Mój znajomy pisze pracę dyplomową z przedmiotu o wdzięcznej nazwie "edukacja biblioteczna z technologią informacyjną". Z uwagi na to poszukuje lektur, które mogłyby być dla niego pomocne (wie już o piśmie "Homo Ludens" oraz pracach prof. Teresy Siek-Piskozub poświęconych edukacyjnej roli gier). W imieniu znajomego (i własnym) proszę o sugestie lekturowe na poniższe tematy:
1. Podstawy i teoria. Definicje i podziały gier planszowych z punktu widzenia nauki.
2. Informacje o grach planszowych stworzonych bądź wydanych na potrzeby projektów edukacyjnych i kulturowych w Polsce.
Znajomy będzie też wdzięczny za wszelkiej maści propozycje dotyczące tego, co można umieścić w pracy, która opisuje możliwości wykorzystania w bibliotece gier planszowych jako swego rodzaju nośnika dla celów edukacyjnych i animacji kulturowej. Mówiąc ściślej, praca ma przedstawić przebieg zajęć z cyklu "Czwartki z grami planszowymi", które autor prowadzi w bibliotece, a także wnioski z tych zajęć i perspektywy na przyszłość.
Z góry dziękuję za wszelką pomoc!