Strona 1 z 3

IT, VR, AI etc.

PostNapisane: Pn mar 02, 2009 2:45 pm
przez Augustyn Surdyk
Otwieram ten wątek z myślą o publikowaniu informacji i ciekawostek dot. technologii, które znalazły zastosowanie w grach cyfrowych, miały wpływ na ich rozwój lub prawdopodobnie prędzej czy później będą w nich wykorzystane. Na początek dwie informacje.

Wirtualna rzeczywistość na pięć zmysłów
Naukowcy brytyjscy deklarują, że są o krok od stworzenia urządzenia, za pomocą którego można będzie doświadczać rzeczywistości wirtualnej nie tylko za pośrednictwem wzroku, słuchu i dotyku, ale też węchu i smaku - informuje serwis AlphaGalileo.
Źródło: http://nauka.wp.pl/title,Wirtualna-rzec ... caid=1798f

Jak przemysł porno zmienił Internet
Przemysł stojący za internetowymi stronami dla dorosłych jest odpowiedzialny za popularyzację wielu innowacyjnych rozwiązań. Pionierzy sieciowego seks biznesu jako pierwsi wprowadzili na swoich portalach wiele technicznych nowinek, ale równocześnie obdarowali nas kilkoma "wynalazkami", bez których z pewnością moglibyśmy się obejść.
Źródło: http://www.idg.pl/news/331158/Jak.przem ... ernet.html

PostNapisane: Pn mar 09, 2009 1:39 pm
przez Augustyn Surdyk
Zgubny wpływ serwisów społecznościowych?

Serwisy społecznościowe coraz częściej stają się obiektem zainteresowania naukowców. Z przeprowadzanych badań dowiedzieć się można m.in. o wyniszczaniu i infantylizacji mózgu przez Facebooka i inne serwisy społecznościowe oraz ich zgubnym wpływie na dzieci.

W ciągu ostatnich tygodni światło dzienno ujrzało kilka naukowych analiz, koncentrujących się na fenomenie serwisów społecznościowych oraz ich wpływie na internautów. Dla wielu osób ich wyniki są alarmujące. Społeczeństwo skazane jest na infantylizację oraz poważne zmiany mózgu. Wszystkiemu zaś winne są popularne serwisy społecznościowe typu Facebook czy MySpace.

Więcej: http://nauka.wp.pl/title,Zgubny-wplyw-s ... caid=17a36

PostNapisane: Pn mar 09, 2009 8:49 pm
przez Jerzy Szeja
Pierwsza część artykułu budzi bardzo negatywne skojarzenia ("lubelskie"). Druga natomiast jest pozytywna.
Natomiast całość jest zdecydowanie niewyważona - nawet jeśli chodzi o publicystykę. Tezy pierwszej uczonej nie zostały opatrzone komentarzem nt. sposobu badań ani liczby przebadanych. Od razu wyglądają źle. Przy badaniach przeciwnych podaje się liczby, istotnie uwiarygadniające wyniki.

PostNapisane: Pt mar 20, 2009 9:38 pm
przez Augustyn Surdyk
Wii nie dla idiotów?

Każdy zapewne pamięta głośną sprawę pozwu przeciwko sieci McDonald's, w którym pewna Amerykanka domagała się odszkodowania, ponieważ poparzyła się gorącą kawą. Niestety głupota wygrała i sąd przyznał jej rację – od tamtego czasu na każdym kubku widnieje napis „uwaga, gorąca zawartość”.

Podobne zabezpieczania przed durnotą ludzi stosuje się pisząc instrukcje obsługi różnego rodzaju sprzętów elektronicznych. Niestety nie da się wszystkiego przewidzieć, bo kretyństwo nie zna granic, ale prezentujemy kilka ciekawych ostrzeżeń zapisanych w japońskiej instrukcji dołączanej do Nintendo Wii. Konsolę nabyło już blisko 50 milionów ludzi, więc cieszy dbanie o nasze bezpieczeństwo.
Więcej: http://gry.wp.pl/core.html?filtr=0,0&x= ... 658&size=1

PostNapisane: Pt mar 20, 2009 10:08 pm
przez Augustyn Surdyk
Prawdziwie kinowy telewizor Philipsa - znamy dokładne dane techniczne

Philips wprowadził pierwszy na świecie telewizor którego ekran ma proporcje boków takie jak obraz kinowy. Akcja wyświetlana jest na ekranie LCD 56 cali, w rozdzielczości FullHD.

Wszystkie dostępne dotąd telewizory także te z ekranem panoramicznym 16:9, obcinają boczne części kadru albo wyświetlają obraz z dwoma czarnymi pasami: na dole i na górze ekranu. Nowy telewizor Cinema 21:9 rozwiązuje ten problem. Format jego ekranu jest dopasowany do proporcji boków ekranu kinowego (2.39:1).

