IT, VR, AI etc.

Gry komputerowe itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

PONIŻEJ GARŚĆ NEWSÓW Z RÓŻNYCH STRON; nie zaznaczamy cytatów

Postprzez Augustyn Surdyk » Pt sie 14, 2009 12:41 am

Niebezpieczne klawiatury pozwalają na wykradanie haseł

Okazuje się, że keyloggerzy mogą w bardzo prosty sposób przeprogramować klawiatury Apple'a i dostosować je do swoich potrzeb. Podczas konferencji branży bezpieczeństwa Black Hat K. Chen wykazał, że nowsze klawiatury na USB z Cupertino – także te w MacBookach – zawierają dający się swobodnie przeprogramowywać mikrokontroler, z którym można zrobić właściwie wszystko.

Więcej: http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Nie ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » N sie 30, 2009 9:39 pm

100 stron, których musisz się wystrzegać dla własnego bezpieczeństwa

Symantec opublikował swój ranking "stu najbrudniejszych stron WWW", a więc witryn, których odwiedzenie grozi infekcją niezabezpieczonego komputera – 48 spośród 100 z nich oferuje treści przeznaczone tylko dla dorosłych, które w opinii Symanteca już z definicji są "brudne". W przypadku pozostałych chodzi o stosunkowo niegroźne portale, na przykład skupiające fanów gier fabularnych czy poświęcone klubom łowieckim, które są wykorzystywane przez cyberprzestępców nierzadko bez wiedzy operatora. Powinno to też wyjaśnić, dlaczego około trzy czwarte tych serwisów zawierało malware i exploity przez okres dłuższy niż sześć miesięcy.


Jedna ze stron wymienionych w rankingu, a konkretnie forum poświęcone grze "Magic the Gathering", została zamknięta. W swoim oświadczeniu na stronie głównej admnistrator przyznaje bez ogródek, że forum nie działa, a brak odpowiednich poprawek daje napastnikom okazję do manipulacji. Według badań Symanteca ci ostatni bez skrupułów wykorzystują tego typu okazje: 40 spośród "100 najbrudniejszych stron WWW" zawierało łącznie przeszło 20 tysięcy zagrożeń.

Ranking Symanteca opiera się na automatycznych analizach wykonanych z użyciem narzędzia Norton Safe Web, które do oceny wywoływanych stron wykorzystuje skany sygnaturowe oraz sposoby wykrywania włamań i analizy zachowań. Najczęstszymi zagrożeniami obecnymi na stronach internetowych są wirusy, a zaraz za nimi plasują się exploity wymierzone w przeglądarki WWW.

Szybkość, z którą początkowo niegroźna strona może się przerodzić w złowrogą witrynę, ukazuje najnowsze ostrzeżenie specjalizującej się w sprawach zabezpieczeń firmy ScanSafe. Według niej na całym świecie 55 tysięcy stron zostało zarażonych elementem IFrame, który wymusza załadowanie dalszego kodu i przy użyciu exploitów stara się szpiegować komputery odwiedzających. Ramka prowadzi do skryptu pod adresem http://a0v.org/x.js – wyszukiwarka Google dostarcza ponad 70 tysięcy wyników kierujących na te strony. Wygląda na to, że wiele z wymienionych witryn zostało już oczyszczonych ze szkodliwych elementów.

wydanie internetowe www.heise-online.pl

Źródło: http://tech.wp.pl/kat,1009785,title,100 ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » Pn wrz 21, 2009 9:50 pm

Zabawka sterowana myślami

Zabawkę, która porusza się dzięki wykorzystaniu fal mózgowych człowieka, zaprezentowano - po raz pierwszy w Polsce - podczas gali "Nauka - Kultura - Sztuka - Sport" w Kielcach. Imprezę zorganizowano w ramach X Kieleckiego Festiwalu Nauki.

