Sprawozdanie Koła Krakowskiego.
Działalność Koła Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Badania Gier w trakcie ostatniej kadencji Zarządu (od 24 I 2014 do 30 grudnia 2015):
II-VI 2014 - Planowanie, przygotowanie i realizacja konferencji naukowej pt.: "Tworzenie postaci: podmiotowości i tożsamości w grach wideo" organizowanej przez Krakowskie Koło PTBG, Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ, Wydział Polonistyki UJ, która odbyła się w dniach 6-7 VI 2014.
od VIII 2014 - prace redakcyjne nad numerem specjalnym czasopisma Homo Ludens
15.04.2015 - Spotkanie z serii "Seminarium dla Zaawansowanych": "Gry i embodiment" spotkanie prowadził dr Jan Argasiński.
8.05.2015 -
Spotkanie z serii "Seminarium dla Zaawansowanych": "Różnojęzyczne seminarium bachtinowskie" spotkanie prowadził dr Tomasz Z. Majkowski
Działalność Członków Koła Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Badania Gier w trakcie ostatniej kadencji Zarządu (od 24 I 2014 do 30 grudnia 2015):
III-X 2015 - Planowanie, przygotowanie i realizacja międzynarodowej konferencji naukowej pt.: "Central and Eastern European Game Studies Conference" organizowanej przez Krakowskie Koło PTBG, Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ, Wydział Polonistyki UJ, która odbyła się w dniach 21-24 X 2015.
Działalność Członków Koła Krakowskiego Polskiego Towarzystwa Badania Gier w trakcie ostatniej kadencji Zarządu (od 24 I 2014 do 30 grudnia 2015):
Majkowski Tomasz Z. 2015, Ciało Lary Croft. Parodia i gry wideo, „Czas Kultury” R. XXXI (2015), nr 2 (185), s. 117-123
Petrowicz Marcin, 2015, Wojna na progu, „EKRANy”, 2015 nr 1(23), (s. 86) ISSN - 2083-0874.
Petrowicz Marcin, Pytania do Elohim, „EKRANy”, 2015 nr 3(25-26), (s. 92) ISSN - 2083-0874.
Cielecka Magdalena, 2014, Brzemię interaktywności – erotyka i seksualność w grach komputerowych [W:] Replay. The Polish Journal of Game Studies, Łódź, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 39-47.
Cielecka Magdalena, 2014, Wieczne teraz? Analiza temporalności gier komputerowych, „Kwartalnik Filmowy” 86(146), s. 171-182. ISSN: 0452-9502
Felczak Mateusz, 2014, Come play with us, czyli gramy w Kubricka, „EKRANy” 2 (18) 2014, s. 94-96. (ISSN 2083-0874)
Felczak Mateusz, 2014, Przyjemność upodmiotowionych przedmiotów. Dziedzictwo brytyjskich studiów kulturowych, realizm spekulatywny i gry wideo, „Kultura Popularna”; 1(39) 82–101 . (ISSN 1644-8340)
Felczak, Mateusz, 2014, Atomowi strażnicy teksasu: Wasteland II, „EKRANy”, 6 (22), s. 85.
Felczak, Mateusz, 2014, Biała magia: Kholat, „EKRANy”, 5 (27), s. 92.
Felczak, Mateusz, 2014, Czarnolas po apokalipsie: Darkwood, „EKRANy”, 5 (21), s. 83.
Felczak, Mateusz, 2014, Efekt nastolatki. Life is Strange, „EKRANy”, 2 (24), s. 87.
Felczak, Mateusz, 2014, Polityki pracy i zabawy w popkulturowym przemyśle sieciowych gier komputerowych, „Praktyka Teoretyczna” [online], 4 (14), dostęp: 2015.09.21,
http://www.praktykateoretyczna.pl/czaso ... uterowych/, ISSN: 2081-8130.
Felczak, Mateusz, 2014, Siecz i rządź. Dragon Age: Inkwizycja, „EKRANy”, 1 (23), s. 87.
Felczak, Mateusz, 2015, Cyfrowe demony codzienności, „EKRANy”, 5 (27), s. 12-15.
Felczak, Mateusz, 2015, Stawka większa niż gra, „EKRANy”, 3-4 (25-26), s. 88-91.
Felczak, Mateusz, 2015, Steam Greenlight i fanowska demokracja, „EKRANy”, 6(28), s. 88-91.
Kucharska Joanna, Sterczewski Piotr, Schweiger Bartłomiej, Płaszewska Joanna, Janik Justyna, 2015, Negotiating the Local and the Global in the Construction of Semiperipheral Identity in Polish Science Fiction and Fantasy Fandom, „Transformative Works and Cultures”, nr 19 (2015),
http://dx.doi.org/10.3983/twc.2015.0592 (data dostępu: 21 września 2015).
Majkowski Tomasz Z. 2014, Opowiem ci, co zrobiłeś. Głos w grach wideo, „Ekrany. Film & Media”, nr 1 (17), s. 27-30.
Majkowski Tomasz Z. 2015, Gra, czyli świat, „Znak”. Miesięcznik, nr 725, s. 102-110
Majkowski Tomasz Z. 2015, Odejść, żeby powrócić. „Kowal z Podlesia Większego” na tle programu literackiego J.R.R. Tolkiena, w: Widnokręgi literatury – wielogłosy krytyki. Prace ofiarowane Profesor Teresie Walas redakcja Tomasz Kunz, Anna Łebkowska, Ryszard Nycz, Magdalena Popiel, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, s. 327-336
Majkowski Tomasz Z. 2015, Prometeusz wyzwolony. Wiek XX i marzenie o lepszym człowieczeństwie, „Znak”. Miesięcznik, nr 722-723, s. 6-11
Majkowski, Tomasz Z. 2014. "Gra o ojcowski tron: modele rodziny w "Pieśni lodu i ognia" George'a R. R. Martina". Nowa Dekada Krakowska. -. 28-35.
Majkowski, Tomasz Z., 2014, Dom Salomona. Nauka, fantazja, literatura, „Tygodnik Powszechny”, nr 19 (3383). Dodatek Katalog Festiwalowy Copernicus Festival, s. 24-26
Petrowicz Marcin, 2014, Ludo-narratywizm, czyli proceduralizm Bogosta na tle sporu ludologii z narratologią, „Replay. The Polish Journal of Game Studies”, nr 1(1), s.81-91.
Petrowicz Marcin, 2014, Na miejscach zbrodni, „EKRANy”, 2014 nr 6(22), (s. 84) ISSN – 2083-0874.
Petrowicz Marcin, 2014, Science non-fiction dnia codziennego, „EKRANy”, 2014 nr 1(17) (s. 42-44) ISSN - 2083-0874.
Petrowicz Marcin, 2015, Na granicy kręgu, „EKRANy”, 2015 nr 5(27), (s. 93) ISSN - 2083-0874
Petrowicz Marcin, 2015, Wirtualny realizm gier, „EKRANy”, 2015 nr 2(24), (s. 82-84) ISSN - 2083-0874.
Schweiger B. (2015) Dyskursy a gry: Analiza kilku przykładów wspierania dominujących dyskursów przez gry, Kultura Popularna 3/2015 s. 144-155
Schweiger B. (2015) Relacje władzy w polu wytwórstwa gier komputerowych, Czas kultury 2/2015, s.104-110
Sterczewski Piotr, 2014, Gra w utratę kontroli. Słaba podmiotowość, kwestionowanie racjonalności i problematyzowanie utożsamienia w narracyjnych grach komputerowych, [w:] „Replay. The Polish Journal of Game Studies”, 1(1)/2014 (Perspektywy groznawstwa), s. 49–58, ISSN: 2391-8551.
Sterczewski Piotr, 2014, Przyjemność walki. O wojnie w grach wideo, „Ekrany” nr 5(21)/2014, s. 14-18, ISSN: 2083-0874.
Sterczewski Piotr, 2015, Game studies, tutorial. Wprowadzenie do multidyscypliny, „Czas Kultury” nr 2(185)/2015, s. 84-90, ISSN: 0867-2148.
Sterczewski Piotr, 2015, Machinima. Gra wideo jako plan filmowy, „Ekrany” nr 1(23)/2015, s. 82–̶84, ISSN: 2083-0874.
Sterczewski Piotr, 2015, Nie-horror, punk rock i nastoletnia miłość: „Gone Home”, „Ekrany” nr 1(17)/2014, s. 86-87, ISSN: 2083-0874.
Sterczewski Piotr, 2015, Polska szkoła growa?, „Ekrany” nr 5(27)/2015, s. 88–91, ISSN: 2083-0874.
Sterczewski Piotr, 2015, Urok śmierci na morzu: „Sunless Sea”, „Ekrany” nr 2(24)/2015, s. ??, ISSN: 2083-0874.
edit : poprawiony link do tekstu M. Felczaka "Polityka pracy i zabawy..."