W nowym modelu Cinema 21:9 zastosowano technologię cyfrowej poprawy obrazu Perfect Pixel wykorzystującą procesor analizujący nawet 500 milionów pikseli na sekundę, generujący nawet 2 250 trylionów kolorów. W telewizorze znajdziemy także system Ambilight Spectra – czyli trójstronne dodatkowe podświetlenie tła telewizora, automatycznie dostosowujące się do oglądanego obrazu, które optycznie powiększa oglądany obraz poprawia komfort oglądania i redukuje zmęczenie oczu (Technologia Ambilight, oferowana na rynku wyłącznie przez Philips). Wyświetlacz telewizora spełnia standardy Full HD i ma rozdzielczość 2 560 x 1 080 (8,3 mln. pikseli).

Całość: http://www.fkn.pl/1,462,1937419,1,wiadomosc.html

PostNapisane: Śr mar 25, 2009 4:52 pm
przez Augustyn Surdyk
OnLive przyszłością branży?

GDC przyniosło wieści o usłudze, która ma szanse zmienić oblicze branży elektronicznej rozrywki. OnLive, bo tak się to cudo nazywa, ma pozwolić na bezproblemowe granie bez konieczności posiadania nowego sprzętu.

Wszystko ma bowiem rozgrywać się na potężnych serwerach usługi, a gracze oglądać mieliby na ekranach monitorów i telewizorów tylko efekty swoich poczynań, przesyłane podobnie jak film. Twórcy twierdzą, że już w tej chwili udało im się zredukować opóźnienie przesyłania informacji do 1 milisekundy, co pozwala na granie bez zauważalnych opóźnień.

Aby odpalić OnLive będzie oczywiście wymagane mocne łącze internetowe. Nie podano jeszcze dokładnych specyfikacji, ale firma zakłada, że już 1,5 mbps zapewnić ma bezproblemowe granie w niższej rozdzielczości (SD). Z dobrodziejstw usługi skorzystać będzie można zarówno za pośrednictwem komputera (dowolnego połączonego z siecią), jak i dzięki specjalnej przystawce, swego rodzaju minikonsoli, podłączanej do telewizora.

Sama idea nie jest wcale taka nowa. Już w październiku 2007 ogłoszono prace nad usługą StreamMyGame, choć wtedy system działał tylko i wyłącznie w sieciach LAN.

Usługa ma być dostępna jeszcze w tym roku. W tej chwili umowy na „dystrybucję” gier poprzez OnLive podpisały EA, Take-Two, Ubisoft, Epic, Atari, Codemasters, Warner Bros i Eidos.

Źródło: http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;nowinki,10,43233;core.html

PostNapisane: Pt mar 27, 2009 5:15 pm
przez Augustyn Surdyk
Czyżby zagrożenie dla graczy online?

Miliony osób zagrożone wirusem Conficker


Specjaliści z laboratoriów firmy ESET zwracają uwagę na najnowszy wariant znanego już robaka Conficker, który w ostatnich dniach znów błyskawicznie zaczął się rozprzestrzeniać w sieci. Zagrożenie Conficker.X po okresie uśpienia zaatakuje 1 kwietnia, kiedy to połączy się z siecią i ściągnie z niej instrukcje dalszego działania. W efekcie milionom użytkowników może grozić odcięcie od Internetu.
Specjaliści podkreślają, że kolejna już wersja zagrożenia została przygotowana w jednym tylko celu – zainfekowania w możliwie jak najkrótszym czasie ogromnej liczby komputerów na całym świecie i zaatakowania infrastruktury sieci Internet. Autorzy robaka zaprogramowali robaka w taki sposób, aby infekował on nie tylko za pośrednictwem sieci, bezlitośnie wykorzystując przy tym luki w systemie Windows, ale także aby mógł rozprzestrzeniać się za pośrednictwem przenośnych dysków USB.
Więcej: http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Mil ... omosc.html

PostNapisane: Pn mar 30, 2009 10:20 pm
przez Augustyn Surdyk
GhostNet - armia chińskich cyberszpiegów?