Zabawka wykorzystuje technologię odczytu fal mózgowych EEG. "Chodzi o to by wprowadzić swój umysł w stan relaksu - rozluźnienia fizycznego i umysłowego. Wówczas mózg emituje głównie fale alfa, które w tej zabawce pozwalają uruchomić mechanizm poruszania piłeczki w specjalnym cylindrze" - powiedział Piotr Sołkiewicz z firmy, która popularyzuje zabawkę w Polsce.

Na głowie osoby, która chce spróbować swoich sił w zabawie, zostaje umieszczony bezprzewodowy zestaw słuchawkowy. Poprzez specjalne czujniki zestaw odczytuje fale wytwarzane w danej chwili w mózgu człowieka. Czujniki określają różnicę między falami wytwarzanymi w mózgu - delta, alfa, beta, gamma - i uzyskane dane przekazuje do głównej części zabawki.

Z kolei układ elektroniczny z głównej części urządzenia za pomocą algorytmu matematycznego przekształca dane na działanie - w tym przypadku uruchamia wentylator, który wytwarza ciąg powietrza unoszący do góry piłeczkę, umieszczoną w przezroczystym cylindrze.

W zabawie chodzi o podniesienie piłeczki do góry i utrzymanie jej na odpowiednim poziomie cylindra - oprócz wyciszenia, potrzebna jest koncentracja na zadaniu. Zabawka ma trzy stopnie trudności, w każdym po pięć etapów, zależnych od różnicy poziomów odczytywanych fal.

Sołkiewicz testował wcześniej urządzenie na trzecioklasistach jednej z kieleckich szkół podstawowych. "Dzieci zaskoczyły mnie tym, że osiągały bardzo dobre wyniki. Jedna dziewczynka doszła do trzeciego, najtrudniejszego stopnia. Myślę, że dzieci nie są obdarzone doświadczeniem życiowym, wiec jest im łatwiej podczas tej zabawy" - ocenił.

Stoisko z urządzeniem było chętnie odwiedzane przez publiczność, zarówno dzieci jak i dorosłych. "Na początku ciężko było poruszyć piłeczką, ale maksymalnie się skupiłam i udało się. Wierzę, że możemy sterować swoimi myślami" - powiedziała pani Olimpia z Kielc.

Zdaniem popularyzatorów zabawki poprawia ona koncentrację uwagi, uspokaja, pomaga się zrelaksować. Poprawia także zdolność i szybkość myślenia, pamięć oraz kreatywność.

W opinii Sołkiewicza, tego rodzaju zabawki naukowe mają jeden cel - zainteresowanie dzieci nauką. "Ta zabawka jest po to, żeby dzieci wiedziały o co w niej chodzi, że to nie czary. Dziecku trzeba w prosty sposób wytłumaczyć dlaczego piłeczka się podnosi" - dodał.

Światowa premiera urządzenie odbyła się w lipcu w USA. Inspiracją dla jej producentów były zdolności, jakie posiadali rycerze Jedi z "Gwiezdnych Wojen". Jedi dużą wagę przywiązywali do umiejętności panowania nad swoimi emocjami.

Podczas festynu na kieleckim Placu Artystów poza pokazem oryginalnej zabawki, zorganizowano warsztaty rzeźbiarskie, graficzne i garncarskie; pokazywano doświadczenia fizyczne. Prezentowali się mistrzowie wschodnich sztuk walki i grupa rekonstrukcji historycznych.

W ramach Kieleckiego Festiwalu Nauki zaplanowano ok. 200 imprez popularno-naukowych: wykładów, pokazów multimedialnych, warsztatów, m.in. psychologicznych, pokazów doświadczalnych, a także koncertów i wernisaży. Głównym organizatorem imprezy jest Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Kochanowskiego w Kielcach.

ban/ jra/ agt/

Źródło: http://future.wp.pl/kat,111398,title,Za ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » Pn wrz 28, 2009 7:38 pm

Szpiegowanie totalne - kontrowersyjna aplikacja dla telefonów

Aplikacja, która nagrywa, archiwizuje i opatruje współrzędnymi GPS każdą rozmowę telefoniczną i każdy SMS. Program dla iPhone'a, który w ciągu kilku minut pozwoli sprawdzić sytuację finansową i rodzinną poznanej właśnie osoby, a nawet czy była ona wcześniej karana.

