obrazy, a jeśli ktoś nie widział, zawsze może sięgnąć po dobre recenzje, by zorientować się, w czym rzecz.
Natomiast zauważmy, że to były tylko przykłady - i zakończone odwołaniem do gatunku gore, więc w sumie dość jasne. Można zresztą sypać przykładami, jak z rękawa, od filmów wojennych po horrory.
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 699
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Marcin Drews » N sty 06, 2008 4:16 pm

Roman Budzowski napisał(a):Analogie są dobre, jeżeli powołujemy się na powszechnie znane tematy, a ja (nie)stety nie widziałem ww. filmów, pani prof. pewnie też nie.


Przepraszam, ale zdanie to sugeruje, iż popularność tematu zależy od tego, czy temat ten jest Koledze osobiście znany. Byłbym ostrożny ze stawianiem takich tez, gdyż jest to miecz obosieczny - może się bowiem okazać, że temat jednak jest znany (bo jest), tylko Kolega (bądź Pani Profesor) pozostaje laikiem. A na ignorancji budować się nie da.
Pozdrawiam,
Marcin M. Drews
http://www.drews.art.pl
Marcin Drews
Badacz Gier
 
Posty: 149
Dołączył(a): Wt paź 10, 2006 11:04 am
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Augustyn Surdyk » Cz lut 21, 2008 1:21 am

Aby nie mnożyć wątków (np. ‘Gry komputerowe a ekologia”) zamieszczam tę informację tutaj jako przykład „dobrej gry”.

=========
Gra "Ratuj Kasztanowce"
Szrotówek Kasztanowcowiaczek – tak uroczo naukowcy ochrzcili małego, 3-4 milimetrowego motyla, który stał się prawdziwym utrapieniem nie tylko polskich kasztanowców. Te szlachetne drzewa – konkretnie zaś ich liście - stanowią miejsce lęgu i żerowania szrotówka, a szybkość rozprzestrzeniania się tego motyla zagraża całej populacji kasztanowców!

Naukowcy opracowali specjalistyczną metodę walki ze szkodnikiem, ale jest ona kosztowna i wymaga zaangażowania fachowców. Aby dowiedzieć się więcej o programie ratowania kasztanowców w Twojej miejscowości zachęcamy do odwiedzenia strony Ligii Ochrony Przyrody

A teraz zapraszamy do zabawy. Wciel się w rolę Ekomena i RATUJ KASZTANOWCE!
============

Tekst pochodzi ze strony http://psychonaut.posadzdrzewo.pl a gra jest częścią akcji sadzenia kasztanowców. Sadząc i hodując wirtualne drzewa uczestnicy przyczyniają się do sadzenia prawdziwych przez organizatorów akcji.
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

"Newsweek Polska" 11.05.2008

Postprzez Jerzy Szeja » Cz maja 08, 2008 3:25 pm

Daję tutaj, by nie mnożyć wątków nad potrzebę.
Dobry artykuł, w innym tonie, niż to drzewiej bywało (też w Newsweeku):
Zygmunt 'DrRavik' Miłoszewski, Wirtualna wojna domowa.
Tytuł sugeruje co prawda coś innego, ale już pierwszy akapit wskazuje, że tym razem nie o epatowanie chodzi (a tytuł nawiązuje do znanego z PRL serialu).
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 699
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Re: Przykłady dobrych i złych gier

Postprzez Augustyn Surdyk » Pn paź 15, 2012 4:31 pm

Wątek dawno nie odświeżany i chyba najbardziej nadaje się dla tej wiadomości o nowej i dość oryginalnej grze edukacyjnej.

Pierwsza gra komputerowa z nauką kaszubskiego

"Posłuchaj dziadka Remusa, wybierz przedmiot, wrzuć go do skrzynki, a przy okazji naucz się nowego słówka. To scenariusz pierwszej kaszubskojęzycznej gry komputerowej. Gra Stark Remus ma pomagać dzieciom i młodzieży w nauce języka kaszubskiego."

Całość artykułu i link do gry (online oraz do darmowego pobrania): http://www.radiogdansk.pl/index.php/wia ... kiego.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia strona

Powrót do Dyskusje o grach komputerowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości

cron