Analitycy SecDev Group i naukowcy uniwersytetu w Toronto odkryli sieć komputerów osobistych zinfiltrowanych i kontrolowanych przez hakerów. GhostNet - bo taką nazwę nadali jej badacze - to sieć cyberszpiegowska, stworzona w celu kradzieży danych o dużym znaczeniu politycznym, militarnym i handlowym. W efekcie 10-miesięcznego śledztwa powstał raport, z którego wynika, że w ramach GhostNetu funkcjonowało co najmniej 1295 komputerów ze 103 krajów rozsianych po całym świecie, z czego ok. 30 % to komputery należące do placówek dyplomatycznych, ministerstw, firm prywatnych i organizacji pozarządowych.
Więcej: http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,Gho ... omosc.html

PostNapisane: Wt mar 31, 2009 9:46 am
przez Augustyn Surdyk
Elektroniczny papieros
Jak mówią producenci tego niezwykłego wynalazku, jest on świetną alternatywą wobec zwykłych papierosów.
(materiał filmowy) Źródło: http://niewiarygodne.pl/kat,1017187,tit ... omosc.html

PostNapisane: Wt mar 31, 2009 12:38 pm
przez Jerzy Szeja
Taki sobie gadżet. Jak ktoś chce przy jego pomocy oduczyć się palić, to raczej mu nie wyjdzie. Smak inny, "obsługa" też.

PostNapisane: Wt mar 31, 2009 1:10 pm
przez Augustyn Surdyk
Eksperymentalna wyprawa na Marsa

Jesteśmy na 200% gotowi, żeby 31 marca wsiąść do marsjańskiego modułu – napisał na stronach Europejskiej Agencji Kosmicznej Cyrille Fournier, jeden z członków eksperymentalnej misji Mars500.

Sześciu ludzi: czterej Rosjanie, Francuz i Niemiec biorą udział w projekcie. Sto pięć dni spędzą zamknięci w kosmicznym module, co ma pomóc naukowcom odpowiedzieć na pytanie, czy marsjańska misja jest możliwa. Nie chodzi jednak tylko o możliwości techniczne. Największym problemem jest ludzka psychika i to właśnie ludzie i trudności związane z przebywaniem przez długi czas w małej grupie, mogą być przeszkodą w locie na Marsa.

Testowa „wyprawa” była przygotowywana od połowy 2007 roku. Kilka dni temu odbyła się misja „na sucho”, kiedy przez cztery dni uczestnicy eksperymentu zaznajamiali się z wnętrzem modułu, sprawdzali, czy nie brakuje naukowych narzędzi i rzeczy osobistych.

Naziemnych „kosmonautów” wybrano z grona kilku tysięcy ochotników. W module zgromadzono kilka ton żywności, w podzielonych porcjach. Zamiast łazienki znajduje się tam sauna parowa, astronauci będą mieli również do dyspozycji mokre chusteczki. Ubikacja to kopia urządzeń stosowanych w lotach kosmicznych.

Każdy uczestnik otrzymał niewielki pokój o powierzchni trzech metrów kwadratowych, gdzie znajduje się wąskie, ale zdaniem kosmonautów wygodne łóżko. Doba będzie podzielona na trzy części: osiem godzin snu, osiem godzin pracy i osiem godzin czasu wolnego.

W wolnych chwilach uczestnicy będą zobligowani do ćwiczeń fizycznych na specjalnych urządzeniach, które są częścią projektu i w warunkach kosmicznych zapobiegałyby utracie mięśni. Ćwiczenia mają również pozwolić uczestnikom na utrzymanie dobrej kondycji fizycznej i psychicznej.

Częścią eksperymentu będzie gra, z udziałem komputera, przygotowana przez holenderski zespół, dzięki której naukowcy na bieżąco sprawdzą, jak członkowie zespołu radzą sobie w warunkach życia w małej grupie. [podkr. A.S.]

Każdy naziemny „kosmonauta” może zrezygnować w dowolnej chwili, jeśli uzna, że ze względu na warunki nie jest w stanie kontynuować eksperymentu. Jest to największe zagrożenie dla realizacji projektu. Dla wytrwałych, którym uda się wytrwać do końca, czeka nagroda 15 000 Euro.

Jeśli misja się powiedzie, naukowcy zamierzają przeprowadzić jeszcze jeden, trwający pięćset dwadzieścia dni eksperyment. Czyli mniej więcej tyle czasu ile trwa lot na Marsa i z powrotem.

gds

Źródło: http://nauka.wp.pl/title,Eksperymentaln ... omosc.html

PostNapisane: Cz maja 21, 2009 9:04 am
przez Augustyn Surdyk
Spielberg: konsole wyginą

Steven Spielberg, który słynie raczej z filmów niż gier (chociaż ma na swoim koncie całkiem udanego Boom Bloxa), wypowiedział się ostatnio na temat konsol. Jego zdaniem pewnego dnia przestaną one istnieć.


W rozmowie z The Guardian, znany reżyser powiedział, że tak samo jak stare salony z grami wideo, konsole oraz pozostały sprzęt do grania podążą drogą ptaka Dodo, czyli po prostu znikną z tego świata:

"Obecnie wszyscy gramy już w domach i pewnego dnia będziemy grać bezpośrednio na zestawach TV, omijając wszelkie platformy".