Usługa kartograficzna rozszerza zasięg Google Maps do wnętrz centrów handlowych, biurowców i uczelni wyższych. I w końcu sieciowa usługa wideomonitoringu obejmująca wszystkie wejścia do budynku.


Oto tylko niektóre ciekawostki zaprezentowanych podczas jesiennej edycji targów technologicznych DEMO, które w tym tygodniu odbyły się w San Diego i ściągnęły około 600 wystawców, instytucji specjalizujących się w ryzykownych inwestycjach, ekspertów i przedstawicieli fachowej prasy. Niedrogie, kieszonkowe urządzenia szpiegowskie oraz postępujące stapianie się technik telewizyjnych i komputerowych to dwa tematy, które przewijały się podczas prezentacji łącznie 70 nowych firm.

Na przykład agencja informacyjna Intelius zaprezentowała przeznaczoną dla urządzeń przenośnych aplikację DateCheck promowaną hasłem "flirtowanie pod kontrolą", która zapewne przyprawi obrońców prywatności o spory ból głowy. Na podstawie numeru telefonu, nazwiska lub adresu e-mailowego wybranej osoby można za darmo sprawdzić jej dane w rejestrze skazanych, ewidencji gruntów oraz uzyskać informacje na temat jej wieku, daty urodzenia i pozostałych domowników. Dzięki temu szybko się dowiemy, czy sympatyczny pan stojący przy barze mieszka z rodzicami, ile ma lat, jaką wartość ma jego mieszkanie i czy ostatnio zabierał głos na Facebooku lub Twitterze. Aczkolwiek za wgląd do szczegółowych informacji z rejestru skazanych dotyczących przedmiotu przestępstwa i wyroków trzeba (oczywiście) zapłacić.

Źródło: http://tech.wp.pl/kat,1009781,title,Szp ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » Pn wrz 28, 2009 7:39 pm

Inteligencja mrówek przeciwko robakom komputerowym

Ze względu na to, że mrówki w naturalnym środowisku są wyjątkowo skuteczne w wyszukiwaniu i zwalczaniu wrogów, zespół naukowców pokusił się o odtworzenie podobnego modelu w sieciach komputerowych. Inaczej, niż ma to zwykle miejsce w typowych programach ochrony antywirusowej, w tym modelu na komputerze nie jest zainstalowany na stałe skaner. Cyfrowe "mrówki" poruszają się w Sieci i poszukują "szkodników" na podłączonych do niej systemach. Do tego celu ma być stosowane nawet do 3 tysięcy różnych rodzajów "mrówek", z której każda jest w stanie rozpoznawać poszczególny rodzaj zagrożenia.

Więcej: http://www.heise-online.pl/news/Intelig ... ym--/10384
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » Pn lis 02, 2009 6:42 pm

Niesamowity, humanoidalny robot do zadań specjalnych (wideo)

W zeszłym roku na łamach naszego serwisu prezentowaliśmy niesamowitego, czteronożnego robota o wdzięcznej nazwie BigDog. Wielkością przypominał dużego psa i potrafił chodzić, biegać, skakać, a nawet wdrapywać się w bardzo trudnym terenie, zachowując przy tym doskonałą równowagę. Przedsiębiorstwo inżynierii lądowej „Boston Dynamics” specjalizujące się w branży robotyki oraz realistycznych symulacji zdarzeń i zachowań ludzkich, które stworzyło BigDoga, podniosło nieco poprzeczkę. Opracowało prototypowy model humanoidalnego robota PETMAN, który ma znaleźć swoje zastosowanie w armii.

Więcej: http://tech.wp.pl/kat,1009789,title,Nie ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » Pt lis 20, 2009 1:23 am

PS3 pomaga łapać pedofilów
Serwis AXcess News poinformował dziś, że amerykańska agencja używa PlayStation 3 do ścigania pedofilów. Nie chodzi jednak o śledzenie dzień i noc podejrzanych osobników w usłudze Home (tych byłoby zbyt wielu), ale o łamanie haseł.

