Ponieważ dziwnym trafem nie utworzono dotąd wątku o takim tytule, a informacje o różnego rodzaju grach posiadających walory edukacyjne zamieszczane były w różnych wątkach i trudno je teraz zebrać lub stwierdzić, gdzie jest ich najwięcej pozwolę sobie zapoczątkować nowy temat.
Nie każda tzw. gra edukacyjna rzeczywiście realizuje w pełni zamierzenia twórców (lub nieumiejętnie skonstruowana nie sprawdza się wcale), lecz bywa też odwrotnie - gry z pozoru służące wyłącznie rozrywce, lub powszechnie uważane za dalekie od edukacyjnych, bądź wręcz szkodliwe mogą się okazać przydatne w doskonaleniu różnego typu kompetencji i sprawności np. społecznych. Stąd nie nazwałem tego wątku np. "Edukacyjne gry cyfrowe", aby nie ograniczać go do wyłącznie tego typu produkcji i badań nad ich działaniem.
Na otwarcie tego wątku przytoczę artykuł: "Jak gry pomagają się uczyć – wyniki badań".
"Najczęstsze skojarzenie osób dorosłych związane z grami, to – marnowanie czasu, czysta rozrywka. Drugie, często występujące w internecie – gry sprzyjają agresji i przyczyniają się do złych zachowań w klasie. A co wynika z badań naukowych?
Jedna z najbardziej kontrowersyjnych opinii o grach to uznanie ich dewastacyjnego wpływu na umysły młodych ludzi w wyniku spędzania wielu godzin czasu na „krwawym“ rozprawianiu się z setkami wrogów, co przekłada się później na zachowania w klasie i poza klasą. Związek ten był przedmiotem badań naukowców szwedzkich z Uniwersytetu w Goeteborgu, <<Jak gracze radzą sobie z agresją: miejsce umiejętności w grach komputerowych wymagających współpracy>>."
Cały artykuł: http://www.edunews.pl/badania-i-debaty/ ... niki-badan