Witam
Bardzo chetnie sie podziele linkami, z ktorych sama czesto korzystam.
Jednym z interesujacych stron internetowych, ktore zajmuja sie narracja w grach komputerowych i w RPG jest Gamasutra:
www.gamasutra.com
Badanie gier komputerowych
DIGRA: Digital Games Research Association:
www.digra.org
Game Studies:
www.gamestudies.org
www.theswapmeet.com/articles/index.html
Taking-bernsteins-bait:
http://grandtextauto.gatech.edu/2003/10 ... eins-bait/
www.erasmatazz.com/
Lies, Damned Lies, & Statistics:
www.erasmatazz.com/library/Game%20Desig ... stics.html
Niezalezne gry komputerowe: Gaming Needs an Indy Label:
www.costik.com/indy.html
Interesuje Kolege, co poza wplywami budżetowymi wplywa na ograniczanie wartosci narracyjnych (tresci) w grach komputerowych? W bardzo wielu wypadkach producenci gier uzywaja magicznego slowa 'budzet' kiedy chca sie opedzic od nowych “scenariuszy z nowymi pomyslami". Czesto jednak wyplywa to nie ze strachu przed splajtowaniem ale strachu przed zmianami w schematach produkcyjno- technicznych. Czesto z powodow organizacyjnych. Innymi slowami, uzywajac metafory:
Po co zmieniac pasze dojnej krowie? Dla kontrastu moglabym powiedziec, upraszczajac ten problem: w filmie dostowuje sie produkcje do scenariusza. Przy produkcji gier komputerowych dostowuje sie scenariusz do linii produkcyjnej. Jest to zwiazane z motorem (game engine), ktory jest czesto reprodukowany z malymi zmianami.
Moj punkt widzenia jest subiektywny. W powyzszych linkach problem ten jest dyskutowany z roznych perspektyw.
Mam nadzieje, ze artykuly tam zamieszczone pomoga Koledze w dalszych planach przy pracy doktorskiej.
Pozdrawiam i przepraszam za ewentualne bledy.
Iwona Hrynczenko
Iwona Hrynczenko - wykladowca grafiki komputerowej na wydziale Techniki, Sztuki i Nowych Mediow Uniwersytetu Gotlandzkiego, Polka z pochodzenia