Boty a test Turinga
Napisane: Pn sty 23, 2012 11:39 am
Szanowni Państwo,
zajmuję się sztuczną inteligencją w grach komputerowych.
Obecnie próbuję "ulepszyć" boty w grze Counter-Strike tak aby ich zachowanie było bardziej zbliżone do ludzkiego.
Na początku chciałbym zauważyć, że można to rozumieć na dwa różne sposoby:
a) zachowanie botów jest podobne do zachowania terrorystów i anty-terrorystów
b) zachowanie botów jest podobne do graczy CS
Przykładowa różnica między tymi dwoma kategoriami: gracze CS mogą stosować (w zależności od wersji gry) "bunny hopping", podczas gdy wśród żołnierzy praktyka skakania zamiast chodzenia w celu utrudnienia bycia trafionym nie jest raczej stosowana.
Chciałbym się w związku z tym spytać: co pozwala odróżnić gracza-człowieka od bota w obu przypadkach? (por. test Turinga)
Przewidywalność? Nienaturalne zachowania? Brak adaptacji własnego zachowania do innych graczy?
Chciałbym poprosić Państwa o podzielenie się ze mną wiedzą w tym zakresie. Mogą być osobiste odczucia (mogą być związane z innymi grami, nawet nie FPS), jak i odnośniki do publikacji na ten temat.
Pozdrawiam,
Grzegorz Jaśkiewicz
zajmuję się sztuczną inteligencją w grach komputerowych.
Obecnie próbuję "ulepszyć" boty w grze Counter-Strike tak aby ich zachowanie było bardziej zbliżone do ludzkiego.
Na początku chciałbym zauważyć, że można to rozumieć na dwa różne sposoby:
a) zachowanie botów jest podobne do zachowania terrorystów i anty-terrorystów
b) zachowanie botów jest podobne do graczy CS
Przykładowa różnica między tymi dwoma kategoriami: gracze CS mogą stosować (w zależności od wersji gry) "bunny hopping", podczas gdy wśród żołnierzy praktyka skakania zamiast chodzenia w celu utrudnienia bycia trafionym nie jest raczej stosowana.
Chciałbym się w związku z tym spytać: co pozwala odróżnić gracza-człowieka od bota w obu przypadkach? (por. test Turinga)
Przewidywalność? Nienaturalne zachowania? Brak adaptacji własnego zachowania do innych graczy?
Chciałbym poprosić Państwa o podzielenie się ze mną wiedzą w tym zakresie. Mogą być osobiste odczucia (mogą być związane z innymi grami, nawet nie FPS), jak i odnośniki do publikacji na ten temat.
Pozdrawiam,
Grzegorz Jaśkiewicz