Spielberg wypowiedział się także na temat wirtualnej rzeczywistości, jego zdaniem w przyszłości zrodzi się ona na nowo:

"Naprawdę uważam, że rzeczywistość wirtualna, która eksperymentalnie pojawiła się i zniknęła w latach osiemdziesiątych, będzie stworzona na nowo, tak jak obecnie na nowo tworzy się 3D i to właśnie stanie się nową platformą dla naszej growej przyszłości".

Spielberg przyznał się także, że do grania używa głownie PC, jednak zdarzają mu się także sesje na X360 oraz PS3:

"Bardziej interesuje mnie mikrofizyka gier, szczególnie na PC. Jestem bliżej ekranu, szukam detali, łatwiej zauważam rzeczy. Wii, które mocno lubię, dostarcza raczej makro doznań".

Źródło: http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;nowinki,10,43919;core.html

PostNapisane: Pn lip 20, 2009 9:35 pm
przez Augustyn Surdyk
(W ramach wakacyjnego żartu w tym temacie)

Jak wyglądałyby dzisiejsze konsole 30 lat temu?

"Zastanawiacie się czasem jak wyglądałaby przeszłość, gdyby technologie rozwijały się szybciej? Użytkownicy na blogu Gizmodo puścili wodze fantazji i z wykorzystaniem Photoshopa stworzyli własną wizję dzisiejszych elektronicznych gadżetów, ale przeniesionych do roku 1979. Prezentujemy najciekawsze prace związane z grami."

Źródło: http://gry.wp.pl/galeria/jak-wygladalyb ... 738/1.html

PostNapisane: Pn lip 20, 2009 11:39 pm
przez Marcin Drews
(A propos informacji drugiej)

W sieci porno

Branża porno zawsze była o krok przed Hollywood. W latach 80. to ona jako pierwsza przerzuciła się na taśmę VHS z lepszego technicznie, lecz znacznie droższego formatu BETA, w którym na domiar złego długość filmu oraz liczba dostępnych tytułów były ograniczone (kwestia restrykcyjnych praw autorskich jego wynalazcy - Sony). Z czasem kasety zostały wyparte przez taniejące płyty CD i DVD. Od końca lat 90. na popularności zaczęło zyskiwać nowe medium. Szybkie, niedrogie i anonimowe. Filmy porno były dostępne w internecie w opcji pay-per-download (opłata za ściągnięcie), zanim producenci fabuł zauważyli jego istnienie.

Źródło: http://www.logo24.pl/Logo24/1,86375,6363356,W_sieci_porno.html

PostNapisane: Cz lip 30, 2009 5:57 pm
przez Augustyn Surdyk
Najbardziej innowacyjne gry

15. Mirror’s Edge
Niestworzone akrobacje i długodystansowe biegi są ważnym elementem gier od dawna, jednak przed Mirror’s Edge wykonywane przez bohaterów ewolucje obserwowało się zawsze z perspektywy trzeciej osoby. Stworzona przez DICE gra pozwala zaś skakać po dachach budynków i uczestniczyć w szalonych pościgach patrząc na wszystko z oczu bohaterki. Chociaż gra ma swoje wady, to ten jeden element wystarczył, by zapisała się w historii. I przyprawiła niejednego gracza o nudności.

14. Gears of War
Niby na pierwszy rzut oka nie wyróżniająca się niczym specjalnym strzelanka TPP wprowadziła element, który od jej premiery stał się jedną z rozpoznawalnych cech gatunku – system chowania się za osłonami. W tej chwili żaden liczący się trzecioosobowy shooter nie może się obejść bez „przyklejania się” do ściany za naciśnięciem jednego przycisku.

13. Guitar Hero
Pomysł wprawdzie nie jest całkowicie oryginalny, bo gry w udawanie muzykowania za pośrednictwem specjalnych kontrolerów zdobywały już wcześniej rynki azjatyckie, ale przed Guitar Hero tego typu zabawa była obca graczom zachodnim. To właśnie dzieło Red Octane i Harmonix zapoczątkowało prawdziwy boom na gry muzyczne i zmieniło na zawsze nie tylko branżę elektronicznej rozrywki (która od paru lat coraz bardziej nastawia się nie tylko na software, ale także na coraz to nowe akcesoria), ale również muzyczną.

12. Max Payne
W czasach, kiedy tryumfy święcił filmowy Matrix, wprowadzenie efektu spowolnienia czasu do gier wydawało się nieuniknione. Jedną z pierwszych i jednocześnie najbardziej udanych produkcji, w których pojawiała się taka mechanika, była właśnie ta mroczna opowieść o doświadczonym przez los gliniarzu. Do tego świetna oprawa graficzna plus doskonała fabuła i narodziła się jedna z najlepszych gier akcji w historii.

Więcej (pozostałych 11 miejsc): http://www.gry.wp.pl/galeria/najbardzie ... 784/1.html