Według amerykańskiego prawa agenci podejrzewający osobę o popełnienie przestępstwa mogą zarekwirować jego sprzęt komputerowy, jednak czwarta poprawka do konstytucji zabrania im prób uzyskania hasła od podejrzanego. Trzeba więc złamać zabezpieczenie, a najłatwiejszym na to sposobem jest masowe atakowanie systemu hasłami, aż wylosuje się odpowiednia kombinacja. Potrzebna jest jednak potężna moc obliczeniowa komputera. Przykładowo, przy haśle sześcioznakowym kombinacji jest ponad 280 biliardów.

Wydział do spraw przestępczości cybernetycznej amerykańskiej policji imigracyjnej (Immigration and Customs Enforcement, w skrócie ICE) stosuje takie właśnie proste, brutalne metody do łamania haseł na komputerach osób podejrzanych o pedofilię. I okazało się, że PlayStation 3 idealnie do tego typu praktyk się nadaje. Połączone konsole mogą wykonać zmasowany atak 4 milionów haseł na sekundę.

Neil Condon z firmy zajmującej się profesjonalnie łamaniem haseł, twierdzi, że każdy system posiadający kartę graficzną jest w stanie służyć w tym celu. Dlaczego więc amerykańskie służby wybrały PlayStation 3? Głównie z powodu możliwości zainstalowania na konsoli Linuksa – znacznie ułatwia to pracę agentom.

Condon podaje kolejny argument, cenowy. PlayStation 3 jest tanie w porównaniu do maszyny zazwyczaj używanej w łamaniu haseł. System Tableau/Dell kosztuje 8 tysięcy dolarów, zaś konsola Sony tylko 300.

Jak na razie wydział do spraw przestępstw cybernetycznych zakupił 20 konsol. Szef agencji zamierza jednak w najbliższym czasie sprawić swoim pracownikom prezent w postaci kolejnych 40 PlayStation 3. Okazuje się jednak, że nie mogą to być najnowsze modele PlayStation 3 – w tych wersjach uniemożliwiono już instalowanie Linuksa.

Zapytany o to, czy jego agenci używają konsol również w przerwach od pracy w celach rekreacyjnych szef wydziału stwierdził, że „do konsoli nie podłączono żadnych kontrolerów”. Być może podwładni nie poinformowali go, że pady od PlayStation 3 są bezprzewodowe.

Nie mamy jeszcze żadnych informacji na temat tego, co myśli Microsoft o wykorzystywaniu japońskiej konsoli (dzięki, thiefi) przez amerykańskie agencje federalne.

Michał Piwowarczyk

Źródło: http://gry.wp.pl/wiadomosci/ps3-pomaga- ... 669,1.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » So gru 05, 2009 3:16 pm

MON szuka cyberżołnierzy

Wojsko szuka ich m.in. do walki w Internecie. Fachowcy są pilnie potrzebni w każdej jednostce - pisze "Rzeczpospolita".

Polska armia potrzebuje coraz więcej informatyków. - Kształcenie i wykorzystanie najlepszych cybernetyków i informatyków ma w tej chwili fundamentalne znaczenie dla obronności państwa - podkreśla Sylwester Michalski, rzecznik prasowy Sztabu Generalnego Wojska Polskiego.

Fachowcy będą potrzebni przede wszystkim do pracy w specjalnym zespole zajmującym się ochroną wojskowych sieci i systemów teleinformatycznych. Ma zacząć działać już w połowie przyszłego roku. Powstaje w ramach reorganizacji tzw. Systemu Reagowania na Incydenty Komputerowe. Nieoficjalnie rozmówcy "Rz" zdradzają, że jednostkę pomagają nam budować Amerykanie, również przez szkolenie informatyków.

