Sądzę, że temat jest jak najbardziej pożyteczny i na czasie. Nie wiem jednak, czy nie należałoby go uszczegółowić (np. do określonego gatunku gier komputerowych).
Ostatnio zajmowałem się badaniem fabuł w narracyjnych (klasycznych) grach fabularnych z punktu widzenia literaturoznawstwa. Chętnie pomogę, o ile ta perspektywa Kolegę zainteresuje. Na początek proponowałbym przeczytać "Morfologię bajki" Władimira Proppa -- to klasyczna pozycja w tej dziedzinie. Jej wstępne omówienie znajdzie Kolega w anglojęzycznej Wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vladimir_Propp -- ale zdecydowanie zachęcam do zapoznania się z pełnym tekstem książki.
Inne tropy:
- narratologia (dział literaturoznawstwa zajmujący się analizą fabuł, a w pewnym stopniu także narracji);
- J. Campbell, "Bohater o tysiącu twarzy";
- koncepcja archetypów Junga (czytanie samego Junga to trudna sprawa, ale może Kolega poszukać omówień tej koncepcji lub skontaktować się np. z Koleżanką Aleksandrą Busse z Uniwersytetu Wrocławskiego -- członkinią PTBG).
Przypuszczam, że Campbell i Jung okażą się bardziej interesujący religioznawczo, bo np. o mitach piszą więcej niż Propp. Zwłaszcza Jung, który w rozbudowany sposób łączy kwestie fabuły i bohaterów. Niemniej Proppa polecam i tak. :-)