Rynek gier komputerowych w Polsce i na świecie - ekonomia

Gry komputerowe itp.

Moderatorzy: Jerzy Szeja, Augustyn Surdyk, Stanisław Krawczyk

Rynek gier komputerowych w Polsce i na świecie - ekonomia

Postprzez Grzegorz Jantos » Śr lip 02, 2008 3:47 pm

Witam.

Mam ogromną prośbę: zaczynam właśnie pisać pracę magisterską na temat rynku gier komputerowych w ujęciu ekonomicznym (teoria, analiza, badania).

Niezbędne mi są wszelkie materiały dotyczące tego zagadnienia. Czy zechciałby ktoś podzielić się informacjami dotyczącymi ww. tematu?
Bibliografia, linki do stron i inne dane byłyby mi bardzo pomocne.

Z góry dziękuję.

Pozdrawiam
Grzegorz Jantos
Badacz Gier
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pn maja 12, 2008 1:04 pm

Postprzez Jerzy Szeja » Śr lip 02, 2008 5:11 pm

Był gdzieś tutaj podobny wątek. Jeśli go Kolega nie znajdzie lub nie zawiera on stosownych wskazówek, proszę o tym tutaj powiedzieć.
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 701
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Andrzej Klimczuk » Cz lip 03, 2008 10:58 pm

Sugeruję analizę archiwalnych wiadomości na serwisach branżowych - przegląd kilku miesięcy newsów powinien dać wiedzę o większości firm w tej branży (na czele z NPD Group).

Z przykrością muszę stwierdzić, ze większość danych będzie sprowadzać się do ogólników, gdyż konkretne raporty są płatne i to sporo.

Przypuszczam, że najłatwiej będzie trafić na wszelkie dane o badaniach in-game advertising, których wyniki mogą okazać się dość... rozbieżne i pozyskane na drodze "tajemniczych metod".

Do tego dojdzie z tona informacji marketingowcowych o grupach docelowych...

A poza tym nieco podpowiedzi może znajdzie się w linkach źródłowych stąd:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_be ... ideo_games .
Pozdrawiam,
Andrzej Klimczuk
Andrzej Klimczuk
Badacz Gier
 
Posty: 21
Dołączył(a): Pn kwi 02, 2007 6:21 pm
Lokalizacja: Białystok

Europejskie Centrum Gier powstaje w Krakowie

Postprzez Jakub Jaruga » Wt lip 22, 2008 11:10 pm

Kłaniam się,
nie znalazłem informacji na ten temat na forum -- zatem pozwalam sobie zamieścić ją w tym wątku, jako wiążącą się z potencjalnym rozwojem branży gier komputerowych w Polsce (aczkolwiek jest to, wg deklaracji, inicjatywa edukacyjna).
onet.pl napisał(a):W dniu 24 lipca 2008 o godz. 12 w sali nr 30 Colegium Novum UJ JM rektor UJ prof. Karol Musioł zaprasza na konferencje prasową ogłaszającą rozpoczęcie działalności Europejskiego Centrum Gier - Przełomowe wydarzenie dla polskiego przemysłu i regionu Małopolski.
W związku z dynamicznym rozwojem branży gier multimedialnych, powstała inicjatywa krakowskich firm z branży gier i wyższych uczelni stworzenia ponadregionalnej sieci powiązań kooperacyjnych, pomiędzy najważniejszymi aktorami w tej dziedzinie oraz ośrodkami naukowymi.
(...)
Przykładowo, planowane jest stworzenie najnowocześniejszych w Europie studiów motion capture i dźwiękowych wewnątrz dużej wieży niefunkcjonującego już generatora van der Graafa w Instytucie Fizyki UJ przy ulicy Reymonta. Równolegle powstaje również ambitny projekt stworzenia nowoczesnego silnika do gier wideo, który stanie się w przyszłości wizytówką EGC jako zbiór najnowocześniejszych rozwiązań technicznych i koncepcyjnych, które powstaną w wyniku współpracy naukowców z czołowych polskich uczelni z firmami informatycznymi.

<!--http://portalwiedzy.onet.pl/1793309,10674,info.html-->
Dodatkowo w podsumowaniu artykułu zawarto garść informacji biznesowych, za raportem "Entertainment Software Association, 2008a".
1/2
2/2
Ostatnio edytowano Wt paź 07, 2008 8:36 pm przez Jakub Jaruga, łącznie edytowano 1 raz
Jakub Jaruga
Badacz Gier
 
Posty: 4
Dołączył(a): So sty 22, 2005 3:24 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Michał Zacharzewski » N paź 05, 2008 3:25 pm

Wywiad z człowiekiem, który próbował trochę tę ekonomię zmienić:

http://gry.onet.pl/28061,1510978,artykul.html
Michał Zacharzewski
Badacz Gier
 
Posty: 30
Dołączył(a): Wt sty 02, 2007 8:48 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Jerzy Szeja » Pn paź 06, 2008 11:29 pm

Czy mógłby Kolega trochę to naświetlić? Jeśli dobrze zrozumiałem, pomysł krakowski nie jest sposobem na rozwijanie "kierunku korporacyjnego", a raczej "kooperacyjnego" - na poziomie wytwórców, a nie gigantów sprzedających ich gry. Choć współpraca gigantów sprzedaży (i właścicieli tytułów, silników etc.) chyba tutaj specjalnie by nie zaszkodziła.
Serdecznie pozdrawiam!
Jerzy Szeja
Jerzy Szeja
Badacz Gier
 
Posty: 701
Dołączył(a): Pn sty 17, 2005 11:52 pm
Lokalizacja: Łochów

Postprzez Jakub Jaruga » Wt paź 07, 2008 8:33 pm

->Jerzy Szeja: Czy pytanie Kolegi było skierowane do mnie? Jeśli tak, to odpowiadam, że o ile artykuł (własc. news) znalazłem w Internecie w lipcu br., o tyle nie mam innych wiadomości o wzmiankowanym przedsięwzięciu. :-( Jednak zapowiada się na inicjatywę szeroko zakrojoną organizacyjnie (międzynarodowy wymiar), czemu kibicuję. Oby jednak nie skończyło się na deklaracjach; założenia są ekstraordynaryjnie ambitne.
Jak wg relacji: planuje się stworzyć (dość mgliście określoną) sieć kooperacji między ośrodkami akademickimi i firmami developerskimi.
Ponieważ ze stron Onetu news, przepraszam za kolokwializmy, wyparował, udało mi się "namierzyć" jego scache'owaną kopię (poprawiony link w poprzedniej wiadomości).
Koordynatorem przedsięwzięcia pod nazwą European Games Centre został Krakowski Park Technologiczny Sp. z o.o., a jego pierwszymi uczestnikami są; Akademia Górniczo - Hutnicza, Uniwersytet Jagielloński oraz wiodący developerzy i wydawcy gier. Klaster ma charakter otwarty, mogą do niego przystępować firmy z całego świata.
Klaster Gier jest pierwszą w Polsce inicjatywą skupiającą najważniejszych uczestników procesu produkcji i dystrybucji produktów związanych z elektroniczną rozrywką. Małopolska jest naturalnym źródłem kadr dla przemysłu IT, dzięki inicjatywie EGC Kraków może stać się europejska stolicą gier.
Jakub Jaruga
Badacz Gier
 
Posty: 4
Dołączył(a): So sty 22, 2005 3:24 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Michał Zacharzewski » N gru 21, 2008 5:46 pm

Troszkę na ten temat, w kontekście kryzysu ekonomicznego.

http://gry.onet.pl/28061,1523049,artykul.html
Michał Zacharzewski
Badacz Gier
 
Posty: 30
Dołączył(a): Wt sty 02, 2007 8:48 am
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Augustyn Surdyk » Cz paź 08, 2009 12:20 pm

Nintendo najlepszą firmą świata

Magazyn BusinessWeek ogłosił japoński koncern Nintendo najlepszą firmą na świecie. Koncernowi udało się zwyciężyć bardzo prestiżowy plebiscyt i pokonać potężną konkurencję.

Szefostwo Nintendo ma ogromny powód do zadowolenia. Wygrało bowiem prestiżowy plebiscyt organizowany przez czasopismo BusinessWeek, które przyznało koncernowi tytuł "World's Best Company". Ów tytuł jest tym bardziej prestiżowy, ponieważ Nintendo udało się pokonać kilkudziesięciu niezwykle potężnych konkurentów, w tym takich gigantów jak Google oraz Apple, którzy w tym roku muszą zadowolić się odpowiednio drugim i trzecim miejscem. Kolejne pozycje zajęły m.in. południowo koreański potentat stoczniowy Doosan Heavy Industries oraz Hundai Heavy Industries.

Nintendo zostało wybrane najlepszą firmą świata m.in., ze względu na zaangażowanie w tworzenie innowacji technicznych, agresywną ekspansję, dywersyfikację portfolio, silne przywództwo oraz jasną wizję przyszłości. Naturalnie dużo zależało też od wielkości sprzedaży produktów koncernu. W rankingu, który stworzyła konsultingowa firma A.T. Kearney, brano pod uwagę wyłącznie firmy, które w 2008 roku osiągnęły wartość sprzedaży na poziomie 10mld USD.

Nintendo udało się bez trudu spełnić ten warunek. W 2008 roku wartość sprzedaży koncernu wyniosła 16.8mld USD, co w porównaniu do 2004 roku było wzrostem o 35.7 procenta. Co ciekawe, w ciągu pierwszego tylko kwartału obecnego roku fiskalnego, wartość sprzedaży produktów koncernu wyniosła już 2.66mld USD, a przychód aż 442mln USD.

Źródło: http://gry.onet.pl/2056688,,Nintendo_na ... omosc.html
Augustyn Surdyk
Badacz Gier
 
Posty: 1177
Dołączył(a): Wt sty 18, 2005 10:21 am
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Stanisław Just » N lis 01, 2009 11:47 am

Trudno mi się oprzeć wrażeniu, że Nintendo zbiera już jedne z ostatnich wyróżnień za działania w przeciągu 2006-2008... 2009 jest rokiem, w którym Nintendo (a przynajmniej dywizja zajmująca się grami wideo) zaczyna słabnąć. W minionym tygodniu opublikowano raporty finansowe Ninny, w których spadek sprzedaży konsol i aplikacji jest znaczący, a przewidywania dotyczące przychodów za bieżący rok zostały drastycznie obniżone.

W 2010 roku MS wprowadza Natala, a Sony swoją "różdżkę", dzięki czemu główna przewaga Wii na Zachodzie przestanie istnieć. Ciekawy jestem, co ten gigant wymyśli, żeby odzyskać przewagę w tej kwestii :)
Stanisław Just
Badacz Gier
 
Posty: 22
Dołączył(a): So lut 23, 2008 9:59 am
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Dyskusje o grach komputerowych

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

cron