Wojskowi planiści kadrowi przez ostatnich kilka lat nie zgłaszali na Wojskowej Akademii Technicznej zapotrzebowania na informatyków. WAT więc ich nie kształcił. Dlatego, ani w tym, ani w przyszłym roku murów uczelni nie opuści ani jeden specjalista. Pierwszych 12 informatyków - absolwentów WAT, zasili szeregi wojska dopiero w 2011 r. Wojskowi szukają więc informatyków na rynku cywilnym. Odzew jest. W tym roku kurs w Korpusie Osobowym Łączności i Informacji w Wyższej Szkole Oficerskiej Wojsk Lądowych we Wrocławiu ukończyło 69 osób. Trafiły tam po studiach cywilnych - wyjaśnia "Rz".

Źródło: http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,MON ... caid=1939f
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » Wt mar 16, 2010 1:46 pm

Pięć najczęstszych błędów przy tworzeniu haseł

Błąd 1 - hasło jest zbyt krótkie, więc można je szybko złamać
Błąd 2 - hasło jest zbyt proste, więc można je odgadnąć
Błąd 3 - hasło jest gdzieś zanotowane lub zapisane cyfrowo
Błąd 4 - używanie latami tego samego hasła
Błąd 5 - używanie jednego hasła do wszystkiego

Całość wraz z uzasadnieniami błędów i zaleceniami: http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Pie ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Jakub Marszałkowski » Wt mar 16, 2010 2:44 pm

Napisane przeze mnie na potrzeby graczy: http://mmozin.pl/zin/numery/EZinNr5/dek ... awmmo.html

W podobnym tonie, choć pewnie sporo szerszy, będę chciał zrobić referat na Pyrkonie.

Oraz tekst jeszcze starszy i utrzymany w konwencji Antyporadnika na wesoło: http://www.joemonster.org/art/7950/Anty ... obie_wlam_
Jakub Marszałkowski
 

Postprzez Augustyn Surdyk » Cz maja 13, 2010 4:52 pm

Dzięki tym technologiom gry już nigdy nie będą takie same


Firmy produkujące gry i oprogramowanie pracują nad systemem kontroli ruchu, przekładającym ruchy użytkownika na działania na ekranie komputera. Pracują nad tym systemem m.in. Google, EA i Microsoft, który zapowiedział premierę swojego systemu na jesieni br - poinformował portal technologiczny Daily Tech.

System, który przekłada ruchy użytkownika komputera na działania postaci animowanej na ekranie komputera interesuje zwłaszcza producentów gier - stąd zainteresowany nim jest jeden z liderów tego rynku, firma Electronics Arts.

Prace nad tym systemem prowadzi także Google, które widzi w nim nie tylko zastosowania rozrywkowe, ale i biznesowe np. w module prezentacyjnym aplikacji biurowych.

Według analityków rynku wspomnianych przez tygodnik branżowy Computerworld tego typu udogodnienia miałby się pojawić na początku przyszłego roku, głównie w aplikacjach adresowanych na rynek rozrywki (np. gry).

Jednak z informacji przekazanych internetowej rozgłośni GamerTag Radio przez szefa marketingu saudyjskiego oddziału koncernu Sayeda Bilala Tarika wynika, że moduł odczytywania i przenoszenia ruchów użytkownika na ekran komputera, zwany kodowo Project Natal, ma zostać wdrożony do systemu operacyjnego Windows jako część integralna, zaś premiera jego pierwszej wersji nastąpi jeszcze w październiku tego roku. Według analityka rynku Shane McGlaun z portalu Daily Tech oznaczałoby to, że odczytywanie ruchu znajdzie się już być może w dodatkach do Windows 7 - najnowszego systemu operacyjnego Microsoftu.

Źródło: http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Dzi ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » So lip 17, 2010 2:01 pm

10 najdziwniejszych i najbardziej bezużytecznych akcesoriów w historii.
To naprawdę próbowano sprzedawać!


