„Regulamin savoir vivre'u i netykiety forum Polskiego Towarzystwa Badania Gier”
Z uwagi na naukowy charakter PTBG Zarząd zwraca się z uprzejmą prośbą do członków i sympatyków PTBG o zapoznanie się z poniższym regulaminem i stosowanie się do jego ustaleń, by uniknąć nieporozumień i konieczności wielokrotnego powtarzania zasad netykiety obowiązujących na forum nowoprzybyłym użytkownikom.
1. Użytkownicy forum proszeni są o używanie imienia i nazwiska wszędzie, gdzie wymagany jest podpis. Dotyczy to zwłaszcza pola nadawcy wiadomości wyświetlającego się przy mailach. Nie stosuje się nicków i sigów, ponieważ utrudniają komunikację i lekturę postów.
2. Zasady dobrego wychowania nakazują, by każdy nowy użytkownik listy w swym pierwszym mailu przedstawił się, określił swoje zainteresowania badawcze i przesłał swoje dane do Przewodniczącego PTBG, by uzupełnić "Listę kontaktów i potrzeb". Nie jest to równoznaczne ze wstąpieniem do PTBG.
3. Użytkownicy forum wyrażający chęć wstąpienia do PTBG winni wypełnić "Deklarację członkowską" (Zarząd przesyła na żądanie) i przesłać ją do Przewodniczącego PTBG, zapoznać się ze Statutem PTBG, oraz uiścić składkę członkowską.
4. W korespondencji na forum zaleca się stosowanie ogólnie przyjętych zasad grzeczności i kultury. Język używany w postach powinien być pozbawiony kolokwializmów, nie wspominając o wulgaryzmach. Użytkowników obowiązuje zasada szacunku w odnoszeniu się do innych użytkowników forum i tytułowanie zgodnie ze stopniem naukowym/tytułem zawodowym. W zwrotach kierowanych do poszczególnych użytkowników lub mówiących o nich (np. w nawiązaniu do nadesłanych przez nich postów) zaleca się stosowanie form "Kolega/Koleżanka X" oraz "Dr/Prof. Y".