Praca licencjacka - World of Warcraft, uzależnienie

Gry komputerowe itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

Praca licencjacka - World of Warcraft, uzależnienie

Postprzez Mateusz Kądziołka » Śr lip 02, 2008 9:03 am

Witam, jestem studentem III roku na kierunku Komunikacja społeczna i Dziennikarstwo. Piszę aktualnie pracę licencjacką o uzależnieniu od gier MMORPG, na przykładzie najpopularniejszej gry z tego gatunku czyli World of Warcraft. Obecnie jestem na bardzo wczesnym etapie, więc byłbym wdzięczny za wszelką pomoc szanownych kolegów i koleżanki.

Jak dotąd mam plan:

1.Wstęp
Uzasadnienie wyboru tematu i krótkie przedstawienie zakresu tematycznego pracy; omówienie układu pracy i przedstawienie źródeł pracy. Przedstawienie tezy pracy.
2. Krótki opis gier MMORPG i World of Warcraft.
Przybliżenie cech i krótki opis MMORPG jako podgatunku gier sieciowych. Opis gry World of Warcraft jako najpopularniejszego przedstawiciela tego gatunku.
3. Co to jest uzależnienie oraz czynniki i przyczyny je powodujące?
Przedstawienie uzależnień jako zjawiska psychicznego i społecznego. Uwarunkowania, przyczyny i skutki uzależnień.
4. Przedstawienie ankiety.
Prezentacja sporządzonej ankiety (wersja polska i angielska). Opis jej treści i formy.
5. Wyniki ankiety oraz wnioski.
Przedstawienie wyników ankiety, wyciągnięcie wniosków.
6. Zakończenie.
Podsumowanie całej pracy. Konfrontacja hipotez z wynikami badań.
7. Spis literatury wykorzystanej w pracy

I teraz kilka pytań:

1) Chodzi o literaturę. Z polskich książek pewnie skorzystam z "Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej" Mirosława Filiciaka, ale jakie jeszcze pozycje można znaleźć na ten temat? (mogą być zarówno po polsku jak i po angielsku).

2) Konstrukcja ankiety - a raczej dobór pytań. Jak ma ogólnie wyglądać ankieta wiem, jednak mam problem z doborem konkretnych pytań. Czy jest jakaś książka, opracowanie, ewentualnie podobne badanie, na którym można się wzorować?