Po sukcesie Guitar Hero sprzedawanie gier z dodatkowymi akcesoriami przez krótki czas wydawało się doskonałym sposobem na znaczne zwiększenie zysków. Zanim producenci zorientowali się, że gracze skłonni są do wydania dość ograniczonej liczby pieniędzy na plastikowe atrapy gitar, perkusji czy innych takich, można było odnieść wrażenie, że za jakiś czas pokój każdego fana gier będzie pełen tego typu zabawek. Najbardziej niechlubnym skutkiem tego trendu jest gra Tony Hawk Ride, którą firma Activision sprzedawała ze specjalnym kontrolerem w kształcie prawdziwej deski skateboardowej.

Całość artykułu: http://gry.wp.pl/galeria/10-najdziwniej ... 207/1.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Augustyn Surdyk » So lip 17, 2010 4:18 pm

Kevin Warwick
Warwick stał się jednym z najsłynniejszych inżynierów sztucznej inteligencji, gdy wszczepił elektrody we własny układ nerwowy. Chciał w ten sposób zbadać zdolność maszyny do odbierania sygnałów pochodzących z żywego organizmu oraz skonstruował sztuczną rękę, która powtarzała ruch ręki badacza. Zadowolony ze swojego sukcesu, następnie wszczepił elektrody swojej żonie i testował zdolność do interakcji dwóch bionicznych robotów. Wyniki jego badań stanowią podłoże cybernetyki i wykorzystywane są m.in. w tworzeniu nowej generacji protez.

Warwick wszczepił sobie także mikronadajnik rozpoznający jego osobę tuż po przekroczeniu progu laboratorium, zyskując tym samym w środowisku naukowym miano „pierwszego cyborga”.

Z artykułu pt. "Naukowcy, którzy eksperymentowali na sobie": http://odkrywcy.pl/gid,12482372,img,124 ... jecie.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Re: IT, VR, AI etc.

Postprzez Augustyn Surdyk » Pn wrz 27, 2010 6:51 pm

Niezwykłe obudowy komputerów


Niektórzy ludzie nie są w stanie po prostu kupić i używać zwykłych komputerów - muszą je modyfikować. Czasami celem jest osiągnięcie stylowego designu, czasami nawiązanie do motywów z ulubionych gier, książek czy filmu, ale zawsze chodzi o stworzenie wyjątkowego, unikalnego przedmiotu.

Zebraliśmy dziesięć oryginalnie zmodyfikowanych komputerów. W naszym zestawieniu znalazły się zarówno takie, które śmiało mogłyby zostać użyte jako ozdobę stylowego salonu, jak i takie, które w pokoju umieściłby jedynie fan gier czy filmów, do których nawiązuje obudowa.

I tak do naszej galerii trafili m.in. pochodzący z "Gwiezdnych Wojen" robot R2D2, który - podobnie jak filmowy odpowiednik - wysuwa małą kamerkę (w przypadku komputera służy jako kamerka internetowa), czy wysuwający napęd DVD z brzucha bohater popularnej animacji - Walle.

Wśród modyfikacji komputerów bardzo popularne jest zamykanie tych maszyn w drewnianych skrzyniach. Również i takie przykłady są w prezentowanej galerii - PC zamknięty w drewnianej skrzynce albo w retro telefonie. Ciekawostką jest komputer, którego komponenty zostały zamknięte w obudowie z klocków Lego.

Źródło oraz galeria zdjęć: http://tech.wp.pl/kat,1009779,title,Nie ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Re: IT, VR, AI etc.

Postprzez Augustyn Surdyk » Pt gru 17, 2010 9:04 am

TOP 10 najgłupszych przypadków utraty danych

Laptopy wysadzone w powietrze przez antyterrorystów, komputery zatopione w oceanie bądź dyski uszkodzone przez… rzeźnika. Po raz siódmy eksperci Kroll Ontrack zajmującej się odzyskiwaniem danych przygotowali listę dziesięciu najdziwniejszych przypadków utraty danych mijającego roku.

Całość: http://tech.wp.pl/gid,12949811,kat,1009 ... caid=1b6f1
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1170
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Dyskusje o grach komputerowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości