Strona 1 z 1

Analizy techniczne i informatyczne gier

PostNapisane: Pt cze 01, 2012 11:55 pm
przez Dariusz Sapaciński
Witam.

Nazywam się Dariusz Sapaciński, od kilku lat wraz z gronem przyjaciół, o różnym natężeniu umiejętności, zajmujemy się, z większym lub miejszym skutkiem, projektami graficznymi na wszelkie okoliczności z grami włącznie. Ostatnimi czasy pochłonął nas temat gier edukacyjnych i terapełtycznych, od grafik, przez analizy treści, aż po testy efektywnosci. Wspierając działania pewnej fundacji podjęliśmy się realizacji projektu, który zakłada wykonanie i opis wstępnych analiz technicznych i informatycznych do gry, która ma być dostarczana do klienta końcowego on-line. Szczerze powiedziawszy trochę stanęliśmy w miejscu z tematem.
Czy miałby ktoś może z uczestników forum stosowne pomysły, jak tę sprawę ruszyć z miejsca. Od czego zacząć, by na wnioskach móc skończyć?
Co Państwa zdaniem może wchodzić w skład takich analiz? Nie szukam podanego na tacy rozwiązania, lecz wdzięczny będę bardzo za wszelkie podpowiedzi, sugestie, koncepcje, itd.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam serdecznie.
Dariusz Sapaciński

Re: Analizy techniczne i informatyczne gier

PostNapisane: Śr cze 06, 2012 10:50 pm
przez Jerzy Szeja
Czy dobrze zrozumiałem, że chodzi o grę browserową (przeglądarkową)?

Re: Analizy techniczne i informatyczne gier

PostNapisane: Pt cze 08, 2012 12:00 am
przez Dariusz Sapaciński
Dziękuję za zainteresowanie tematem.
Otóż nie do końca ma to być gra przeglądarkową. Podstawowa część gry /pakiety instalacyjne/ mają być pobierane i instalowane lokalnie na komputerze użytkownika, zaś pozostała część gry, pole rozgrywki, ma odbywać się on-line. Zatem problem będzie dotyczył zarówno analizy sprzętu i wymogów software'owych komputerów użytkowników końcowych, jak i platformy podawczej - serwera.
Dziękuję z każdą myśl.
Pozdrawiam.
Dariusz Sapaciński

Re: Analizy techniczne i informatyczne gier

PostNapisane: Pt cze 08, 2012 9:32 am
przez Jerzy Szeja
Czy w takim razie gra będzie odbywała się w trybie zbliżonym do MMO typu WoW-a, czy BBMMO typu O-Game?
Sądząc po powyższym opisie, to raczej bliżej WoW-a, a to zwykle oznacza "dużą", drogą grę z pełną wizualizacją, więc wymagającą zaangażowania wielu plastyków, specjalistów od animacji oraz - po pierwsze - adekwatnego silnika gry. Browserówka zaś może być dowolnie minimalistyczna, nawet bez animacji flashowych (choć oczywiście wszelkie animacje uatrakcyjniają, niestety jednocześnie istotnie podrażając produkcję).
I co to ma być: cRPG, strategia (jaki podtyp?), symulator, przygodówka itp.?

Re: Analizy techniczne i informatyczne gier

PostNapisane: N cze 10, 2012 7:50 pm
przez Dariusz Sapaciński
Gra będzię odbywała się w trybie zbliżonym do MMO, ale daleko jej będzie z założenia do WoW. Wręcz przeciwnie, ma być maksymalnie uproszczoną przygodówką o charakterze terapeutycznym. Gracz wciela się w postać, która podczas wielu przygód ma dokonywać określonych wyborów. Gra skierowana do konkretnego odbiorcy, nie rozpowszechniana publicznie, o ograniczonym raczej dostępie do specjalistycznych jednostek.
Dziękuję.
Pozdrawiam.
Ps.
Może jeszcze ktoś z forumowiczów się pokusi o jakieś sugestie co do rzeczonych w temacie analiz ;)

Re: Analizy techniczne i informatyczne gier

PostNapisane: N cze 10, 2012 8:25 pm
przez Jerzy Szeja
Dariusz Sapaciński napisał(a):Gra będzię odbywała się w trybie zbliżonym do MMO, ale daleko jej będzie z założenia do WoW. Wręcz przeciwnie, ma być maksymalnie uproszczoną przygodówką o charakterze terapeutycznym. Gracz wciela się w postać, która podczas wielu przygód ma dokonywać określonych wyborów.


Lokacje o charakterze sztywnych plansz "okraszonych" punktami interaktywnymi, czy też w dynamicznym, interaktywnym środowisku ze zmienną perspektywą ("kamerą")?

Dariusz Sapaciński napisał(a):Gra skierowana do konkretnego odbiorcy, nie rozpowszechniana publicznie, o ograniczonym raczej dostępie do specjalistycznych jednostek.

Czyli lekarzy lub terapeutów? Obsługujących awatary? Ze zautomatyzowanymi rozmowami ("drzewko decyzyjne"), czy też rozmowami w czasie rzeczywistym?
Na czym będą polegały kontakty z innymi graczami? Czy i jak będą moderowane?

Nie wiem, czy to już widać, ale moim zdaniem parametry techniczne wynikają wprost z typu gry i wystarczy wyraźnie określić, jaka to będzie gra, jak będzie wyglądał sposób kontaktu z innymi graczami i środowiskiem gry, aby parametry techniczne stały się oczywiste i dały się przełożyć na zadania dla koderów, scenarzystów, plastyków i innych twórców gry.