Witam! Przeglądałem forum PTBG w poszukiwaniu literatury o grach komputerowych, jednak znalazłem wzmiankę tylko o kilku tytułach, które już znam. Kilka osób także pytało o przykłady książek przy okazji pracy nad licencjatami i magisteriami, toteż zakładam nowy temat zbiorczy, w którym mam nadzieję, zbierze się pokaźna ilość tytułów o grach wideo.
Przykłady w języku polskim:
1. Ernest Adams, "Projektowanie Gier. Podstawy" wydanie II
2. Piotr Mańkowski, "Cyfrowe marzenia. Historia gier komputerowych i wideo"
3. Roger Caillois, "Gry i ludzie"
4. Johan Huizinga, "Homo ludens. Jako źródło kultury"
5. Krzysztof Gonciarz, "Wybuchające beczki: Zrozumieć gry wideo"
6. Mirosław Filiciak, "Wirtualny plac zabaw. Gry sieciowe i przemiany kultury współczesnej"
7. Henry Jenkins, "Kultura konwergencji"
8. Jerzy Zygmunt Szeja, "Gry fabularne - nowe zjawisko kultury współczesnej"
9. Dominika Urbańska-Galanciak, "Homo players. Strategie odbioru gier komputerowych"
10. Bartłomiej Kluska, "Dawno temu w grach"
11. Bartłomiej Kluska i Mariusz Rozwadowski, "Bajty polskie"
12. Mirosław Filiciak, "Światy z pikseli. Antologia studiów nad grami komputerowymi"
13. Księga rekordów Guinnessa, edycja dla graczy rocznik 2010 i 2011
Jako ciekawostkę podam także moje ostatnie odkrycie - czasopismo ImagineFX o grafice (style fantasy, sf i gier komputerowych)
http://community.imaginefx.com/forums/t ... 79000.aspx
http://www.imaginefx.com/02287754331131 ... ue-75.html